×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
از واجبات اخلاقی نتانیاهو تا نفوذ رو به گسترش ایران

گروه بین الملل: رسانه های عربی هر روز در گزارشها و خبرهایی به تحولات منطقه ای حول ایران می پردازند که در این مجال به بررسی آنها می پردازیم.

به گزارش "چغادک نیوز"،

اعتراف رسمی رژیم صهیونیستی به عملیات القنیطره

پایگاه المیادین در گزارشی اعلام کرد: اظهارات «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که گفته بود: «عملیات مشترک نیروهای ایرانی و حزب الله در منطقه جولان برای امنیت اسرائیل خطرناک است و عاملان آن هزینه سنگینی را متحل می شوند» را به معنای اعتراف رسمی تل آویو به مسئولیت خود در عملیات القنیطره دانسته است. عملیاتی که در آن دو خودروی گشتی حامل نیروهای حزب الله و سردار ایرانی هدف قرار گرفت و طی آن همگی آنها به شهادت رسیدند.

از واجبات اخلاقی نتانیاهو!

به گزارش پایگاه لبنانی النشره، «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن از سخنرانی قریب الوقوع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در کنگره آمریکا دفاع کرد. وی در عین حال این سخنرانی را واجب اخلاقی نتانیاهو به عنوان یک یهودی سامی در سایه آنچه تهدیدات ایران خوانده، عنوان کرده است.

سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن افزود: نتانیاهو تا زمانی که فرصت برای تغییر شرایط موجود باشد درباره پرونده هسته ای ایران به موضع گیری خود ادامه می دهد. نتانیاهو نمی خواهد در بحث و جدلهای موجود در عرصه داخلی آمریکا دخالتی کند.

این در حالی است که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اخیرا در موضعی واضح تاکید کرد که هرگونه اعمال تحریم جدید از سوی کنگره آمریکا، مذاکرات هسته ای با ایران را به شکست می کشاند و در صورت مطرح شدن این تحریمها، آن را وتو خواهد کرد. کاخ سفید  همچنین در واکنش منفی به سخنرانی نتانیاهو در کنگره، اعلام کرده که اوباما در سفر نتانیاهو به آمریکا با وی دیداری نخواهد کرد.

پایگاه الجزیره نیز در گزارشی در همین رابطه اعلام کرد:  نخست وزیر رژیم صهیونیستی علت اصلی سفر خود به آمریکا و سخنرانی در کنگره را جلوگیری از رسیدن به توافقی میان ایران و گروه  1+5 دانسته که در نتیجه آن امنیت اسرائیل به خطر خواهد افتاد. وی بار دیگر ادعای تلاش ایران برای تولید بمب اتمی را مطرح کرده است و به نظر می رسد در سخنرانی خود در کنگره بار دیگر از نقاشی های مبتکرانه [!] خود که یک بار در سازمان ملل از آنها استفاده کرد، بهره ببرد.

حاشیه های دیدار ظریف و کری

موضوع دیگری که رسانه های عربی به آن پرداخته اند حاشیه های دیدار اخیر وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو، البته برای «محمد جواد ظریف» وزیرخارجه ایران در صحنه داخلی است. العربیه در گزارشی در این رابطه به احتمال استیضاح و یا سوال برخی جریانهای سیاسی حاضر در مجلس ایران از ظریف اشاره کرده است.

العربیه همچنین با اشاره به دیدار روز گذشته وزیرخارجه ایران با همتای کروات خود در تهران به آن بخش از سخنان ظریف که از آمادگی ایران برای همکاری با عربستان سعودی در همه زمینه ها در راستای تحقق امنیت و ثبات منطقه خبر داده بود، اشاره کرده است.

ایران در رسانه های عرب

اظهارات ظریف درباره لزوم سفرش به عربستان برای مشارکت در مراسم  خاکسپاری «ملک عبدالله» با توجه به همسایه بودن ایران و عربستان و طرح مجدد دعوت از همتای سعودی وی برای سفر به ایران از جمله دیگر مواضع موردتوجه العربیه بوده است.

نفوذ رو به گسترش ایران در سطح منطقه

روزنامه اردنی الغد نیز امروز در گزارشی با اشاره به تحولات منطقه ای به ویژه در عراق، سوریه و یمن، اذعان کرد: ایران پیش از توافق هسته ای با کشورهای غربی که حضور ایران را در باشگاه هسته ای جهان، نهایی خواهد کرد، توانسته است نفوذ خود را در سطح منطقه ای و بین المللی به طور ویژه ای افزایش دهد.

این روزنامه اردنی در پایان می نویسد: آنچه کشورهای حاشیه خلیج فارس را باید نگران کند این است که ایران بتواند ضمن عادی سازی روابط با کشورهای غربی، تحریمهای اقتصادی را  پشت سر بگذارد و در عین حال بر توانمندی نظامی کلاسیک خود بیفزاید. 

افزایش صادرات ایران به عراق

پایگاه عراقی السومریه نیوز در گزارشی به افزایش حجم صادرات ایران به عراق به ۸۹۶ میلیون دلار اشاره کرده است. در این گزارش اعلام شده که میزان صادرات ایران به عراق نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.

مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false