×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
اصلاح ساختارها؛ راه حل برخورد با فساد و ارتشا در ادارات است

به گزارش چغادک نیوز: حجت الاسلام یدالله حبیبی در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر گفت : ستاد امر به معروف و نهی از منکر ۲۲ سال قدمت دارد و ماموریت آن نیز احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و افکار عمومی بوده و تا سال ۱۳۹۴ نیز به همین منوال ادامه داشته و پس از تحول ساختاری در آن به ستاد امر به معروف و نهی از منکر تبدیل شده است.

مشاورارشد دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اضافه کرد: این ستاد پس از تصویب حمایت از آمران به معروف در مجلس شورای اسلامی  جایگاه ویژه ای را در سطح کشورپیدا کرد و دارای قدرت تصمیم گیری زیادی شده و امورات اجرایی ویژه ای به این ستاد سپرده شده است.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نقش هماهنگ کننده همه دستگاه های اجرایی در کشور را به منظور اهتمام همگانی در راستای امر به معروف و نهی از منکر بر عهده دارد، افزود: همه دستگاه ها وظیفه دارند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند و وظیفه ستاد نیز هماهنگی بین آنان می باشد و از دیگر وظایف ستاد نیز مطالبه گری از مسئولین، نهادها و بخش های حاکمیتی و غیر حاکمیتی  به نمایندگی از مردم می باشد.

رئیس هیات اندیشه ورزی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اشاعه امر به معروف و نهی از منکر را از برنامه ها و وظایف این ستاد عنوان کرد و  گفت: ستاد علاوه بر اینکه مسئولیت آموزش همگانی امر به معروف را عهده دار است وظیفه رصد آسیب ها، پایش نابسامانی ها، ارائه گزارش به رهبر معظم انقلاب، الگو سازی و بهبود روش ها، دفاع از آمران به معروف و افرادی که مظلوم واقع می شوند را بر عهده دارد.

حجت الاسلام حبیبی با بیان اینکه امروز ستاد دارای برنامه های راهبردی ویژه ای است عنوان کرد: ماموریت ستاد شامل همه منکرات می باشد و در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و… ستاد با فسادها و تهدیدهای فراوانی مواجه می باشد و تا آنجایی که لازم بوده به مسئولین هشدار داده است.

وی اصلاح ساختارها و آموزش را راه حل برخورد با فساد و ارتشا در سازمان های اداری و معطل شدن مردم در ادارات دانست و گفت: فساد و اختلال در امور مردم در ادارات وجود دارد  و کم کاری در انجام وظایف نیز از مواردی است که در بررسی ها ما به آن رسیده ایم .

مشاورارشد دبیر کل ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه موضوع اشتغال امر جدی و مهمی است و اشکالات و حاشیه هایی که وجود دارد در نتیجه تورم در جامعه می باشد، اظهار کرد: مشارکت در امر به معروف و نهی از منکر باید افزایش یابد و با همکاری ثمن ها،  مدارس، اتحادیه های کار و..این کار باید در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه هیچ ستادی در کشور وجود ندارد که همه دستگاه های اجرایی در آن حضور داشته باشند، افزود: در راس ستاد حجت الاسلام احمد جنتی قرار دارد و وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر آموزش پرورش، وزیر علوم و تحقیقات و فن آوری، نماینده قوه قضائیه، رئیس صدا و سیما، رئیس سازمان تبلیغات، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دو مجتهد و… عضو این ستاد می باشند که با این ترکیب هماهنگی خوبی در کشور انجام می شود.

حجت الاسلام علی اکبری نیز در این نشست با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در مقطعی مدیریت نشد و برخی دولتی ها با ستاد درگیر شدند، گفت: این ستاد تا دو سال در رکود بوده و هم اکنون از ستادهای برتر کشور محسوب می شود.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر اظهار کرد: طلایه داران ستاد استان که کار تذکر لسانی را در سطح استان عهده دار می باشند ۴۴۵۰ نفر هستند که در گروه های ۱۰ نفره تقسیم شده و شورای امر به معروف و نهی از منکر استان را شکل داده اند.

وی با بیان اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمام دستگاه های اداری استان راه اندازی شده است، افزود: بازرسی های ستاد دو با در هفته انجام می شود و در این راستا پک کاملی از آسیب ها را جمع آوری نموده و به ادارات نیز اعلام شده است.

وی یکی از مشکلات پیش روی را گنجانیده نشدن برخی منکرات در قانون عنوان کرد و گفت: در بازرسی هایی که از دستگاه ها انجام شده است برخی از دستگاه های اجرایی از خواب بیدار شده اند که به نظر می رسد به خاطر نامه هایی باشد که به آنها زده شده است./ انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false