پیام تند سناتور آمریکایی به ظریف | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پیام تند سناتور آمریکایی به ظریف

یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی در پیامی تند خطاب به وزیر امور خارجه ایران او را فردی «ضعیف‌النفس» توصیف کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، «تام کاتن» سناتور جمهوریخواه آمریکایی در توئیتر خود پیام تندی برای «محمد جواد ظریف» ارسال کرد و نوشت: «این نشانه شجاعت نیست که در طول جنگ ایران – عراق، در آمریکا پنهان شوید در حالی که کشور شما برای بقا می‌جنگد. بلکه نشان می‌دهد این شخصیت ضعیف‌النفس همچنان باقی است».

بعد از آنکه ظریف طی سخنانی در دانشگاه نیویورک با بیان اینکه «در صورت توافق، گام‌های رفع تحریم‌ها احتمالاً چند هفته طول می‌کشد»، گفت «تمامی تحریم‌ها علیه ایران برداشته خواهد شد، خواه این موضوع باب میل سناتور «تام کاتن» باشد یا نباشد»، موجب شد، این سناتور جمهوریخواه در حساب کاربری توئیتر خود به سخنان وزیر امور خارجه کشورمان واکنش نشان دهد.

تام کاتن سناتور جمهوریخواهی است که به نمایندگی از سوی ۴۷ نفر از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای سرگشاده به مقامات ایران هشدار داده بود هرگونه توافق هسته‌ای میان آمریکا و ایران تنها تا پایان دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما دوام خواهد داشت.

به دنبال سخنان ظریف بود که کاتن اظهار داشت: « هی ظریف!‌ شنیده‌ام که از من نام برده‌ای. اگر تا این اندازه مطمئن هستی، بیا درباره قانون اساسی (آمریکا) با یکدیگر بحث کنیم».

وی افزود: «پیشنهاد من این است؛ در واشنگتن دی سی، هر زمانی که شما انتخاب کنی دیدار کنیم تا گزارشی از ظلم و ستم، خیانت و ترور ایران را مورد بحث قرار دهیم».

تام کاتن در بخش دیگری از توئیتر خود مدعی شده: «من متوجه شده‌ام در ۲۰ سالگی، طی جنگ ایران – عراق در حالی که روستایی‌ها و کودکان کشته می‌شدند، تو در آمریکا پنهان شده‌ بودی. این نشانه شجاعت نیست که وقتی کشور شما برای بقا می‌جنگید، در آمریکا پنهان شده بودید. این نشان می‌دهد این شخصیت ضعیف‌النفس هنوز وجود دارد».

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false