خودروی آتش نشانی بوشهر در زمان اطفای حریق از کار افتاد! | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
خودروی آتش نشانی بوشهر در زمان اطفای حریق از کار افتاد!

پیش از ظهر دوشنبه در پی بروز حریق برای یک خودروی زانتیا در خیابان ولیعصر (عج) بوشهر، خودروی آتش نشانی از ایستگاه بافت قدیم در محل حاضر شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به  نقل از  «خلیج فارس»؛ پیش از ظهر دوشنبه در پی بروز حریق برای یک دستگاه زانتیا در خیابان ولیعصر (عج) بوشهر، خودروی آتش نشانی از ایستگاه بافت قدیم در این محل حاضر شد.

به گفته شاهدان، خودرو و نیروهای آتش نشانی در شرایطی در محل حاضر شدند که وقتی سراغ شیلنگ آب رفتند، به دلیل نقص فنی، از کار افتاده و امکان امدادرسانی موثر فراهم نشد.

این شهروندان می گویند: در پی این اتفاق، نیروهای امداد و شماری از شهروندان با استفاده از خاموش کننده های دستی که برخی از آنها مربوط به خودروهای رهگذر و مغازه های پیرامون بود، اقدام به اطفا حریق کردند.

آتش سوزی این خودرو که اشکال فنی دلیل آن اعلام شده، اگرچه خسارت زیادی به اتاقک زانتیا وارد کرد، ولی مشکلی برای راننده در پی نداشت.

سرپرست آتش نشانی تایید کرد

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری بوشهر در گفتگو با «خلیج فارس» تایید کرد که شیلنگ خودروی این سازمان در حادثه مذکور دچار نقص بوده است.

جوهرزاده با این حال ادامه داد: نقص در تجهیزات مکانیکی و سیستم های ماشینی قابل پیش بینی نیست و آنچه رخ داد، باید جزو استثنائات دانست.

وی درباره این موضوع که اگر چنین مشکلی در زمان اطفای حریق یک واحد مسکونی یا تجاری رخ می داد، خسارت بارتر بود، پاسخ داد: البته برای آتش سوزی منازل و مغازه از خودروهای مخصوص استفاده می شود، درحالی که مشکل پیش آمده در این حادثه برای خودروی پیشرو (سبک) بوده است.
 
سرپرست آتش نشانی بوشهر با بیان اینکه ایراد پیش آمده عامل انسانی نداشت، ادامه داد: البته با خاموش کننده های دستی، آتش مهار شد.

سازمانی که نیازمند توجه جدی تر است

البته اظهارات این مقام مسئول به نوعی توجیه ایرادی می باشد که بدون شک زمان اطفای حریق را طولانی تر کرده است

موضوعی که با وجود همه تلاش و ایثار نیروهای آتش نشانی، اعتماد عمومی به این مجموعه مبنی بر سرعت عمل در حوادث را خدشه دار می سازد.

اگرچه در نگاه اول، افزایش بودجه به منظور بروز رسانی تجهیزات و جلوگیری از چنین اتفاقاتی ضروری باشد، اما باید برای مشکلات درونی این سازمان نیز چاره اندیشی و تدبیر اساسی کرد.

اینکه سازمانی با حساسیت های ماموریتی آتش نشانی ظرف یک سال اخیر ۳ بار مدیرانش تغییر کرده یا ۱۴ نیروی این مجموعه به دلیل ایراد شورای شهر در خصوص طی نشدن ضوابط استخدامی شان در سنوات گذشته، پرداخت حقوق، بیمه و عملا آینده شغلی شان با علامت سوال مواجه است، همگی نگران کننده است.

به هرحال این آتش با کمک خاموش کننده هایی که در صحنه بود، اطفا شد، اما بدون شک شورای شهر، شهرداری و سازمان آتش نشانی باید با پیشگیری از تکرار آن تدابیر و برنامه ریزی های موثری در پیش بگیرند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false