×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مدیرحوزه های علیمه بوشهر: وحدت بین حوزه و دانشگاه باید پر رنگ تر شود

مدیرحوزه های علمیه استان بوشهر گفت: باید برخی سو تفاهم های موجود میان حوزه و دانشگاه با ایجاد کرسی های آزاد اندیشی برطرف و وحدت موجود بین آنها پر رنگ تر شود.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از ایرنا، حجت الاسلام رضا خدری عصر چهارشنبه درنشست هم اندیشی استادان حوزه های علمیه و دانشگاه های استان بوشهر افزود: مهمترین آسیب در حوزه ودانشگاه این است که در زمینه علم آموزی سطحی نگر باشیم و تصور شود که با گذراندن چهار واحد درسی در هر گروه علم را یاد گرفته ایم.

وی اضافه کرد: حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی هستند که در حوزه علم ایجاد تعهد و تعالی اخلاقی جامعه و معرفت بخشی در حوزه دین را معرفی و جامعه را به این سمت سوق می دهد و دردانشگاه به صورت ایجاد تخصص در حوزه معیشت مردم وامور دنیا به افراد آموزش می دهند.

وی ادامه داد: هر کدام کارکرد خودشان را دارند ولی باید دریک فضای دوستانه بین علم و دین، کار پیش برود زیرا از ابتدا در اسلام بین علم و دین تعارض نبوده است.

خدری با تاکید بر اینکه پرهیز حوزه و دانشگاه از منفی بافی ضروری است گفت: از مشغول شدن به مسائل حاشیه ای در این دو بخش باید اجتناب شود و گرفتار حزب و جناح بازی نشوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: ایجاد یک گفتارمشترک وداشتن دغدغه های یکسان بین دو نهاد حوزه و دانشگاه ضروری است.

یوسف قیصری اظهارکرد: زمینه سازی برای یک گفتمان هدفمند، منطقی وعلمی می تواند وحدت بین حوزه و دانشگاه را بیشتر تقویت کند.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای موثر در زمینه دستیابی به نتایج مطلوب دردوره تحصیلات تکمیلی تحقیقات پژوهی است.

قیصری ادامه داد: پژوهش ها و پایان نامه ها می توانند حداقل ۱۰ درصد از مشکلات استان را حل کنند که باید مقوله پژوهش درهمه بخش ها جدی تلقی شود.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در شورای دانشگاه در منطقه جنوب گفت: علم دارای دو بعد دین ودنیا شناسی است که به دین شناسی در حوزه و دنیا شناسی دردانشگاه پرداخته می شود.

حجت الاسلام دکترعلی آل بویه اظهارکرد: باید بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در باره حوزه و دانشگاه را مد نظر قرار داد و این دو بخش را در کنار هم تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه منجر به ایجاد زیبایی های دیگر در جامعه می شود.

این نشست هم اندیشی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه و تجلیل از پژوهشگران برتر این مراکز علمی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهربرگزار که در پایان از پژوهشگران برتر حوزه و دانشگاه تجلیل شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false