×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پشت پرده عزل حصیری و موج سواری فرصت طلبان برای تخریب نماینده دشتستان

این روزها فضای رسانه ای استان متاثر از غوغا سالاری البته بگوییم تخریب سالاری برخی رسانه های مدعی اصلاحات، آنهم هدفمند و در راستای تخریب نمایندگان اصولگرای استان بسیار ملتهب و آمیخته با بد خلقی شده است. در این خصوص گفته هایی داریم که در پی می آید.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از گام نیوز،این روزها فضای رسانه ای استان متاثر از غوغا سالاری البته بگوییم تخریب سالاری برخی رسانه های مدعی اصلاحات، آنهم هدفمند و در راستای تخریب نمایندگان اصولگرای استان بسیار ملتهب و آمیخته با بد خلقی شده است.  عزل بجا البته دیر هنگام رییس پر حاشیه البته با عرض پوزش ناکارآمد آموزش و پرورش استان بوشهر جناب حصیری که این روزها شهره عام و خاص شده بهانه به دست فرصت طلبان مدعی اصلاحات داد تا با مستمسک قرار دادن آن و کنار گذاشتن اختلاف خود پروژه انحراف افکار عمومی از واقعیت موجود و به تبع آن تخریب نماینده دشتستان را دنبال کنند. در این خصوص گفته هایی داریم که در پی می آید.

۱-  به دلیل سیاست گذاری اشتباه البته باید گفت هدفدار و همچنین ضعف مدیریتی و نداشتن اشراف لازم آقای فانی بر وزارت آموزش پرورش موجب شده است که این ظرفیت بزرگ نظام که می بایست مصروف به تعلیم و تربیت سرمایه های اجتماعی انسانی و ملی شود بستر مناسبی برای جریانی خاص شده و امروز با کمال تاسف از ظرفیت این وزارتخانه بعنوان باشگاه سیاسی برای اهداف سیاسی، مورد بهربرداری قرار می گیرد . به همین منظور نمایندگان مردم بنا بر وظیفه نمایندگی خود بر طبق قانون اساسی طرح استیضاح وزیر آموزش پرورش را دنبال نمودند. با افتخار باید گفت در این راه نماینده دشتستان بعنوان پیش قراول، طرح استیضاح وزیر را دنبال می کرد و این از افتخارات استان بوشهر است که نماینده ای نافذالکلام با این عمق تاثیر گذاری در مجلس شورای اسلامی داریم که مایه مباهات می باشد. دراین رابطه  مجموعا ۱۷ مورد  بعنوان ضعف در عملکرد آقای وزیر مطرح شده و وزیر با قبولی آنها قول داده است تا دهم اسفند ماه موارد ضعف خود را مرتفع نماید .

یکی از موارد اعتراضی به آقای وزیر مربوط به نحوه عزل و نصب در استانها بوده است. فرصت طلبان مدعی بودند در خصوص عزل آقای حصیری مدیرکل معزول آموزش پرورش استان بوشهر یک تبانی با وزیر آموزش پرورش صورت گرفته و بواسطه آن موضوع استیضاح وزیر منتفی شده بود که در این باره باید گفت این موضوع بهانه دست یک جریان خاصی در استان است تا با علم کردن چنین مواردی افکار عمومی را نسبت به نمایندگان اصولگرای استان و بخصوص نماینده دشتستان بدبین نمایند.

باید عرض کرد که موضوع استیضاح وزیر و نارضایتی از عملکرد جناب حصیری دو موضوع متفاوت از هم بوده و عزل آقای حصیری هیچ دخلی به انصراف از استیضاح وزیرتوسط نمایندگان  ندارد. نارضایتی از عملکرد آقای حصیری و در نهایت عزل وی بر می گردد به روحیه ایشان که سیاسی کاری را در اداره آموزش پرورش رواج داده و همچنین مزاج تند وی که نمود عینی آن را می توان در اختلاف با استاندار بوشهر و اصطکاک با امام جمعه خورموج برشمرد، همچنین عزل و نصب های هدفدار بدون در نظر گرفتن معیارشایسته سالاری ،کاهلی در پاداش فرهنگیان بازنشسته، بیمه فرهنگیان،نارضایتی فرهنگیان شاغل، نداشتن دغدغه مبنی بر تمرکز بر رسالت اصلی آموزش و پرورش که متاسفانه  محیطی که باید صرف رشد و بالندگی فرزندان مردم شود محملی مناسب جهت میتینگهای سیاسی گروهی خاص شده است به همین دلیل نمایندگان مجلس با توجه به وظایف خود طبق قانون اساسی و در راستای احقاق حقوق مردم به عملکرد ایشان اعتراض نموده و متاسفانه ایشان بی توجه از بار مسئولیت شانه خالی می کرد  و همچنان در مسیر خود به پیش می تاخت.

در نهایت با مطرح شدن موضوع در وزارتخانه تصمیم گرفته می شود، هیئتی جهت تحقیق و تفحص از عملکرد جناب رییس به استان اعزام شود و بعد از ارزیابی میدانی جمع بندی آنان برصحت موارد ادعایی و در نهایت ناکارآمدی آقای حصیری گواهی می داد و امر را بر وزیر روشن نمود که انتخاب مناسبی در استان بوشهر صورت نگرفته است و تصمیم بر عزل ایشان گرفتند و اما بشنوید از تلاش فرصت طلبان

۲-  بیست و هفتم  بهمن ماه  آقای فانی تصمیم به جابجایی حصیری می گیرد و خبر آن از داخل وزارتخانه آموزش و پرورش توسط یکی از تهران نشینان مدعی که در جریان تصمیم وزیر بوده عامدا به سایت بوشهر نیوز ارسال می شود و به جهت اینکه سایت مذکور منتسب به نماینده دشتستان است، در اقدامی هماهنگ و با القاء این ادعای واهی که تبانی بر سر عزل حصیری بین موسوی نژاد با وزیر آموزش و پرورش صورت گرفته و با مظلوم نمایی ازعزل وی آنهم به شیوه تبانی فضای سیاسی داخل استان را ملتهب کرده و هجمه ناجوانمرادنه ای را بمنظور تخریب نماینده دشتستان نزد افکار عمومی آغاز کردند.

۳-  اما نکته جالبی که وجود دارد اینست که همین آقای تهران نشین یکی از مدیران رده بالای این وزارت خانه و بوشهری الاصل بوده و تیپ روشنفکر مآبانه به خود می گیرد و در کارنامه خود عضویت فعال در حزب منحله مشارکت را نیز داراست و اکنون سودای دستیابی به صندلی بهارستان را نیز در سر می پروراند بدنبال این بود تا یکی از بستگان خود که او نیز از هم قطارانش در حزب منحله مشارکت می باشد را به جای آقای حصیری منصوب نماید و با قاطعیت میتوان گفت که این کار در چهارچوب نوع سیاست گذاری وزارتخانه مذکور و همچنین هدف وی برای حضور در انتخابات تعریف می شود. وی به خوبی می دانست که وزیر از آقای حصیری ناراضی است و قصد جابجایی وی را دارد و به همین منظور تلاش کرد تا موافقت مسئولین ارشد استان و وزارت خانه متبوع خود را نسبت به شخص مورد نظرش جلب نماید ، که تلاش وی نافرجام بود و نکته در خور تامل این است که جناب منورالفکر بعد از درج خبر هدفدار در سایت بوشهر نیوز و به وجود آمدن التهاب و شکل گیری زمینه برای تخریب نماینده دشتستان با درج مطلبی در فضای اجتماعی تصمیم وزیر مبنی بر عزل آقای حصیری را مورد تخطئه قرار داده و بر تنور آتش می دمد و به همین منظور توسط حجت الاسلام ناصری معاون پارلمانی وزارت خانه مذکور مورد ملامت قرار می گیرد. 

نکته جالب و صرفا جهت اطلاع آن دسته از آقایانی که در خصوص عزل حصیری فریاد وا اسفا سر می دادند، جناب منورالفکر به آقای ناصری می گوید اشتباه کرده است و از ضعف مدیریتی آقای حصیری در استان بوشهر اظهار بی اطلاعی می کند  و خواستار عزل هرچه سریعتر وی می شود و جالبتر اینکه وی با مراجعت به بوشهر در یک تضاد رفتاری تلاش و رایزنی های فراوانی با مسئولین ارشد استان برای ابقا آقای حصیری انجام می دهد که در این باره در سایتهایشان  بعنوان یک فتح الفتوح حسابی به آن پرداختند (تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل)….

۴- فرصت طلبان مداوم تلاش می کردند القا کنند که موسوی نژاد بدنبال تحمیل گزینه خود است و جهت کمک به این القا از چهره های اصولگرا برای جایگزینی حصیری در رسانه های خود نام می بردند. آنها در یک اقدامی هماهنگ میان خود و حتی همراهی موافقان عزل اقای حصیری متفق شدند که به هر شکل شده نگذارند در این برهه عزل صورت گیرد و فشار بسیاری را به وزیر برای ابقا وی وارد کردند. هر چند آنان توانستند با دوپینگ سیاسی چند روزی جناب حصیری را برمسند مدیریت نگه دارند اما در نهایت وزیر مصلحت خود و وزارتخانه را در انتصاب مدیر نا کارآمد و پر حاشیه نمی دید و دستور عزل وی را صادر کرد.

و اما هدف از این شارلاتانسیم سیاسی چه بود:

اولا همانطور که گفتیم آقای تهران نشین سودای جلوس بر کرسی دشتستان در مجلس را دارد و به همین منظور باید در ماراتون انتخابات با شخص قدری چون موسوی نژاد رقابت کند و به دلیل نداشتن محبوبیت و شهرت میان مردم  خود را یارای مقابله با وی نمی بیند و شکست خود را حتمی تلقی می کند لذا بهترین زمان بود تا به خیالش خودی نشان داده و با ارز اندام و کسب پرستیژ مشروعیت نسبی بدست آورد.

آنها به خوبی می دانستند دیر یا زود حصیری باید عزل شود ولی می بایست جایگزین حصیری شخصی همسو با خود البته بخوانید مشارکتی باشد تا در انتخابات پیش رو نقش کمکی را ایفا کند.
ثانیا به دلیل محبوبیت بالای موسوی نژاد بهترین زمان فراهم شده بود تا با اقدامی هماهنگ و مهندسی شده البته باید گفت مذبوحانه، تخریب ایشان به جهت کاستن محبوبیت بالای وی انجام شود و اینکار حتی اگر به قیمت قربانی کردن حصیری تمام شود.

برایند این رویداد اثبات ضعف و ناکارامدی جناب فانی و ملعبه قرار گرفتن وی توسط فرصت طلبان است و نشان داد این وزارتخانه در چمبره یک گروه خاص قرار دارد. این اتفاق یک شکست سیاسی برای رقیب محسوب شده و چهره واقعی برخی افراد مجهول الحال را معلوم نمود و نشان داد که فرصت طلبان رادیکال برای تحقق اهداف خودشان از هر شیوه ای حتی غیر اخلاقی و مذموم دریغ نکرده و در این راه حاضرند فرهنگ، منافع و سرمایه ملی را فدای زیاده خواهی، تمامیت خواهی و انحصارطلبی خود کنند. هر چند در این باره گفتنی های فراوان داریم اما فعلا می گذاریم و می گذریم و تفصیل آن را به وقتی دیگر موکول می کنیم. در پایان ذکر نکته ای درباره سید ذوی الاحترام حجت الاسلام والمسلمین موسوی نژاد خالی از لطف نیست:

یکی از دوستان که به شجاعت، پاکی و صداقت شهرت دارد و اتفاقا قبلا از مسئولین نظام و از چهره ای سیاسی بوده و جالب اینکه در گذشته توسط همین وسواسان خناس مورد هجمه و تخریب قرار گرفته بود می گفت مدتی پیش گروهی از همین افراد نزد من آمدند و به خیال اینکه با آنها هم فکر و همراه خواهم شد می گفتند باید چکار کنیم که سید را به زمین بزنیم ایشان به آنها گفته بود شما نمی توانید سید را به زمین بزنید چون خدا او را بالا برده و به او عزت بخشیده  و اگر فقط خدا بخواهد می تواند ایشان را به زمین بزند.او در راه خداوند، انقلاب، حضرت امام و رهبری عزیز قدم برمی دارد و خداوند نیز به او کمک می کند.  
قُلِ اللَّهُمَّ مالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلی‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیرٌ    
بگو : بار خدایا، تویی دارنده ملک به هر که بخواهی ملک می دهی و ازهر که بخواهی ملک می ستانی هر کس را که بخواهی عزت می دهی و هر کس را که بخواهی ذلت می دهی همه نیکیها به دست توست و تو بر هر کاری توانایی

==========
عباس وفادار

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false