×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تحریم ها ادامه جنگ نظامی دیروز است/ مقام معظم رهبری گفتمان بصیرت را ترویج داد

مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عنوان همایش بصیرت سیاسی در پرتو اصولگرایی است اظهار داشت: مفهوم بصیرت از مفاهیم مقام معظم رهبری است که در طی سال های اخیر بارها معظم له این را مطرح کرده است و یکی از گفتمان هایی که رهبری ترویج دادند گفتمان بصیرت است.

به گزارش "چغادک نیوز"، با حضور غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  وحضور مردم ولایتمدار و اصولگرای استان وشهرستان بوشهر بعدازظهر چهارشنبه همایش بصیرت سیاسی در پرتو اصول گرایی در حسینیه ابا عبدالله الحسین گلزار شهدا بوشهر برگزار شد.

حدادعادل در این همایش گفت: مردم استان بوشهر قرن ها مرزبانی از مرزهای این کشور کرده اند که بالاترین برهان آن رئیسعلی دلواری بود و بزرگانی همچون آیت الله بلادی که مدتها پیش پرچم اندیشه حکومت دینی را در این سرزمین برافراشت.

مقام معظم رهبری گفتمان بصیرت را ترویج داد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عنوان همایش بصیرت سیاسی در پرتو اصولگرایی است اظهار داشت: مفهوم بصیرت از مفاهیم مقام معظم رهبری است که در طی سال های اخیر بارها معظم له این را مطرح کرده است و یکی از گفتمان هایی که رهبری ترویج دادند گفتمان بصیرت است.

دعوت پیامبر حول محور بصیرت شکل گرفت

وی بصیرت را یک مفهوم قرآنی دانست وگفت: به جای کلمه روشنفکری، ادبیات اروپایی وارد زبان وجامعه ما شده است و قرآن به ما مفهوم بصیرت را می آموزد که در جاهای مختلف کتاب آسمانی ما نیز آمده است و از جمله در آیه ای که خداوند به پیامبر میفرماید:  بگو راه من این است ومن خودم و پیروانم به سوی خدا با بصیرت دعوت می کنم و پیامبرم ومن با بصیرت می خواهد و پیامبر دعوت خود را حول محور بصیرت شکل می دهد.

نشانه های بصیرت

پنجمین رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه شش شاخص از نشانه های بصیرت را برشمرد و گفت: انسان با بصیرت شخصی است که بتواند ظواهر را باطن تشخیص دهد فکر خود را بکار گیرد و تجریه و تحلیل نماید که پشت یک ظاهر چه باطنی است وپنجه های آهنین را دردرون دستکش مخملی تشخیص دهد.

وی در ادامه به نشانه های بصیرت اشاره کرد، و تصریح داشت: تشخیص انسان با بصیرت محدود به هیچ زمان و مکانی نیست و هروقت انسان خواست دریک موضوعی در گذرزمان تصمیم بگیرد دیروز وامروز را در نظر گرفته و بررسی می کند و تاریخ را کنار نمی زند و اگر کسی ادعای کرد آن ادعا را درکنار صحبت های قبل او می گذارد و طبق گذشته برای آینده تصمیم می گیرد و منفعت پایدار دور را به منفعت گذرای نزدیک ترجیح می دهد و نفع آتی را با نفع آنی مقایسه می کند.

حدادعادل اظهار داشت: انسان با بصیرت کسی است که زمانی سخنی از شخصی شنید حرف اورا با عمل آن تطبیق دهد و رجال را به حق می شناسد نه حق را به رجال ،دروغ تبلیغات را نمی خورد و به واکنش دشمن حساس است.

 نمونه های از شاخص های بی بصیرتی درطول تاریخ

وی گفت: در اوایل زمانیکه رئیس جمهور فعلی آمریکا اظهار همراهی با ملت ایران می کرد رهبری فرمودند: به هر حال ما قادریم دست های آهنین را از زیر دستکش مخملی بشناسیم و دروغ حرف های آنها را نخوردند و تاریخ رفتارآنها را با ملت ایران در نظر گرفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اسلام از بی بصیرت خیلی  انسان ها صدمه دیده است اظهار داشت: خیلی از افراد در رکاب پیامبر بودند و سابقه خوبی داشتند اما در اثر بی بصیرتی در مقابل امام علی (ع) ایستادند از جمله طلحه و زبیر و درصفین خوارج نمونه های بودند که بی بصیرتی خود را نشان دادند.

حدادعادل افزود: درزمان تاریخ معاصر اگر بصیرت بود این نمی شد که یک روحانی را به جرم دفاع از مشروطه مشروعه درمیدان اصلی شهر به دارآویزان کنند و پای چوبه دار کف برنند و به سراغ دیگر روحانیون که با آن روحانی نیزاختلاف سلیقه داشته رفته و آنها را نیز بکشند وآنها با رهبری مراجع تقلید و روحانیت به پیروزی رسیدند اما دراثر بی بصیرتی عده ای تبدیل به یک ضمینه ای شد که چهارده سال پس از مشروطیت رضا خان بر این کشور حاکم شد که مردم صد رحمت به استبداد قاجاری گفتند وقتی استبداد رضاخانی را دیدند که اینها ازگواهی های بی بصیرتی است.

داعش یک گنج گرانبهایی برای اسرائیل است

دکتر حدادعادل خاطر نشان کرد: در دنیای اسلام امروز عده ای در افغانستان، پاکستان، چچن، سومالی، اروپا با ریش های بلند برای جهاد به سوریه رفته و مسلمانان سوریه را می کشند به عنوان اینکه به سرزمین جهاد میروند و اسرائیل در تاریکی نشسته و این روشنایی را تماشا می کند و می خندد و این است که می گوید این داعش یک گنج گرانبهایی برای اسرائیل است که با مسلمان کشی بی بصیرتی خود را ثابت می کنن

 

تحریم ها ادامه جنگ نظامی دیروز است

وی با بیان اینکه دشمن از بیداری مسلمانان می ترسد و همه سعی آنها بر این است که کانون این بیداری را خاموش کنند اظهار داشت: در۸سال جنگ تحمیلی و تهاجم فرهنگی حمله کردند و امروز جنگ، جنگ اقتصادی است که این تحریم که شروع کردند ادامه جنگ نظامی دیروز که بمب می ریختند که صدا،کشته و خون داشت اما امروز تحریم می کنند که ممکن است این سروصدا را نداشته باشد

اقتصاد مقاومتی به معنی ایستادگی در برابر توطئه تحریم دشمن

حدادعادل گفت: شما مردم همانطور که ۸سال جنگ تحمیلی را اداره کردید امروز باید همه در برابر جنگ اقتصادی ایستادگی کنیم و انتظاری که رهبری از ما دارد تحت عنوان اقتصاد مقاومتی به معنی ایستادگی در برابر توطئه تحریم دشمن است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیروز اگر شعار ما جنگ جنگ تا پیروزی بود امروز باید شعار ما ایستادگی، مقاومت، اقتصاد مقاومتی تا پیروزی درجنگ اقتصادی باشد که ملت ما تا حال بصیرت خود را ثابت کرده است.

وی گفت: ما باید سرتوفیق و رمز پیروزی خود را بشناسیم و بیان شود از چه راهی وارد شدیم که به پیروزی رسیدیم، این ثبات و امنیت امروز که کشور دارد هیچ کشوری در منطقه ندارد و امن ترین و باثبات ترین نظام را داریم و کشورهای را میبینیم که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و رویگردانی و نه گفتن ما به آمریکا  وآنهایی که روی آوردند ونوکری آن را کردند در چه وضعی هستند و ایران به برکت اسلام در چه وضعی است

فتنه ۸۸ نمونه ای از بی بصیرتی بود

وی یکی از نمونه های بی بصیرتی را فتنه سال۸۸ دانست، وگفت: یک عده ای آمدند و برای قدرت  دو روز دنیا، نظام جمهوری اسلامی را به تقلب متهم کردند بدون اینکه استدلال و سندی داشته باشند و به دست دشمن های قسم خورده نظام سند دادند که این نظام درانتخابات تقلب کردند وعده ای گفتند آن آقا نخست وزیر و دیگری رئیس مجلس بوده است و عده ای گفتند در این انتخابات تقلب شده است که نشان از بی بصیرتی آنها بود.

حداد عادل گفت: کسانی درانتخابات می فهمند که اگر تعدد نامزدها باشد هم خودشان وهم دیگران شکست می خورند اما لجاجت می کنند نتیجه که معلوم می شود همدیگر را متهم می کنند و اینها همه نشانه های بی بصیرتی است.

ریشه بصیرت چیست؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ریشه های بصیرت را برشمرد وافزود: ایمان،آن شخصی که ایمان قوی تر دارد بصیرت آن بیشتر است ودوری ازهوای نفس ریشه دیگر بصیرت است.

فواید بصیرت

وی گفت: بصیرت چراغ مومن برای عبور از فتنه است و فتنه و بصیرت دو روی یک سکه هستند وآن کسی در فتنه راه را گم و گرفتار می شود که چشم بصیرت نداشته باشد.

حدادعادل با بیان اینکه بصیرت چشم مومن است تصریح کرد: بصیرت از بصر ظاهری صد درجه مهم تراست و آن چشم دل و چشم عقل در گذر از راه و این بصیرت است که استقامت می آورد

گام نیوز

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false