×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
حفظ هویت فرهنگی یک ملّت از اهمّ فعالیت های یک نهاد فرهنگی است

الهه غریب زاده در گفتگو با چغادک نیوز  به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد:  فرهنگ، مهم ترین و تأثیرگذارترین عامل در شخصیت دادن و شکوفا کردن استعدادهای درونی افراد جامعه به شمار می رود و ساماندهی محتوایی و شکلی فرهنگ، ارتقا و به‌روز سازی آن برای پاسخگویی به نیازهای موجود نسل جوان پرسشگر،  امری کلیدی و در عین حال راهکاری است کاربردی؛ جهت مواجهه ای  رقابت آمیز  با سایر خرده فرهنگ‌هایی که ظاهر پر زرق و برق شان تارنمایی در دیدگان این گهرباران ترسیم نموده است.

مدیر نهاد علمی فرهنگی و هنری ققنوس فرهنگ ماندگار اضافه کرد: برای تحقق این هدف، نهادهای فرهنگی به‌عنوان سیاستگذار نوآوری، تحولات و تغییرات فرهنگی نیازمند ارتقای مهارت‌های دست‌اندرکاران بخش فرهنگی جامعه می باشند ؛ چرا که حفظ هویت فرهنگی یک ملّت، گسترش، تقویت و افزایش تولید محصولات فرهنگی از اهمّ فعالیت های یک نهاد فرهنگی است .

 این مدرس دانشگاه افزود: ما بر این باوریم  که تبلیغات فرهنگی می تواند بار عظیمی از اطلاعات و آموزش های فرهنگی را با خود به همراه داشته باشد، در واقع هر تبلیغ فرهنگی، علاوه بر اطلاع رسانی، پیام های آموزشی نیز همراه دارد که ممکن است این پیام ها فقط تصویر و یا نماد باشند و الزامی نیست که حتماً این آموزش ها به صورت شعار یا تیتر ارائه شود.

وی بیان کرد: کیفیت نقش های متقابل و شیوه اثرگذاری و اثرپذیری اعضای خانواده در مبحث فرد و خانواده، از ارکان اصلی موفقیت محسوب می شود  بطوریکه میزان موفقیت تک تک افراد، به میزان اثرگذاری و اثرپذیری آنان بستگی دارد.

غریب زاده با بیان اینکه ققنوس فرهنگ ماندگار در اوایل سال ۹۵ بطور رسمی شروع به کار کرده است، عنوان کرد:  این انجمن متشکل از اعضای خانواده ای فرهنگی و اجتماعی است که اکثریت اعضا، افتخار خدمت خداپسندانه چندین ساله به میهن اسلامی مان ایران را در کارنامه خود دارند و به یاری خداوند متعال و با همدلی و اتحاد موجود بین افراد، این نهاد گام های موثری را در زمینه های علمی، فرهنگی، هنری و پژوهشی  در پیشبرد فضای فرهنگی استان و در چهارچوب قوانین حاکم بر جامعه  را در دستور کار قرار داده است.

مدیر نهاد علمی فرهنگی و هنری ققنوس فرهنگ ماندگار خاطر نشان کرد: مطالعه و تحقیق در حوزه های تخصصی علوم انسانی و مدیریت، برگزاری نمایشگاههای هنری و کارآفرینی، مشاوره های انگیزشی فرهنگی،  ارائه طرح های آموزشی و اجتماعی، و هم چنین  آشناسازی افراد بصورت تخصصی  با مباحث فرهنگی خصوصا میراث فرهنگی ناملموس و معنوی که  از همان سنین کودکی و نوجوانی ضرورت دارد،  ازجمله فعالیت های انجام گرفته این نهاد فرهنگی و اجتماعی است.

این مترجم و پژوهشگر به دستاورد های علمی پژوهشی سال گذشته این نهاد علمی اشاره کرد و گفت: مجموعه پژوهشی میراث معنوی ایران در ۱۰۰۰صفحه بصورت تفکیک استان به استان، طرح پیشگیری از اعتیاد، طرح انگیزشی فرهنگی متناسب با نیاز مخاطب امروز وهمچنین ارائه چندین مقاله معتبر درهمایش های ملی  و بین المللی بخش از از این دستاوردها می باشد و بسیار خرسندیم که توانستیم گامی هرچند کوچک در این مسیر سترگ برداریم. /انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false