- 01 اسفند 1393
- اخبار چغادک
- کد خبر 32026
- ایمیل
- پرینت
true
true
true
false
false
true
true
true
سایز متن /
true
به دنبال قطع خدمات نفت و نارضایتی مردم، برخی از مسئولین، به بیان نظراتی در این خصوص پرداختند.
به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از "خارگ خبر"، قطع خدمات اورژانس هوایی، قطع سهمیه ۱۵ درصد پرواز رایگان اهالی بومی خارگ، برداشته شدن پرواز خارگ بوشهر، مشکلات جوی روزهای اخیر در خارگ و کمبود مایحتاج کافی در این جزیره و مشکلات ایاب و ذهاب، مشکلاتی بود که در روزهای اخیر، نارضایتی مردم خارگ را به دنبال داشت. از این رو گفتوگویی با مسئولین جزیره خارگ صورت گرفت که متن آن را در زیر میخوانید:
لزوم پیگیری فوری بسته پیشنهادی خدمات نفت توسط استاندار
مهدی باقری در این خصوص اظهار کرد: شایست است که دولت مردان تدبیر و امید و در راس آنها استاندار محترم، با پیگیری موثر نسبت به تعیین تکلیف بسته پیشنهادی خدمات قابل ارائه توسط نفت به مردم اقدام نموده و به فکر حل فوری مشکل اورژانس هوایی و نیز سهمیه پروازی اهالی بومی خارگ و تعیین تکلیف بسته پیشنهادی خدمات نفت به مردم خارگ باشند.
وی افزود: با توجه به مشکلات به وجود آمده در خصوص اورژانس هوایی, عدم همکاری سازمان تامین اجتماعی با شرکت پایانههای نفتی در خصوص پرداخت هزینه پرواز اورژانس بیمه شدگان تامین اجتماعی که بیش از ۱۲ هزار نفر بیمه شده اصلی در جزیره میباشند و نیز نرخ بالای هواپپیمای ارژانس و عدم امکان تمدید قرارداد اورژانس هوایی توسط شرکت پایانه های نفتی مشکلات زیادی در این زمینه به وجود آمده که باعث ایجاد استرس و فشار بیش از پیش به مردم جزیره شده است و مشکلاتی را در حوزه سلامت ساکنین منطقه به وجود آورده است.
رئیس شورای شهر خارگ تصریح کرد: طبق گفته بخشدار محترم، ۱۵ درصد سهمیه رایگان اهالی بومی از پروازهای نفت نیز در همین ایام مبارک دهه فجر قطع شده است و مشکلات ذکور سبب نارضایتی شدید مردم و بروز تحرکاتی در بین مردم شده است.
وی بیان کرد: حل این مسائل همت و توجه بیشتر مسئولین استانی علیالخصوص استاندار و نمایندگان استانی در مجلس شورای اسلامی را میطلبد که به این موضوع رسیدگی کنند و لازم به ذکر است که استاندار محترم تا کنون در خارگ حضور نیافتهاند و علیرغم تماسهای مکرر بنده، پاسخگوی تماسهای شورای خارگ نیستند تا بتوانیم روند پیگیری تصویب بسته پیشنهادی خدمات نفت به مردم خارگ را که قرار بود ایشان با شرکت نفت پیگیری کنند، جویا شویم و به اطلاع مردم خارگ برسانیم تا از دغدغهها و نگرانیهای آنها کاسته شود.
قطع یکباره خدمات به مردم، فشار مضاعفی را به آنها وارد کرد
حسین داربوی نیز اظهار کرد: این جلسه در واقع برای بیان عملکرد ۶ ماهه شورا بود که بخاطر قطع خدمات نفت، وضعیت کمبود آرد و عدم نان و مایحتاج اولیه مردم به دلیل شرایط نامساعد جوی چند روزه در خارگ، باعث شد تا مردم بدین شکل اعتراض شدید خود را نشان دهند و اعتراضاتی کنند و پس از آن با توجه به جو موجود، مسئولین درخواست کردند که برای آرام شدن جو، بنده صحبت را ادامه و توضیحاتی ارائه دهم.
وی افزود: معمولاً در ایام مبارک ماه رمضان، به مردم امتیازاتی داده میشود، چرا که یک جشن ملی است، اما به یک باره خدمات را روی مردم قطع کردن، در چنین ایامی مناسب نبود و مشکلات سابق مثل ایاب و ذهاب، اشتغال و تردد کشتی و بحث اورژانس هوایی نیز همه و همه در این چند روزه به مردم فشار آورد که آنها بیشتر از نفت دلخور بودند که البته قطع خدمات رفاهی به فرهنگیان و اداره جات، لغو پروزاهای بوشهر و اجرا نکردن مصوبات بخشداری نیز تا حدودی در این نارضایتی دخیل بود.
عضو شورای شهر خارگ تصریح کرد: در این مسائل شورا و نفت مقصر نیستند، بلکه تشکیلات دولتی مقصر هستند که وضعیت خارگ را مشخص نمیکنند. در این مدت یک بیمار ۳ روز بخاطر سکته مغزی در بیمارستان اینجا مانده بود و وقتی با امام جمعه و مسئولین از او بازدید کردیم، دکتر گفت حتماً باید اعزام شود و حالش وخیم است و ما و امام جمعه پس از صحبت با خلبان، او را متقاعد کردیم که به ماهشهر ببرد و از آنجا به یک بیمارستان انتقال دهند و این مشکلات نباید گریبانگیر مردم شود و اگر مشکل حادتری پیش میآمد، چه کسی جوابگو بود؟
وی خاطرنشان کرد: موضوع قطع خدمات، باید از قبل به مردم اطلاع رسانی میشد تا به یکباره به روی آنها فشار مضاعف وارد نکند و یقیناً اگر به علت عدم اعزام این بیمار، اتفاقی پیش میآمد، انعکاس بدی برای جزیره خارگ به همراه داشت.
برخی از مشکلات را پیگیری شده است و برخی مثل ایاب و ذهاب در حال رفع شدن است
عسکر زارعی نیز اظهار کرد: ما سعی کردیم به نوعی مشکلات خارگ را مدیریت کنیم. برای حل مشکل آرد، هیچ یک از نانواها بدون آرد نبودند و شب قبل از اینکه آرد به پایان برسد، ۳۸۰ کیسه آرد توسط ۲ کانتینر در شرایط بد جوی، توسط فلات قاره و با همکاری کاپیتان فروتن به خارگ انتقال داده شد تا مردم مشکلی از این بابت نداشته باشند.
وی افزود: نفت به حمدالله در این مدت کارهای زیادی انجام داده است و بی انصافی است اگر بگوییم کاری نکرده و تامین اجتماعی نیز باید در کنار آن به مردم خدمات بدهد و مشکلات به طریقی حل شود. به هر حال ما متوجه کاهش شدید قیمت نفت هستیم و پذیرفتیم که نفت محدودیتهایی برای ارائه خدمات دارد، اما مشکلات مردم نیز باید به طریقی حل شود به خصوص مشکل اورژانس هوایی که ضروری است.
بخشدار ویژه خارگ بیان داشت: ما با نفت نیز صحبتهایی انجام دادیم و این مشکلات را در تهران پیگیری میکنیم تا مشکلات مردم حل شود و راهکاری را باید مشخص کنیم. مشکل ایاب و ذهاب یکی از مشکلات اساسی بود که با رایزنیهای انجام شده، مالک شناور جدید، قبول کرده است که تیغههایی که آبخور شناور را بالا بردهاند را حذف کند، و انشاالله از هفته آینده در مسیر قرار گیرد و یکی از مشکلات اصلی مردم حل شود.
سازمان تامین اجتماعی نباید فقط به چشم درآمدزایی به خارگ نگاه کند
بهروز خواجه نیز اظهار کرد: با توجه به اتمام قرارداد شرکت هواپیمایی نفت در تاریخ ۱۸ بهمن ماه با شرکت پایانههای نفتی و ارائه نرخهای سنگین برای انعقاد قرارداد جدید و اورژانس هوایی، که به ازای هر صندلی در روز حدود ۳۶۰ هزار تومان محاسبه میشد، شرکت پایانهها حاضر به عقد قرارداد با این شرکت نشد و در حال حاضر با توجه به عدم هواپیما و هزینه بالای اجاره بالگردهای فلات قاره برای اورژانس هوایی، نارضایتی مردم را در پی داشته است.
عضو شورای شهر خارگ افزود: حال با توجه به درآمد بالای سازمان تامین اجتماعی در خارگ و آمارهای ارائه شده توسط اورژانس بیمارستان خارگ، که نشان میدهد در سال ۹۲ از مجموع ۱۰۸ بیمار اعزام شده توسط اورژانس هوایی، ۸۹ نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی بودند، میطلبد که سازمان تامین اجتماعی به خارگ فقط به چشم درآمدزایی نگاه نکند و با توجه به وعده مدیرکل این سازمان که در ماه گذشته در خارگ حضور یافتند، امیدواریم هرچه سریعتر به مشکلات بیمه شدگان تامین اجتماعی در خارگ و علی الخصوص مشکل اورژانس هوایی اقدام شود.
false
true
false
true