×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
معلم در فکر نان، مدیران به فکر نام

روز گذشته شمار زیادی از معلمان در شهر بوشهر در اعتراض به وضع معیشتی خود از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند و دانش آموزان آنها بلاتکلیف در حیاط مدرسه و نیز خیابان های بوشهر روز را سپری کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از "گام نیوز"، روز گذشته شمار زیادی از معلمان در شهر بوشهر در اعتراض به وضع معیشتی خود از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند و دانش آموزان آنها بلاتکلیف در حیاط مدرسه و نیز خیابان های بوشهر روز را سپری کردند.

بر اساس این گزارش شماری از معلمان مدارس سعادت، شاهد، شهید مطهری، جوشن و دکتر شریعتی روز گذشته (یک شنبه ۳ بهمن ماه) از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند.
شنیدنی ها حاکی از آن است که معلمان بوشهری متحصن به وضع معیشتی خود، نسبت به بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش و خدمات ضعیف بیمه طلایی معترض‌اند و بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش را ناکافی می‌دانند.

این وضع معیشتی فرهنگیان تنها به استان بوشهر مربوط نمی شود و از هفته های گذشته در سراسر کشور خبرهایی در این خصوص شنیده می شد. تحصن هایی که طی چند سال اخیر بی سابقه بوده است و همه این ها در حای است که بودجه برخی نهادهای خاص در سال آینده بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده‌ است.

۸ دیماه سال جاری بسیاری از فرهنگیان کشور طی نامه ای به رییس جمهور مطالبات خود را درخواست کردند و به دنبال آن واکنش هایی از سوی فرهنگیان کشور در خصوص تقاضاها و دغدغه های آنها به وجود آمد.
فرهنگیان استان بوشهر نیز در راستای رساندن مطالبات این قشر به گوش مسئولان  استانی و کشوری در برخی از مدارس شهر بوشهر و عالیشهر در روز یکشنبه سوم اسفند ماه طی تحصنی مسالمت آمیز و با حضور نیافتن در کلاس‌ها خواستار توجه مسئولان و پیگیری مطالبات به حق آن‌ها شدند.

شنیده های خبرنگار گام نیوز حکایت از آن دارد که قرار است این اعتراضسه روز ادامه داشته باشد .

حال جای سوال است که چرا مسئولان کشوری به این وضع نابسامان آموزش و پرورش پایان نمی دهند و تا کی دانش آموزان بی گناه باید قربانی سیاست های غلط آنها شوند و در خیابان ها به سر کنند.
بسیاری از همسایه های مدارس از وضع دیروز مدرسه ناراحت شده و عده ای از خانواده ها نیز بشدت از این نابسامانی ها گلایه کرده و خواستار این شدند که اگر می خواهد وضع به همین منوال ادامه پیدا کند از فرستادن دانش آموزان خود به مدرسه تا بهبود اوضاع جلوگیری کنند.

مسئولین آموزش و پرورش باید توجه داشته باشند که این قشر زحمت کش زیاده خواه نیستند و چیزی جز حق قانونی خود نمی خواهند، خواسته معلمان برداشتن نگاه تبعیض آمیز از قشر فرهنگی است و چیزی فراتر از این هم نمی خواهند، آیا این زیاده خواهی است؟

در این بین مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر به جای پرداختن به مسائل و مشکلات فرهنگیان و رفع مشکلات عدیده آنها گرفتار لابی گری برای ماندن دو روز بیشتر در قدرت است و گویی این معلمان از خانواده بزرگ آموزش و پرورش نیستند.

جناب حصیری آیا می دانید دانش آموزانی که خانواده های آنها به شما اعتماد کرده اند و به دست شما سپرده اند دیروز در وقت کلاس در کدام خیابان و بازار بودند و آیا می دانید چه خطراتی مواجه با آنهاست؟
در این گیر و دار که معلمان و فرهنگیان استان بوشهر با مشکلات کمر شکن اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند برخی از نزدیکان حصیری اقدام به فرستادن پیامک هایی با مضمون تجمع در روزی خاص به حمایت از حصیری برای ابقا در مدیریت آموزش و پرورش هستند، آیا ماندن حصیری در قدرت از نجات یک خانواده آبرومند فرهنگی واجب تر است؟

آیا ماندن آقای مدیر کل بر مسند قدرت ارزش این را دارد که روز شنبه عده زیادی از فرهنگیان استان را به بهانه حمایت از وی به اداره کل بیایند و وقت و زمانی را که فرهنگیان عزیز باید به خدمت در مدارس و ادارات آموزش و پرورش بگذرانند برای مسائل سیاسی به بطالت ذرانده شود؟ البته با حضور برخی از اصلاح طلبان تندرو در نشست روز شنبه معلوم می شود که منشأ این نابسامانی ها را باید در جای دیگری جستجو کرد.

به هر حال پاسخگوی بی مهری های آموزش و پرورش به دانش آموزان بی گناه که برای تحصیل علم به مدرسه آمده اند کیست؟ و در صورتی که در ساعت کلاس برای دانش آموزی خدایی نگرده اتفاق ناگواری افتاد چه کسی پاسخگوی خانواده آنهاست.

این تعطیلی کلاس ها و اعتصاب ها و تحصن ها به ضرر کیست؟ بجز به ضرر دانش آموزانی است که فردا باید آینده این جامعه را بسازند و آیا دستگاه آموزش و پرورش اینگونه می خواهد ستون های جامعه آینده را بنا نهد؟ باید گفت که " خشت اول گر نهد معمار کج….. تا ثریا می رود دیوار کج" پس تا دیر نشده است باید برای این دانش آموزان فکری اساسی نمود و خانواده های آنها را از نگرانی بیرون کرد.

 

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false