×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
برای اولین بار در کشور؛ فیبرنوری درمنازل مسکونی فاز ۴ عالی شهر نصب شد

به گزارش چغادک نیوز: آغازعملیات اجرایی اولین پروژه اتصال تلفن و اینترنت از طریق بستر فیبرنوری ftth)) در کشور که سال گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در عالی شهر کلید خورده بوده در منازل مسکونی فاز۴ این شهر شروع شد.

عضو شورای شهرعالی شهر در همین راستا گفت:  با توجه به مشکلات و کمبود هایی که در حوزه تلفن ثابت و اینترنت در عالی شهر وجود داشت و شورای چهارم نیز پیگیریهای زیادی را جهت مرتفع کردن مشکلات مردمی داشت؛ باعث شد در بهمن ماه  سال گذشته پروژه اتصال تلفن و اینترنت از طریق فیبرنوری برای اولین بار در کشور با  حضور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در عالی شهر شروع شود.

حسین رنجبریان اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه امسال شروع شده است که در ابتدا با کابل کشی به مساحت ۸ کیلومتر فیبر نوری به شبکه سراسری متصل شده است و  سپس فیبرنوری در معابر شهر جانمایی شده و در فاز بعدی، این طرح در ساختمانهای مسکونی شهر هدایت شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه توسط بخش خصوصی در فاز ۴ عالی شهر درحال انجام است، افزود:  این طرح برای اولین بار در کشور اجرا شده است و قطعا در جهت هوشمندسازی یک منطقه با استفاده از سرعت بسیار بالای اینترنت در این شهر،   کمک شایانی را در حوزه مدیریت شهری و انجام خدمات بهتر به شهروندان خواهد داشت.

رنجبریان ضمن تشکر از مسئولین ذیربط خاطر نشان کرد: امیدواریم مردم عالیشهر بویژه مردم فهیم فاز ۴ نهایت همکاری را با تکنسین های این پروژه داشته باشند که در مهلت مقرر به پایان برسد و مردم بتوانند از این تکنولوژی روز جهان بهره مند شوند.

نماینده شرکت نورآفرینان هامون نیز در این راستا با بیان اینکه شرکت بهره بردار این طرح (صبا نت بوشهر) می باشد، اظهار کرد: از ابتدای سال حفاری و نصب کابینت odc این پروژه به بهره برداری رسیده است و در فاز بعدی نصب تجهیزات اکتیو  را در دستور کارداریم که به موازات آن انجام شده و هم اکنون نیز در منازل مسکونی فاز ۴ عالیشهر برای اولین بار در کشور در حال انجام می باشد که قطعا با توجه به استقبال مردمی در سایر نقاط استان بوشهر و کشور نیز گسترش خواهد یافت.

محمد امین رهدار اضافه کرد: با توجه به اینکه در دنیایی امروزی همه امورات وابسته به  اینترنت و تبادل اطلاعات می باشد در این پروژه بستری محیا شده است که دارای سرعت بسیار بالا و نامحدود می باشد و هر شهروند نیز علاوه بر استفاده از حجم بسیار بالای اینترنت ۵۰ مگا بایت بر ثانیه  که دارای امنیت بالایی نسبت به سیستم های رادیویی و وایرلس می باشد می توانند از خطوط تلفن بی شماری نیز در این طرح بدون محدویت استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰۰ واحد در منازل مسکونی فاز ۴ انجام شده و ۸۰۰ واحد آن نیز کابل کشی شده است، در خصوص مهمترین مشکل خود در اجرای این طرح، اظهار کرد: مهمترین مشکل ما نبود همکاری مردم در ساعات کاری و غیرکاری پیمانکار می باشد و همیشه با درب های بسته منازل روبرو هستیم که از مردم درخواست داریم همکاری لازم را با پرسنل این شرکت داشته باشند.

نماینده فروش و پشتیبانی صبانت بوشهر نیز در این خصوص بیان کرد: صبانت با پیگری مستمر و جدی خود در حال تلاش است که این طرح در فاز ۴ سریعا به بهره برداری برسد که در این راستا استفاده از این طرح برای هر شهروند۱ میلیون تومان می باشد که بر اساس توافق صورت گرفته مبلغ ۴۰۰ هزار تومان از شهرونان اخذ می شود که علاوه بر استفاده از اینترنت  و خط تلفن، مشترکین می توانند از نمانت این شرکت که ارائه دهنده فیلم های تلویزیونی می باشند نیز استفاده نمایند.

حسن صابری افزود: درک صحیح و کامل اعضای شورای شهر عالی شهر و مجموعه شهرداری از پروژه فیبرنوری که بهترین تکنولوژی ارتباطی روز دنیا می باشد موجب همکاری بسیار خوب صبانت با آنها شده و این شرکت نیز بصورت پایلوت این پروژه را در دست گرفت./ انتهای پیام

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false