×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تئاتر سطحه در استان بوشهر بر روی لنج کلید خورد

با حمایت سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر نمایش محیطی ناکو بر عرشه یک لنج بزرگ در گناوه تئاتر سطحه در گناوه اجرا و کلید زده شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، نویسنده و کارگردان نمایش محیطی ناکو امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در گناوه اظهار داشت: به حول قوه الهی و با همکاری پنجمین جشن فرهنگ گناوه با اجرای نمایش محیطی ناکو بر عرشه یک لنج در سواحل خلیج  فارس شیوه جدیدی در تئاتر محیطی در سواحل خلیج فارس تولد یافت.

محمد مظفری افزود: اجرای این نمایش که سرگذشت مردان و زنان دلیر و ایثار گر جنوب ایران و بندر گناوه در طول تاریخ و بخصوص هشت سال دفاع مقدس می باشد، با استقبال خوب تماشاگران روبرو شد.

مظفری گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم سوار بر این لنج و ناکوی بزرگ ضمن انجام یک گشت دریایی در سواحل آبی خلیج فارس اجرای  نخستین نمایش تئاتر سطحه را تجربه کردند.

وی با اشاره به اینکه نمایش ناکو در چندین جشنواره حائز رتبه نخست شده و در جشنواره تئاتر فجر نیز حضور موفقی داشته افزود:  بیش از ۱۰ نفر از هنرمندان تئاتر گناوه و بوشهر در اجرای این نمایش محیطی همکاری داشتند و این نمایش با حمایت سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر تولید شده است.

غلامحسین دریانورد پیشنهاد دهنده این شیوه نمایشی نیز گفت: تئاتر سطحه یک تئاتر کاربردی  است که می‌تواند در زندگی مردم و ملوانان و شغل‌هایی که مرتبط به دریاست نقشی مهمی را ایفا کند.

وی افزود: این شیوه نمایشی علاوه بر عرشه لنج و کشتی می‌تواند  در اسکله‌ها، باراندازها و میادین نزدیک ساحل نیز به اجرا درآید.

وی گفت: در تئاتر سطحه همه اقشاری که کمتر دسترسی به تئاتر دارند می‌توانند حضور یافته و نمایش ببینند.

تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false