×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
عید نیامده بوشهر به استقبال گرانی رفت

نگاهی به قیمت بعضی میوه ها نشان می دهد بازار بوشهر بسیار زودتر از زمانی که انتظار می رفت به استقبال نوروز رفته است!

به گزارش "چغادک نیوز"،

در حالی که دولت از مهار تورم در بهمن ماه خبر داده و روز به روز بر کنترل گرانی ها در بازار تاکید می کند اما نگاهی بر قیمت برخی محصولات نشان می دهد نه تنها شاهد کاهش قیمت آن ها در هفته های اخیر نبوده ایم بلکه گرانی ناگهانی آن ها مردم را متعجب و شگفت زده کرده است.

افزایش ناگهانی قیمت پرتقال و نارنگی در بازار
در حال حاضر قیمت پرتقال در بسیاری از مراکز عرضه میوه و تره بار به کیلویی هشت هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است و حتی برخی احتمال می دهند این قیمت ها با فرارسیدن نوروز بالاتر هم برود.

گزارش "بوشهرنیوز" از برخی میوه فروشی های سطح شهر بوشهر حاکیست هم اکنون قیمت پرتقال بین هشت هزار تا هشت هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان است.

همچنین قیمت نارنگی نیز در بازار بوشهر رشد چشمگیری داشته است.

گزارش های دریافتی حاکیست، قیمت نارنگی با کیفیت پایین تر در بعضی میوه فروشی های بوشهر شش هزار و ۵۰۰ تومان و نارنگی های باکیفیت بالاتر هفت هزار تومان می باشد.

همچنین قیمت سیب نیز در بازار بوشهر بین چهار تا چهار هزار و ۵۰۰ تومان گزارش شده است.

البته در برخی مراکز عرضه میوه و تره بار میوه های با کیفیت پایین تر و اندکی ارزان تر هم یافت می شوند اما به طور کلی قیمت محصولات نام برده شده در بازار به ویژه میوه فروشی ها به ترتیب اعلام شده می باشد.

عدم موفقیت بازرسین در کنترل قیمت میوه
متاسفانه سال هاست شهر بوشهر از نابسامانی قیمت ها به ویژه قیمت میوه و تره بار رنج برده و بازرسین و ناظرین اتحادیه ها، اصناف و به خصوص بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت نتوانسته اند در کنترل اوضاع موفقیت هایی کسب کنند.

اگرچه هر بار در طرح هایی ضربتی ممکن است اندکی قیمت ها بالا یا پایین شوند اما به طور کلی می توان گفت قیمت میوه و تره بار در بوشهر در مقایسه با بسیاری از شهرهای استان های همجوار و حتی شهرهای استان بوشهر گران تر بوده و این موضوع به یک بیماری مزمن تبدیل شده است.

آیا فرزندان خانواده های کم درآمد از میوه شب عید محروم می مانند؟
اکنون و با توجه به فرارسیدن نوروز و افزایش قیمت ها مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه نگرانند که این قیمت ها همچنان رشد یافته و فرزندان این خانواده ها از دسترسی به میوه های شب عید محروم بمانند.

موضوعی که مسئولین ارشد استان به ویژه استاندار بوشهر باید بدان توجه ویژه داشته و با اجرای برنامه های کنترلی از روند روبه رشد قیمت میوه جلوگیری کرده و به نگرانی مردم در این بخش پایان دهد./ بوشهر نیوز

 
اخبار مرتبط

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false