×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نخستین تصویر از رباتهای مسلح سپاه

دفاع ثابت و متحرک، ضد هلیبرد، کمین و دفاع درساحل بخشی از رزمایش نیروی زمینی سپاه است و آزمایش موشکهای جدید، استفاده از موشکهای ضد زره و عملیات تکاوران از این رزمایش، یک نبرد واقعی می سازد تا جایی که حتی پهبادها مواضع دشمنان را شدیدا بمباران میکنند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از شبکه خبر: در رزمایش امروز ده لشکر رزمی در ۳۰۰ نقطه برنامه رزمی خود را به اجرا درآوردند. در این مرحله نیروهای عملیاتی با استفاده واقعی از تجهیزات پیشرفته رزمی به ‌خصوص پهپادهایی که حاصل تلاش دانشمندان سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه است توان جوانان نخبه این مرز و بوم را در پاسداری از کیان ایران اسلامی به نمایش گذاشتند.

نکته مهم تمرین شیوه‌های دفاع و مقابله در شرایط مختلف و خاص رزمی و امنیتی بود.
 


 

در این رزم تمرینی و در دل کوه‌های حاشیه‌ای خلیج فارس انبوهی از مواضع مهم رزمی پنهان شده  است که کارشناسان نظامی اعلام کردند هیچ یک از این مواضع قابل کشف نیست و حتی دشمن با پهپاد در ارتفاع بسیار پایین نیز نمی‌تواند این مواضع مهم را پیدا کند.

در بخش دیگر رزمایش پیامبر اعظم (ص)، انواع موشک‌ها، سلاح‌های ضدبالگرد، سلاح رمیت، مین‌های جهنده و پرنده‌های بدون سرنشین آزمایش شدند.

این رزمایش بر اساس تاکتیک‌‌های جنگی، قوی‌ترین قدرت‌ها و دشمنان ایران اسلامی تمرین می‌شود و رزمندگان اسلام با نمایش قدرت خود ثابت می‌کنند توانایی مقابله با هر تهدیدی را دارند.

سخنگوی بخش زمینی رزمایش محمد رسول الله گفت:این رزمایش در منطقه عمومی سیریک، جاسک و از محدوده کوه مبارک وتا روستای گتان که نقطه وصل خلیج فارس به دریای عمان محسوب می شود ادامه می یابد .

سردار سرتیپ  پاسدار سرخیل افزود:در این مرحله  از رزمایش زمینی ۱۰ لشکر نیروی زمینی سپاه ،دو گروه ستونی زرهی، تکاور، هوابرد و قریب به ۱۷ یگان رده های مختلف نیروی زمینی سپاه عملیات می کنند .

وی با بیان اینکه دراین مرحله با همکاری نیروهای مردمی منطقه و نیروهای تخصصی هوابرد عملیات پیگیری می شود افزود:تیپ سیاسی المهدی به عنوان پشتیبانی دفاعی ،یگان مخصوص هوابرد ، نیروهای زرهی و توپخانه اقدام به اجرای عملیات می کند .

سرخیل با بیان مختصات ویژه استتار این مرحله  از رزمایش تاکید کرد :استحکامات محکم بتونی با ویژگیهای استراتژیک بطوری بدست توانمند نیروهای زمینی سپاه ساخته شده است که پهبادهای شناسایی با چندین پرواز قادر به شناسایی مواضع نیروی زمینی سپاه نشده اند و  امکان هر عکس العملی را از دشمن می گیرد .

سخنگوی بخش زمینی رزمایش محمد رسول الله گفت:از دیگر ویژگیهای این  بخش از رزمایش استفاده از سلاح رمیت است که پرنده ها آنها را  به مواضع دشمن پرتاب می کنند و این توانمندی نیروی زمینی سپاه درکنار استفاده از اژدرهای بسیار قوی و سلاحهای کاملا مستتر در جاده ها اصل غافلگیری برای دشمن را تکمیل می کند تا در موقع لزوم  هدف را کاملا  منهدم نماید .

سرخیل دفاع ثابت  و متحرک، ضد هلیبرد، کمین و دفاع درساحل را از دیگر بخشهای رزمایش نیروی زمینی سپاه برشمرد و افزود:آزمایش موشکهای جدید، استفاده از موشکهای ضد زره و عملیات تکاوران از این رزمایش نبردی واقعی می سازد به صورتیکه پهبادها مواضع دشمنان را شدید بمباران می کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false