×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
خطوط لوله‌ دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی به طول ۲۱۰ کیلومتر اجرا شد

به گزارش چغادک نیوز:  سید مجید هدایتی  در نشست با خبرنگاران در میدان گازی پارس جنوبی با بیان اینکه روند حفاری چاه‌های گازی فاز ۱۳ پارس جنوبی مطلوب است اظهار داشت: در فاز ۱۳ پارس جنوبی ۳۸ حلقه چاه گاز به طول ۱۶۰ کیلومتر طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش ۹۰ درصد عملیات حفاری چاه‌های گاز فاز ۱۳ پارس جنوبی تکمیل شده است خاطرنشان کرد: برای ۳۸ حلقه چاه گاز فاز ۱۳ پارس جنوبی ۱۶۰ کیلومتر چاه تجمعی طراحی شده که تاکنون ۳۶ حلقه آن به طول ۱۴۵ کیلومتر تکمیل شده است.

مدیر بخش فراساحل طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به  اجرای خط لوله زیردریایی برای انتقال گاز از ۱۶۰ حلقه چاه به پالایشگاه خشکی بیان کرد: عملیات لوله‌گذاری زیردریایی از طریق شناور اوشنیک ۵۰۰۰ اجرایی شده و این خطوط توسط متخصصان ایرانی از سکوهای نصب شده اجرا شده است.

هدایتی قطر خطوط دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی را ۳۲ اینج دانست و تصریح کرد: برای انتقال گاز از سکوهای فاز ۱۳ پارس جنوبی دو خط انتقال ۳۲ اینچی زیردریایی به طول ۲۱۰ کیلومتر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این خطوط  دریایی، روزانه انتقال دو میلیارد فوت مکعب گاز ترش از مخزن پارس‌جنوبی به پالایشگاه خشکی فراهم می‌کند گفت: طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی دارای چهار سکوی دریایی است که از طریق دو خط مجزای ۳۲ اینچ، گاز ترش استخراج‌ شده از ۳۸ حلقه چاه دریایی را به پالایشگاه خشکی واقع در ۲۰ کیلومتری کنگان می‌رساند.

مدیر بخش فراساحل طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی بیان کرد:  این طرح  به منظور استخراج روزانه ۵۶  میلیون متر‌مکعب گاز غنی از میدان پارس‌جنوبی و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر‌مکعب گاز شیرین، ۲ هزار و ۹۰۰ تن گاز مایع، ۲ هزار و ۷۵۰  تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰  تن گوگرد طراحی شده که نیمه نخست سال آینده عملیات انتقال گاز آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false