×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بنای تخریب شده در چغادک طبق قانون بوده که بنام و متعلق به یک شخص می باشد

شهردار چغادک گفت: شهرداری چغادک بنایی به نام حسنیه را در چغادک تخریب نکرده است و آنچه که بدلیل تخلف و رای کمیسیون ماده ۱۰۰ طبق قانون تخریب شده است بنایی متعلق و بنام یک شخص بوده است

به گزارش "چغادک نیوز"، وحید واعظی درگفتگو با چغادک نیوز در خصوص تخریب قسمتی از یک بنا در چغادک که هیئت حسنیه قاسم ابن الحسن(ع( شهر چغادک آن را منتسب به نام خود می پندارد اظهار داشت: شهرداری چغادک بنایی به نام حسنیه را تخریب نکرده است .

وی اضافه کرد: پرونده ای که در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری وجود دارد بنام اسدی ثبت شده است که پرونده و اسمی از هئیت و یا حسنیه قاسم ابن الحسن(ع) در این شهرداری وجود ندارد.

شهردار چغادک بیان داشت: هر ساختمانی باید با هماهنگی شهرداری اقدام به ساخت نماید و هیچ فردی بدون مجوز نمی تواند اقدام به ساخت کند، که در صورت تخطی فرد طی چندین مرحله در قالب اخطاریه، دعوت فرد به شهرداری و کمیسیون ماده ۱۰۰ به موضوع وی رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت به تفاهم نرسیدن فرد در کمیسیونی که طی دو مرحله با حضور نماینده وزارت کشورو قوه قضائیه انجام می شود حکمی صادر می شود که یکی از بندهای حکم تخریب است و در مورد تخریب این بنا در چغادک شرقی به دلیل به تفاهم نرسیدن، حکم تخریب صادر شده است.

واعظی  با اعلام اینکه این موضوع بارها با حضور طرفین در شهرداری مورد بحث قرار گرفته است و قرار بود طرف مقابل جهت اخذ مدارک لازم و قانونی اقدام نماید ولی این کار صورت نگرفت، گفت: بنا به دستور دادستان، تخریب نیزمی بایست با حضور نماینده دادستان قبل از ایام عید و در نهایت  15 الی ۱۶ فروردین انجام شود ولی به تعویق افتاد و بدلیل عدم مراجعه این دوستان در این فاصله زمانی،  شهرداری موظف به اجرای قانون شد.

شهردار چغادک در مورد تخلف صورت گرفته در بنای تخریب شده گفت: کوچه در طرح شهری می بایست ۸ متر باشد که در این محل کوچه به ۶ متر تبدیل شده است و ۲ متر از بنا در مسیر قرار گرفته است و یکی دیگر از تخلفات صورت گرفته عدم تشکیل پرونده و اخذ مجوز جهت ساخت  می باشد که بنده در مراجعه حضوری به آنها اعلام داشتم که بیائید و مجوز بگیرید ولی بدلیل عدم مراجعه آنها، این رای توسط کمیسون صادر شده است.

وحید واعظی خاطر نشان کرد: زمانی می توانیم ملکی را بنام ثبت نمائیم که مدرکی دال بر این موضوع وجود داشته باشد و باید قوانین شهرسازی را رعایت کنند .

وی در خصوص واکنش اعضای هیئت حسنیه قاسم ابن الحسن(ع) و انجام تجمع درب شهرداری گفت: نباید در زمانی که نماینده دادستان و کلانتری حضور داشت این عزیزان این اقدامات را انجام می دادند وبه ماشین شهرداری سنگ پرتاب می کردند و تحصنی انجام می دادند چونکه کار کاملا قانونی بوده است و در جامعه اسلامی این کار صحیح نیست .

وی اضافه کرد: این مساله با توهین حل نمی شود و این عزیزان می توانستند با مشخص کردن یک نماینده و با انجام گفتگو خیلی راحت به این مساله خاتمه دهند.

شهردار چغادک با بیان اینکه اگر می خواهند دوباره بنا ساخت شود می بایست پروانه کار اخذ نمایند  و کوچه نیز به ۸ متر تبدیل شود افزود:  از شهروندان درخواست دارم قبل از اقدام به ساخت، بیایند مجوزات لازم را از شهرداری اخذ کنند که بحث ماده۱۰۰ تکرار نشود و قانون نیز در این رابطه راه را باز گذاشته است و مردم نیز موظف هستند در این راستا قدم بردارند.

وحید واعظی اظهار داشت: قبل از احداث این بنا مالک زمین طی مراجعه به شهرداری اعلام داشته بود که این زمین را جهت کاربری فضای سبز به شهرداری اهداء خواهیم کرد و شهرداری نیز قصد داشت جای دیگری را که زمین بهتری جهت احداث بنا وجود داشته باشد معاوضه کند که دوستان نپذیرفتند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false