×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
مانع اصلی حذف کنکور کم‌کاری آموزش و پروزرش است/ زمینه حذف کنکور۹۸ را فراهم می سازیم

به گزارش چغادک نیوز: محمد مهدی زاهدی در نشست با اصحاب رسانه در بوشهر گفت: مردم ایران اسلامی با بصیرتی که از رهنمودهای رهبری دریافت می‌کنند، به سطحی از درک سیاسی رسیده‌اند که به خوبی در صحنه‌های مختلف نظام، آتش‌ به اختیار می شوند.

رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: باورم این است که مردم هر جا احساس کنند که نظام و کشور به کمک و حضور آنها نیاز دارد در صحنه حضور می‌یابند بدون این که منتظر هماهنگی باشند که نمونه این نوع آتش به اختیار را در مقاطع مختلف نظام به عینه مشاهده کردیم.

وی اضافه کرد: دشمن در روز ۲۰ بهمن سال ۵۷، کودتای طبس، کودتای نوژه، دوران دفاع مقدس، تیر ۸۷ و خرداد ۸۸ فتنه‌هایی را بر علیه اسلام و سپس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد که با حضور آتش به اخیار مردم زمینه نقش بر آب شدن توطئه‌های آنها فراهم شد.

وی با اعلام این که واژه  آتش به اختیار در ادبیات سیاسی هیچ کشوری به سبکی که در ایران وجود دارد، دیده نمی‌شود، عنوان کرد: این نوع بصیرت مردم ایران در مقاطع مختلف کمتر در نظامی سیسای دیگری در دنیا دیده شده است.

زاهدی بیان کرد:  این روزها بر حسب ظاهر دشمن در حال طراحی پروژه‌ای است تا با استفاده از فضای شبکه‌های مجازی، نوعی یاس و نوامیدی نسبت به کارکر دولت که منظور آن نظام است ایجاد کند که این هم یک نوع فتنه جدید است که مردم خود با اتش به اختیار مقابله می‌کنند

وی ادامه داد: دولت ترامپ روزهای اول فکر می‌کرد که با تهدید می تواند زمینه‌سازی براندازی نظام ما را فراهم سازد در حالی که با برنامه‌ریزی فرهنگی و با اختصاص بودجه‌ای ده برابری در سال ۲۰۱۸ به نسیت سال ۲۰۱۷ پا به میدان گذاشته است که عمدتا بر شبکه‌های مجازی و حمایت‌های مالی گسترده در این بخش سرمایه‌گذاری کرده است.

رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بودجه سال ۹۷ کشور در حوزه آموزش و نحقیقات گفت: ارزیابی خوبی از بودجه دولت نداریم چونکه در حوزه آموزش و پژوهش این بودجه کفاف ما را نمی دهد و کمای اینک امسال همه مشکل داریم در سال آینده نیز با مشکل مواجهه خواهیم شد.

وی ادامه داد: در حالی که دولت قادر نبوده که بخش عمده‌ای از معوقات آموزش و پرورش در سال جاری را پرداخت کند، قادر نخواهد بود به تعهدات سال جاری خود عمل کند و طبیعی است که با کسری بودجه فراوانی مواجه خواهد شد.

زاهدی در خصوص آخرین وضعیت حذف کنکور بیان کرد: من مانع اصلی را تسامح و کم‌کاری این وزارتخانه که باید امتحانات هماهنگ برای سه سال آخر دبیرستان برگزار کند سبب شده تا نتوانیم کنکور را حذف و یک آزمون استاندارد در ایران برگزار کنیم.

وی بیان کرد: اگر این نوع آزمون‌های هماهنگ توسط آموزش و پرورش در سه سال آخر دبیرستان انجام شود، قادر هستیم که برای سال ۹۸ زمینه حذف کنکور سراسری که صرفا سبب شده دانش‌آموزان فقط تست‌زنی یاد گرفته و فاقد نوع‌‌آوری باشند، فراهم می شود و بر اساس آزمون استاندارد دانشجو جذب خواهیم کرد.

رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت شهریه دانشگاه آزاد بیان کرد: در قیاس با دانشگاه آزاد، پردیس‌های دانشگاهی زیرمجموعه وزارت علوم، از دانشجویان شهریه‌های بسیار گرانی اخذ می‌کنند، که باید تعدیل شود.

وی در خصوص احتمال حذف برخی کدرشته های دانشگاه آزاد در کنکور سراسری سال آینده، بیان کرد: در سال گذشته در مجلس قانونی به تصویب رسید که طی آن آزمون‌های سراسری مربوط به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم پزشکی با دانشگاه آزاد اسلامی فقط به شکل یک آزمون برگزار شود که با تعجیلی که وزارت علوم انجام داد بخشی از کدرشته‌های دانشگاه آزاد به بهانه نداشتن هیات علمی مناسب و امکانات زیرساختی حذف شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده بخشی از این کدرشته ها مجدد برای پذیرش دانشجو احیا شد که امسال انتظار می‌رود با مشکلات کمتری در این بخش همراه باشیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false