×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
حاشیه های جلسه انتخاب شهردار بوشهر

به گزارش چغادک نیوز:  توسلی، دهدار، نصرتی، شمشیری، دولابی و عبدالله زاده با رای به نبی الله دهقانی و همچنین برزگرزاده و آسایش به دیگر گزینه شهرداری بوشهر یعنی پاکدل رای دادند که باعث انتخاب دهقانی به عنوان شهردار بوشهر شد.

هاشم زاده، رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر بوشهر با استناد به حکم دیوان عدالت اداری درمورد میگلی نژاد از رای دادن امتناع کرد و گفت: فقط به احترام مردم و همکاران در این جلسه حاضر شدم و بر اساس قانون و رای دیوان عدالت اداری اقدام شورای شهر را تخلف می دانم.

حاشیه ها:

هاشم زاده در جلسه انتخاب شهردار بوشهر گفت: همین الان نمی دانیم شهردار چه کسی است چون هیچ فرصتی به ما برای بررسی ندادند، رییس اجازه نداد.

وی با بیان این که روال کاملا سیاسی است، ابراز داشت: این انتخاب نه فنی است نه اجرایی و نه شایسته سالاری.

هاشم زاده ادامه داد: امیدوارم جامعه مذهبی و علاقمندان به نظام دچار سرشکستگی نشوند و همچنین امیدوارم این انتخاب بار کج نباشد که بار کج به منزل نمی رسد.

هاشم زاده با بیان این که اجازه نخواهم داد شهرداری بوشهر پایگاه بازی های سیاسی شود، گفت: به دوستان توصیه می کنم از کارهای محفلی دست بردارید و به کارهای عقلایی روی بیاورید.

وی ادامه داد: چرا به ما فرصت یکی دو روزه داده نشد که بررسی کنیم. من برای احترام به مردم و همکاران در جلسه حاضر شدم اما شک نکنید رای نخواهم داد.

در ادامه ندا عبداله زاده گفت: باید رای به شایسته سالاری بدهیم نه به جریانات سیاسی.

گفتنی است بجز عبداله زاده دیگر موافقین نبی دهقانی حاضر به صحبت نشدند.

در ادامه خالق برزگرزاده با عذرخواهی از مردم بوشهر گفت: از مردم بوشهر عذرخواهی می کنم از اینکه در موقعیتی قرار گرفتم که همین الان نمی دانم چه کسی می خواهد از در اتاق بیاید و رای بدهم.

وی ادامه داد: انتخاب من بر اساس قرعه کشی خواهد بود، اگر قوی باشد خدا را شکر می کنم اگر ضعیف باشد تقصیر کسانی است که حاضر نشدند برای بررسی به ما فرصت بدهند.

برزگرزاده اضافه کرد: از کسانی که برنامه دادند و نام آنان هم مطرح شد عذرخواهی می کنم. ما ادعا می کردیم مدیری انتخاب می کنیم که توانمند و کاربلد است اما الان به جایی رسیدیم که باید به صورت قرعه کشی را بیرون بیاوریم.

وی خطاب به همکارانش گفت: دیگر از بوشهری بودن و داشته هایش دم نزنید.

برزگرزاده با بیان این که دیروز ظهر ستوده، سرپرست امور عمرانی استانداری که مسوول مستقیم شوراهاست اعلام کرد تا ۱۵ اسفندماه فرصت دارید شهردار را انتخاب کنید، ابراز داشت: نمی دانم دلیل عجله دوستان چه بوده است.

وی گفت: نمی دانم آقا یا خانمی که برای شهرداری انتخاب می شود چه کسی است اما از همکاران می خواهم مجال ۴۸ ساعته بدهند تا همچون انتخاب ها در مجلس، استانداری ها و دیگر مسوولیت ها که فرصتی چند روزه می دهند بررسی کنند به ما هم وقت بدهند تا نخواهیم با قرعه کشی انتخاب کنیم.

در ادامه دهدار، رییس شورای شهر بوشهر خطاب به برزگرزاده گفت: رای دیوان قطعیت دارد.

برزگرزاده با انتقاد از سخنان رییس شورا افزود: متولی شوراها در استان ها معاونت عمرانی است، اگر حرف ستوده بدون اطلاع بوده بیاید در رسانه ها جواب بدهد.

هاشم زاده نیز با بیان این که من یاد تصویب برجام در ٢٠ دقیقه افتادم که در نهایت منجر به واردات کود انسانی شد!، اظهار داشت: چرا شما آقای دهدار ۴۸ ساعت فرصت ندادید ما بررسی کنیم.

وی افزود: ۲۰ دقیقه دیگر ممکن است شهردار انتخاب شود اما ما نمی دانیم کیست و برنامه ها چیست؟

در ادامه شمشیری به دلیل فشارهای خارج از شورا از مردم عذرخواهی کرد و گفت: هم من و هم کسانی که از بیرون فشار آوردند باید از مردم عذرخواهی کنند.

وی یکی از کسانی بود که با غیبت های مکرر موجب تاخیر در انتخاب شهردار بوشهر شد. شمشیری موافق دهقانی و مخالف اکثر گزینه های قبلی بوده است.

شمشیری گفت: من قبلا آبستراکسیون کردم بازهم می کنم. هر جایی می خواهید بگویید.

در ادامه نصرتی، دیگر عضو شورای شهر بوشهر اظهار داشت: من به هر گزینه ای که رای بدهم اگر شهرداری را وارد مسایل سیاسی کند او را استیضاح می کنم.

اکبر توسلی هم گفت: من روی انتخاب ها نقد داشتم.

در ادامه نوبت به اعلام گزینه ها رسید و دهدار خطاب به هاشم زاده گفت آیا گزینه دارید که هاشم زاده پاسخ داد: من فرصت نداشتم، بنده ۴۸ ساعت برای بررسی وقت خواستم نه معرفی گزینه.

پس از هاشم زاده مهرزاد آسایش دکتر پاکدل را به عنوان گزینه خود معرفی کرد.

هچنین پویا دولابی، نبی دهقانی را گزینه دیگر شهرداری بوشهر معرفی کرد و وی را مدیر اسبق روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس دانست.

ظاهرا وی شهردار از پیش تعیین شده بوشهر بود که برای ارایه برنامه ها به صحن آمد.

دهقانی که گزینه اعضای اصلاح طلب شورا بود به دلیل عدم فرصت بررسی برنامه هایش در شورا واکنش های تند برخی اعضا را درپی داشت.

در ادامه نبی دهقانی با حضور در صحن شورا، برنامه هایش را ارایه داد.

وی گفت: حمل و نقل بوشهر در حال ورود به نقطه بحرانیست.

دهقانی افزود: تنها تلاشم باید این باشد که تصمیم ساز امینی باشم.

وی ادامه داد: قول می دهم نقشه جامع شهر بوشهر را روی میزم قرار بدهم. وی همچنین بر تداوم مشی ماهاتیر محمد در شهرداری بوشهر تاکید کرد.

دهقانی با بیان این که بخشی از درآمد شهرداری باید تحت نام صندوق سرمایه گذاری پس انداز شود، گفت: ستاد سرمایه گذاری شهرداری باید چابک شود.

وی گفت: تلاش می کنیم برای ساختن شهری انسانی گام برداریم.

دهقانی ادامه داد: اگر شهردار بوشهر بشوم با تمام وجود با فساد مبارزه می کنم.

در ادامه برزگرزاده با کنایه خطاب به دهقانی اظهار داشت: اینگونه نگویید که ممکن است به شما رای ندهند.

همچنین برزگرزاده با انتقاد از برنامه های دهقانی ابراز داشت: شما مشاوران خوبی نداشتید، این برنامه نبود، مشاورین شما قطعا ضعیف بودند.

وی با بیان این که این حرف ها را همه می زنند، گفت: درست است که در مملکت ما برنامه معنی ندارد، من به همکاران گفتم نمی دانم نفر دوم و سوم کیست؛ ضمن علاقه ای که به شما دارم گفتم من چون از برنامه هایتان اطلاع نداشتم با قرعه انتخاب می کنم. امیدوارم اسم شما دربیاید.

در ادامه اکبر توسلی در دفاع از دهقانی گفت: برنامه شورا کجاست؟ میگلی نژاد هم برنامه نداشت.

همچنین هاشم زاده با کنایه به نبی دهقانی وی را مرد خوش اخلاق، خوش تیپ و خوش صدای استان همسایه عنوان کرد.

هاشم زاده در ادامه پنج سئوال مطرح کرد و از دهقانی خواست به آنان پاسخ گوید.

وی از گزینه شهرداری بوشهر خواست در شورا بگوید محدوده شهر بوشهر کجاست؟ پنج محله جنوبی بوشهر را نام ببری و مشکلات هر یک از آن ها را بگوید؟ از سوابق اجرایی خود بگوید؟ و به عنوان کسی که قرار است در یکی از دستگاه های نظام جمهوری اسلامی فعالیت کند، نظر خود را درمورد سران فتنه بیان کند؟

در این لحظه دهدار و شمشیری به هاشم زاده اعتراض کردند و شمشیری سئوال آخر هاشم زاده را تفتیش عقاید دانست.

نبی دهقانی هم با بیان این که در دوران مدیریت روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس دیپلمات دانشگاه در تهران بوده است، گفت: شهردار مقامی است برای همه شهروندان، بنابراین تعهد می دهم به مردم فقط خدمت رسانی کنم، سلیقه سیاسی من فقط برای خودم است.

وی همچنین گفت که خانم الماسی اصلا اصلاح طلب نیست اما به راحتی داریم با هم کار می کنیم.

نبی دهقانی با بیان این که من مدیر هماهنگ کننده هستم، گفت: باید از همه ظرفیت های شهر استفاده کنم.

در این لحظه هاشم زاده از دهقانی خواست به سئوال سیاسی وی شفاف پاسخ گوید که با ممانعت دهدار، رییس شورا مواجه شد.

پس از آن حدود ۳۰ دقیقه تنفس داده شد تا دیگر گزینه شهرداری بوشهر یعنی پاکدل هم برنامه های خود را ارایه کند.

پاکدل که گزینه مهرزاد آسایش بود در ابتدای سخنانش گفت: اگر قرار است از جایگاه سیاسی وارد شوم بشوم… اگر نه از مباحث اجرایی وارد شوم.

این پرسش پاکدل با واکنش تند اکبر توسلی مواجه شد و خطاب به گزینه شهرداری گفت: این سوال شما در شان شورا نبود.

پاکدل با اشاره به فعالیتش در شهرداری منطقه ویژه گفت: اگر چهار شهرداری را کنار هم بگذارید به اندازه شهرداری نفت نخواهد شد.

وی افزود: تجربه من از جنس شهرداری نفت است.

پاکدل در ادامه کتاب ۲۰۰ صفحه ای از عملکرد خود در شهرداری نفت را به اعضای ارایه داد و گفت: من ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه تصویب شده دارم در حالی که بودجه شهرداری بوشهر ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: همه کارها در شهرداری ها سطحی و موقتی است. نقشه راه در شهرها وجود ندارد. انتخاب ها و تصمیمات ما مصون از سلیقه ما نخواهد بود.

پاکدل اضافه کرد: کمیته های زیباسازی باید در شهرداری ها تشکیل شوند. در شهرداری ها باید در چهارچوب مطالبات مردم حرکت کرد.

وی با بیان این که اگر دوستان به من فرصت بیشتری از چند روز قبل می دادند می توانستم بهتر پرزنت کنم، ابراز داشت: پیروزی مرهون اندیشه است و من بر روی نیروی انسانی سرمایه گذاری می کنم.

در ادامه توسلی خطاب به پاکدل گفت: منابع نفت با شهرداری قابل مقایسه نیست زیرا شهرداری سازمانی درآمد هزینه ای است.

پاکدل هم به توسلی پاسخ داد: منطقه ویژه حاکم بر کل منطقه است؛ ما پالایشگاه نیستیم ما هم مدیریت می کنیم. ۲۰۰ میلیارد را خودم باید تامین کنم. بنده سالانه نه میلیون متر مکعب آب فروش می کنم.

وی با بیان این که در منطقه ویژه تولید برق می کنیم، افزود: با برنامه ریزی که انجام دادیم در سال سه میلیارد و دویست میلیون برگشت هزینه انجام می دهیم.

پاکدل با بیان این که باید راهکار پیدا کرد تا درآمدها را افزایش داشت، گفت: خودمان کدهای درآمدی را پیدا کردیم، قرار نیست هر چقدر از جیب مردم درآمد کسب می کنیم هزینه کنیم.

وی همچنین خود را آشنا با درد مردم عنوان کرد.

سپس نصرتی خطاب به پاکدل گفت: بافت بوشهر با منطقه ویژه متفاوت است. شما فرصت نداشتید ولی این برنامه نبود.

هاشم زاده هم به پاکدل گفت: این مبالغی که می فرمایید دوباره از شرکت های نفتی می گیرید. در مورد شما تحقیق کردم؛ موفق باشید. من نمی خواهم رای بدهم ولی اگر می خواستم رای بدهم به شما رای می دادم.

برزگرزاده نیز به پاکدل گفت: زمان بررسی برنامه هایی که باید ارایه می دادید بسیار کم بود. چیزهایی که ارایه دادید برنامه نبود.

وی افزود: شما همان پاکدلی هستید که کاندیدا شدید؟ چند رای آوردید؟ که پاکدل گفت: اگر برخی ژنرال های اصلاح طلب به سنگرهای ما سنگ نمی زدند رای می آوردم.

در این لحظه دهدار مانع از ادامه سخنان پاکدل شد و گفت این مباحث خارج از دستور کار شوراست که برخی اعضا گفتند موردی وجود ندارد.

در ادامه برزگرزاده عنوان کرد که رایش مشخص شده است.

همچنین مهرزاد آسایش در دفاع از پاکدل با بیان این که وی جنسش از شهرداری است، گفت: با انتخاب پاکدل انگار فرمانداری بومی انتخاب کردیم، بنابراین جلوتر از شهرهایی هستیم که فرمانداران غیربومی دارند.

وی با بیان این که پاکدل ارتباطات خوبی با دولت دارد، اظهار داشت: دکتر پاکدل با زبانی ساده برنامه های خوبی ارایه داد.

آسایش ادامه داد: من دکتر پاکدل را صلاح می دانم.

پاکدل نیز با بیان این که ایمان دارم شما عزیزان عصاره اعتماد مردم در این شهر هستید، گفت: اگر وارد جزییات نشدم به من زمانی داده نشد تا به عنوان کسی که پتانسیلی دارم یک هفته در چهارچوب طرح جامع شهری برایتان برنامه ارایه بدهم.

وی ادامه داد: به شما تضمین می دهم هم افزایش اعتبار داشته باشم. اهل تعامل و اندیشه هستم. با تعامل می توانم اعتبار از نفت بیاورم.

پاکدل همچنین حرف آخر خود را اینگونه گفت: هر کسی که مورد اعتماد شما شد بنده در کنارتان خواهم بود. با تمام تیم مجموعه در کنار شما خواهم بود. اگر اعتماد کنید پشیمان نخواهد شد. پس از دو سال خواهید دید شهر تغییر کرده است.

پس از آن اعضای شورای شهر بوشهر آرای خود را به گلدان ریختند که نبی دهقانی با شش رای شهردار منتخب شورا شد. هاشم زاده در این رای گیری شرکت نکرد و آسایش و برزگرزاده هم به پاکدل  رای دادند.

منبع: سوک

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false