×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آمریکا رسیدن به چارچوب توافق را به عهده گرفت

منابع خبری مدعی شده‌اند آمریکا وظیفه تلاش برای مشخص کردن چارچوب توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و گروه ۱+۵ را به عهده گرفته است.

به گزارش "چغادک نیوز"، آمریکا در روزهای آتی وظیفه تلاش برای دست‌یابی به چارچوب توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ را تا قبل از موعد ۳۱ مارس به عهده خواهد داشت.

خبرگزاری رویترز مدعی شده به دلیل «مقاومت تهران» و همچنین شک و تردیدهای سایر اعضای گروه ۱+۵ واشنگتن این وظیفه را تقبل کرده است.

به ادعای این خبرگزاری، واشنگتن با آغاز مذاکرات هسته‌ای در هفته جاری تحت فشارهای سنگینی قرار دارد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران چند ماه پیش دلیل گفت‌وگوهای بیشتر ایران با آمریکا در رایزنی‌های هسته‌ای را تحریم‌های ظالمانه دولت این کشور علیه ایران عنوان کرده بود.

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت: «دولت اوباما اذعان دارد که این وظیفه آسان نخواهد بود. ما معتقدیم که می‌توانیم تا پایان ماه مارس به چارچوب توافق سیاسی دست پیدا کنیم.»

رویترز از قول برخی دیپلمات‌های غربی که اشاره‌ای به نام آنها نکرده مدعی شده مشکل اصلی این است که تهران از مواضع خود در ۱۸ ماه گذشته کوتاه نیامده است.

این رسانه از قول یک مقام غربی نوشت: «ایرانی‌ها دو گام رو به جلو حرکت می‌کنند، یک گام به عقب می‌روند، باز دو قدم عقب می‌روند و سپس یک گام رو به جلو؛ ما حرکتی نمی‌کنیم.»

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false