×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
false
true
جزئیات افزایش تولید گاز ایران/ تولید ۱۲۰میلیون مترمکعب گاز پارس جنوبی

معاون وزیر نفت با تشریح طرح عظیم افزایش تولید گاز ایران، از افزایش روزانه ۱۲۰ میلیون متر مکعبی تولید گاز از پارس جنوبی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از خبرگزاری مهر، رکن الدین جوادی درباره آخرین وضعیت افزایش تولید گاز در پارس جنوبی، گفت: طرح افزایش روزانه ۱۲۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: با بهره برداری از ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز تعهد شده تا پایان سال جاری و تحقق تولید ۲۰ میلیون متر مکعب گاز از فازهای ۱۵ و ۱۶ و ۱۲ در مجموع از شهریور ماه سال ۱۳۹۲ تا پایان امسال ۱۲۰میلیون متر مکعب گاز از دریا و ۱۴۰ میلیون متر مکعب ظرفیت پالایش در پارس جنوبی به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر تحقق برداشت ۱۰۰ میلیون متر مکعبی گاز از پارس جنوبی تا پایان اسفند ماه سال جاری، اظهار داشت: با حمایت مجلس شورای اسلامی سال آینده شاهد برداشت ۱۰۰ میلیون متر مکعبی گاز از این میدان مشترک گازی خواهیم بود.

این مقام مسئول با اشاره به ارائه گزارش پیشرفت توسعه فازهای پارس جنوبی به نمایندگان مجلس، بیان کرد: شرکت نفت در حوزه توسعه پارس جنوبی به تعهدات خود عمل کرده است.

جوادی با ارائه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی ایران ، بیان کرد: پیشنهاد می شود قوانین طوری تنظیم شود که اولویت به توسعه پروژه های نفتی و گازی با اولویت پارس جنوبی داده شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به اهمیت استراتژیک پارس جنوبی و با بیان اینکه بیشترین بازگشت سرمایه در بین پروژه های نفت و کشور مربوط به این میدان است، تاکید کرد: هر چه برداشت کمتری از پارس جنوبی انجام گیرد، رقیب بیشتر استفاده می کند و از سوی دیگر کشور نیاز به گاز دارد و فقط از طریق پارس جنوبی می توان کمبود گاز را جبران کرد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت با اشاره به انجام اصلاحات ساختاری در شرکت نفت و گاز پارس، گفت: مجموعه تصمیم گیری‌های نفت و تقویت مدیریت و اصلاح پیمانکار، زمان بندی تعهدات به واقعیت نزدیک تر شده است.

معاون وزیر نفت در پایان با بیان اینکه در گذشته قول های داده شده، خطا زیاد داشت اما به مقدار زیاد این خطا ها کاهش داده شده است، خاطرنشان کرد: با کاهش دوره آزمون و خطا در پارس جنوبی پیش بینی می شود توسعه فازهای جدید این میدان مشترک شتاب بیشتری بگیرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false