×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نیروگاه اتمی بوشهر ۱۱ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرد

رییس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهرگفت: این نیروگاه از آغاز بهره برداری تاکنون ۱۱ میلیارد کیلوات ساعت برق تولید کرده است.

به گزارش "چغادک نیوز"،مهندس حسین درخشنده روز دوشنبه درگفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: از مجموع برق تولیدی در این نیروگاه بخش اندکی از آن به مصرف داخلی خود نیروگاه رسید و بقیه از طریق شبکه سراسری توزیع شد.

وی یادآورشد:نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید هزار مگاوات برق، شهریور ۹۰ به طور مقدماتی به شبکه سراسری متصل شد و شهریور ۹۱ به ظرفیت ۱۰۰ درصد رسید.

رییس نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر طبق برنامه ریزی انجام شده از ساعت ۲۳ یکشنبه شب متوقف شده است.

وی گفت: براساس برنامه ریزی قبلی و باتوجه به اینکه شبکه سراسری اکنون نیازی به برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر ندارد، این نیروگاه از ساعت ۲۳ دیشب، به مدت حدود دوماه از مدار خارج شد تا امکان در مدار بودن نیروگاه درایام اوج مصرف شبکه سراسری در تابستان سال آینده فراهم شود.

درخشنده اظهارداشت:نیروگاه اتمی بوشهر درحال حاضر حدود ۱۹۰ روز کارکرد موثر سوخت دارد که در صورت ادامه تولید، با رسیدن به مرز ۳۰۰ روز کارکرد موثر سوخت در اواسط خردادماه یعنی در زمانی که بیشترین نیاز به تولید این نیروگاه وجود دارد، باید برای سوخت گذاری بعدی از مدار خارج می شد.

وی اضافه کرد: براین اساس، زمان تعویض سوخت نیروگاه اتمی بوشهر به شهریور که شبکه سراسری کمتر به برق نیروگاه نیاز دارد موکول می شود.

رییس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: همه نیروگاه ها پس از مدت زمانی کارکرد، باید مجتمع های سوختشان برای ادامه فعالیت تعویض شود.

وی افزود: قلب اصلی نیروگاه اتمی بوشهر از ۱۶۳ مجتمع سوخت هسته ای تشکیل شده است که سالانه باید ۵۴ مجتمع آن تعویض و مجتمع های سوخت جدید جایگزین آن شود.

درخشنده یادآورشد: فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر، از بهمن ۹۲ تا اواسط خرداد ۹۳ برای تعویض سوخت سالانه، اجرای بازرسی های فنی دوره ای و تعمیرات نیمه اساسی و اساسی متوقف شد و پس از آن، نیروگاه فعالیت خود را با توان تولید ۷۰۰ مگاوات برق از سر گرفت.

نیروگاه اتمی بوشهر در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب شهر بوشهر واقع شده است.

این نیروگاه تنها نیروگاه اتمی جمهوری اسلامی ایران است و براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است دو واحد دیگر آن در کنار راکتور موجود احداث شود

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false