- 06 فروردین 1394
- اخبار چغادک
- کد خبر 29879
- ایمیل
- پرینت
true
true
true
false
false
true
true
true
سایز متن /
true
مدیر عملیات حفاری فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به برخورد یک شناور سنگاپوری به جکت مستقر روی پلتفرم ۱۳A پارس جنوبی گفت: بر خلاف اخبار منتشره تمامی علائم هشدار دهنده بر روی جکت نصب بودهاند.
به گزارش "چغادک نیوز"، عباس تقدسی نژاد در گفتوگو با فارس با اشاره به برخورد یک شناور سنگاپوری با جکت مستقر روی پلتفرم ۱۳A این فاز گفت: شنبه اول فروردین سال ۹۴ ساعت ۲۲:۳۰ شامگاه شناورنفت کشی با نام Alpine.eternity به طول ۱۸۳ متر و عرض ۳۲ متر به شماره IMO:9430272 با پرچم سنگاپور و مربوط به یک شرکت نروژی به نام Trans Petrol با جکت مستقر روی پلت فرم ۱۳A این فاز برخورد نموده است.
وی خاطر نشان کرد: از ۲۶ اکتبر ۲۰۱۲ که سکوی حفاری CPOE9 بر روی این پلتفرم نصب شده است و عملیات حفاری را آغاز نموده تا تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۱۴ که دکل از پلتفرم جدا شده است در اطلس جغرافیایی موقعیت دکل مربوطه ثبت شده بود و لذا برای تمامی کشتی های نفت کش بین المللی وجود جکتی با ابعاد ۲۰ در ۲۳ متر در این مسیر مشخص و اعلام شده است.
مدیر عملیات حفاری فاز ۱۳ پارس جنوبی ادامه داد: بر خلاف اخبار منتشره تمامی علائم هشداردهنده بر روی جکت نصب بوده اند.
تقدسی نژاد تصریح کرد: شناور مربوطه در سال ۲۰۰۹ ساخته شده و شناورهایی که از این سال به بعد ساخته شده اند دارای تجهیزات ناوبری مجهزی هستند که قادر است هر شیء در فاصله زیاد و ابعاد بسیار کوچک حتی به اندازه قایقهای ماهیگیری را ثبت و ضبط نموده و با نزدیک شدن به آن هشدار دهند.
وی ادامه داد: لذا معلوم نیست خدمه در چه وضعیتی بوده اند که علاوه بر اینکه متوجه این شیء بزرگ نشده اند با تمام سرعت به جکت برخورد کرده و باعث غرق شدن بخشی از آن شدند.
تقدسی نژاد یادآور شد از آنجایی که چاه شماره ۵ این جکت هنوز زنده (فعال) است کماکان احتمال هر گونه خطر جدی وجود دارد.
گام نیوز
false
true
false
true