×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
قول های مساعد وزیر نفت برای حل مشکلات اساسی استان+ تصاویر

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سپاس از نشست با وزیر نفت به جهت پیگیری مسائل و مشکلات استان و قول مساعد زنگنه برای رفع آنها خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"،به نقل از "سپاس"، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سپاس از دیدار خود با بیژن زنگنه وزیر نفت و پیگیری موضوع بهینه سازی و دو بانده کردن جاده محور مواصلاتی گناوه – گوره- گچساران خبر داد، و اظهار داشت: با توجه به اینکه این جاده بار ترافیکی دیگر استان ها را هم تحمل می کند اما با مشکلات زیادی روبه رو است به همین دلیل ضروری است که هرچه سریع تر ترمیم شود.

عبدالکریم جمیری افزود: در این خصوص مکاتباتی قبلا صورت گرفته و وزیر نفت نیز دستور به اقدام داده بود اما متاسفانه تاکنون این مساله عملیاتی نشده است. با توجه به اهمیت موضوع مجدداً در این نشست آن را یادآوری و بر آن تاکید کردم؛ وزیر نفت نیز قول پیگیری جدی این موضوع را داد.

وی موضوع تقویت مراکز فنی و حرفه ای را از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست عنوان کرد، و بیان داشت: اهمیت نقش آموزش های مستمر و به روز فنی و حرفه ای در رفع معضل بیکاری جوانان و ارتقاء شاغلین در صنایع مختلف خصوصا صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر بسیار حائز اهمیت است که توجه به آنها و تجهیز به امکانات به روز برای این مراکز را از وزیر نفت خواستار شدم.

جمیری موضوع اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر که در سال های قبل اقدام به تملک و دیوار کشی قطعه زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در جوار منطقه بهرگان بندر امام حسن جهت احداث مجتمع فنی و حرفه ای کرده است را از دیگر موضوعات این جلسه دانست، و ابراز داشت: مطابق مصوبات صورت گرفته وزارت نفت، این وزارت خانه متعهد شده بود که مبلغ ۳۵ میلیارد ریال جهت احداث این مجتمع تامین کند اما تاکنون اقدام عملی نشده است که در این دیدار خواستار ابلاغ و اقدامات لازم در این خصوص شدم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن مشکل مدرسه روستای سربست گناوه در این دیدار گفت: این مدرسه به دلیل فرسوده و تخریبی بودن، دانش آموزان آن با بدترین وضعیت ممکن جهت تحصیل مجبور هستند به شهر وروستا های همجوار مراجعه کنند.

وی افزود: به جهت قرار گرفتن مدرسه در حریم لوله نفت و اینکه ساخت و ساز در محل فعلی امکان پذیر نیست خواستار احداث یک مدرسه در این روستا شدم و وزیر نیز دستور اقدام لازم را داد.

جمیری با اشاره به مصوبه سفرهای استانی هیات دولت نهم به استان بوشهر در این نشست گفت: در آن مصوبه جهت کاستن مشکلات اهالی شهر بوشهر و جزیره خارگ همچنین تسریع در تردد کارکنان وزارت نفت در جزیره خارگ ،۱۰میلیارد ریال از اعتبارات شرکت ملی نفت ایران در گذشته جهت دو فروند شناور مسافربری مصوب شده که تخصیص یابد اما تاکنون نیمی از این مبلغ تامین نشده است.

وی اضافه کرد: تاکنون مدیریت طرح کمک به عمران مناطق – شرکت ملی نفت ایران فقط نیمی از اعتبار فوق الذکر را به حساب سازمان بنادر و دریانوردی واریز کرده است، از این رو از وزیر نفت خواسته شد جهت واریز مابقی مبلغ اقدام لازم صورت گیردکه وزیر هم دستور پیگیری موضوع را صادر کرد.

جمیری به بحث مالی باشگاه ایرانجوان در این نشست اشاره کرد، و ابراز داشت: باشگاه ایرانجوان با رئیس مجلس مکاتباتی را در این خصوص داشته است و آقای لاریجانی نیز این مساله را به وزیر نفت منتقل کرده است.

وی افزود: پس از این اقدام رئیس مجلس، وزیر نفت نیز دستور پیگیری به مهندس یوسفی رئیس منطقه ویژه پارس جنوبی را داد که این موضوع را پیگیری کند ولی تاکنون این امر انجام نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس پیرامون موضوع استخدام فرزندان شاهد در خارگ را از دیگر مسائل بررسی شده این نشست عنوان کرد، و گفت: با توجه به اینکه مردم در خارگ فقط در حوزه نفت می توانند شاغل شوند و اینکه در خارگ از نیروهای غیر بومی استفاده می شود خواستار پیگیری این موضوع شدم که آقای زنگنه پیشنهاد برگزاری دوره های آموزشی از سوی وزارت نفت و مراکز فنی و حرفه ای با هزینه وزارت نفت را داد و گفت: دوره هایی به جهت توانمند سازی برگزار شود و هزینه آن را وزارت پرداخت می کند و به شرکت های نفت خارگ توصیه می کند که از این نیرو ها استفاده شود.

وی در خصوص پروژه دانشکده بین الملل پزشکی و دندانپزشکی که از مصوبات سفر ریاست جمهوری دولت دهم است،گفت: این پروژه قرار بود تامین اعتبار شود و پیشرفت فیزیکی آن در حال حاضر ۴۳ درصد است.

جمیری خواستار پیگیری این موضوع با توجه به نیاز مبرم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به این دانشکده شد، و گفت: باید نسبت به تامین مابقی تعهدات اقدام سریع صورت گیرد که وزیر نیز قول بررسی این موضوع را داد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی درخصوص گسترش شعاع بومی بودن جهت استخدام در عسلویه اظهار داشت: با توجه به اینکه در دیگر استانها نیز مناطق نفت خیز وجود دارد ولی در آن مناطق شعاع بومی بودن را گسترش نداده و تنها در عسلویه این موضوع رعایت می شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false