بجای صحبت از تفریحات از زندگی ائمه صحبت کنیم / بجای خوردن نارنگی و پشمک به فکر اعمال دنیا و آخرت باشیم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بجای صحبت از تفریحات از زندگی ائمه صحبت کنیم / بجای خوردن نارنگی و پشمک به فکر اعمال دنیا و آخرت باشیم

امام جمعه شهر دلوار گفت: امسال شب یلدا تقارن دارد با شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) و مردم باید به حرمت این شب از مهمانی های خانگی خودداری کنند و شب خود را در تکیه ها و مساجد بگذرانند و مردم باید در شب یلدا بجای صحبت از تفریحات پوچ دنیایی از زندگی اهلبیت صحبت کنند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از "سپاس"،چله و جشن‌هایی که در شب  یلدا بر‌گزار می‌شود، یک سنت باستانی است که مردم روزگاران دور و گذشته که کشاورزی بنیان زندگی آنان را تشکیل می‌داد و در طول سال با سپری شدن فصل‌ها و تضادهای طبیعی خوی داشتند و بر اثر تجربه و گذشت زمان توانستند کارها و فعالیت‌های خود را با گردش خورشید و تغییر فصول و بلندی و کوتاهی روز و شب و جهت و حرکت و قرار ستارگان تنظیم کنند.

یلدا شب اول زمستان و شب آخر پاییز است که اول جدی  و آخر قوس باشد و گویند آن شب به ‌غایت شوم و نامبارک می‌باشد و بعضی گفته‌اند شب یلدا یازدهم جدی است.

شب یلدای امسال تقارن با شب رحلت پیامبر(ص) دارد که به همین مناسبت خبرنگار اجتماعی سپاس گفت و گویی را ترتیب داده است با برخی از مسولین استان بوشهر که شب یلدا را در کجا و مشغول به چه کاری می گذرانند که در زیر می خوانیم:

بجای صحبت از تفریحات از زندگی ائمه صحبت کنیم

علی زاهدوست امام جمعه شهر دلوار در خصوص شب یلدا اظهار داشت: امسال شب یلدا تقارن دارد با شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) و مردم باید به حرمت این شب از مهمانی های خانگی خودداری کنند و شب خود را در تکیه ها و مساجد بگذرانند.

وی افزود: مردم باید در شب یلدا بجای صحبت از تفریحات پوچ دنیایی از زندگی اهلبیت صحبت کنند.

امام جمعه دلوار بیان کرد: شب یلدا را مانند دیگر شبهای سال می دانم و اگر این شب برنامه خواصی نباشد هیچ گونه ویژگی به عنوان شب یلدا نخواهم داشت.

یلدا را باخانواده و به کتاب خواندن می گذرانم

نصرالله شفیعی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: شب یلدا را همانند شب های دیگر سال می دانم و مثل شب های معمولی سپری خواهم کرد.

وی تاکید کرد: در این شب زمان یک دقیقه دور تر می شود و دوست دارم در کنار خانواده و در حال خواندن کتاب های آموزنده و دینی باشم.

 

دوست دارم مشغول امورات مردم باشم

عبدالله نادری فرماندار جم با اشاره به شب یلدا یادآور شد: مردم شهرستان جم نیز هیچ برنامه ی ویژه ای برای این شب نخواهد داشت.

وی افزود: شب یلدا از طولانی ترین شب های سال است که دوست دارم در محل کار و مشغول به انجام امورات مردم باشم.

این شب در تاریخ مذهب ثبت نشده است

حجت السلام عیسی راستگو امام جمعه شهر اهرم گفت: شب یلدا چون در تاریخ مذهبی ثبت نشده است، بنابراین هیچ برنامه ای برای آن نخواهیم داشت.

امام جمعه اهرم تاکید کرد: در شب یلدا که برخی افراد برایشان مهم است که کجا باشند، برایم فرقی نمی کند که در کجا و مشغول به چه کاری باشم.

بجای خوردن نارنگی و پشمک به فکر اعمال دنیا و آخرت باشیم

عبدالله فاتحی دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: به این مسائل فرهنگی که بی ریشه و بی اساس هستند اعتقادی ندارم.

وی افزود: این شب را طولانی ترین شب سال می دانند و دوست دارم بیشتر به عبادت و راز نیاز با خدای خود سپری کنم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر بیان کرد: از مردم ولایت مدار و انقلابی می خواهم که بجای خوردن پشمک و نارنگی به فکر اعمال دنیای و آخرت خود باشند و از این شب در راستای معنویات استفاده کنند.

شب یلدا همراه است با اسارت فرزندان خون خدا

ابراهیم فرزانه مدیر کل سابق بنیاد مسکل انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: بلندترین شب سال یلدا است که مردم ایران به صورت نمادین برای غلبه بر ظلمت شب یلدا با صله ارحام و محبت خویشاوندان این شب را به نور عشق و اعتقاد به خدا منور می سازند.

وی افزود: امسال شب یلدا همراه است با اسارت فرزندان خون خدا و شام غریبان اهل بیت پیامبر (ص) و به عنوان بلندترین شبهای حزن و اندوه مسلمین و شیعیان می باشد و چه خوب است که با ذکر مصائب و روایات و اخلاق ائمه به ایرانی بودنمان افتخار کنیم.

فرزانه بیان کرد: یادمان باشد یلدایمان هر چه بلند باشد به یلدای سراسر غم بی بی زینب(س) نخواهد بود و اگر می خواهیم یلدای کوچکمان را به یلدای افتخار آمیزی در قیامت مبدل سازیم، بیاییم با یلدای کاروان اسارت پیوندش دهیم.

وی یادآور شد: ایران خانه حضرت ولی عصر (عج) و ایرانی هویت شیعه است؛ هروقت یلدایمان با محرم و صفرمان همراه شود بی شک رنگ و بوی خاصی نخواهد گرفت و عرض ارادت به خاندان آل عصمت و طهارت فزونی خواهد یافت.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false