×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
تشریح برنامه های روز قرآنی بوشهر/ اجرای جشنواره فیلم آیات با ارسال ۳۴۲ اثر در استان

به گزارش چغادک نیوز: عبدالرضا عالی پور در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر گفت: یکی از برنامه های محوری وزارت فرهنگ و ارشاد بحث آزمون های حفظ مفاهیم قرآن است که امسال این آزمون با همکاری سازمان اوقاف وامور خیریه در سطح کشور اجرا می شود.

معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از اهداف برگزاری این آزمون ها تقویت وحدت و انسجام نهادهای قرآنی سنجش کیفی و کمی مراکز قرآنی ، ایجاد انگیزه مضاعف در جامعه، استاندارد سازی و جهت دهی آموزش های قرآنی و همچنین شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان بهمراه تکمیل بانک اطلاعات قرآنی می باشد.

وی با بیان اینکه این آزمون در رشته حفظ، ترجمه و مفاهیم و معارف اهل بیت از ۱۲ الی ۲۰ اسفندماه اجرا می شود، افزود: هم اکنون ۱۸۴۱ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند که ۴۵۰ نفر از آنان مرد و ما بقی زن می باشند.

عالی پور با اشاره به اینکه این آزمون در ۱۱ حوزه استان اجرا می شود، اضافه کرد: در شهرستان بوشهر۴۰۵ نفر، دشتستان ۳۷۱ نفر، گناوه ۲۷۶، جم۲۶۸، دیر۱۵۹، کنگان۱۲۹، دشتی۱۲۲، تنگستان۷۷، عسلویه۳۱ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند  که از بین موسسات قرآنی ۵۳ درصد، حسینیه ها و تکایا، دانشگاه ها، مدارس الکترونیک و آموزش پرورش ۶درصد، حوزه علمیه ۱ درصد و ما بقی از نهادهای دیگربوده اند.

عبدالرضا عالی پور با بیان اینکه جشنواره آیات در اسفند ماه در بوشهر برگزار می شود، اضافه کرد: این جشنواره کشوری هر دو سال یکبار در بوشهر اجرا می شود که بخش فیلم آن به استان اختصاص داده شده و هم اکنون ۳۴۲ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که ۲۰ اثر آن از استان بوشهر می باشد و اختتامیه آن مصادف با روز قرآنی بوشهر در مصلی نمازجمعه با حضور مدعوین اجرا خواهد شد.

معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ارتحال میرزا معتقد اهرمی و روز قرآنی بوشهر اظهار کرد:برنامه های روز قرآنی بوشهر برای سومین سال متوالی در بوشهر اجرا می شود و اولین روزی در کشور می باشد که با این عنوان نامگذاری شده است.

وی به تشریح برنامه های این روزقرآنی پرداخت و گفت: دیدار با امام جمعه بوشهر، غبار روبی مرقد میرزا معتقد، بازدید از موسسات قرآنی، پخش مستند قرآنی هوجیوه، مسابقه استانی در رادیو و تلویزیون بخشی از برنامه این روز می باشد و در نهایت سعی داریم در این روز مردم را با مسائل قرآنی مانوس کنیم.

سرپرست دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه ۱۲ الی ۱۸ اسفند ماه بیش از ۱۱ برنامه را به مناسبت سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری اجرا خواهیم کرد، اظهار داشت: ۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری می باشد که تعداد این کانونها در کشور از مرز ۲۰ هزار گذشته است.

عبدالرضا عالی پور عنوان کرد: در سطح استان ۴۰۰ کانون داریم که ۲۴۴تای آن شهری و ۱۷۰ کانون روستای بوده و ۱ کانون نیز دانشگاهی می باشد و ۱۰ مرکز دیجیتال که ۱۹مرکز تخصصی، ۸ مرکز محلی و ۲۹ مرکز نیز خانه های نور می باشد و همچنین وجود ۲۲۰ کتابخانه در استان از توانمندی های استان در بحث فرهنگ می باشد.

وی با بیان اینکه کانون های استان رده خوبی را در بین کانونهای کشور کسب کرده اند، گفت: در سال گذشته استان بوشهر رتبه چهارم را کسب کرد و کانون فرهنگی برازجان نیز در بین سایر کانونهای کشور مقام اول کشوری را کسب کرده است.

عالی پرو عنوان کرد: مهمترین برنامه کانونهای فرهنگی با انجام ۴۳۲۵ کلاس در زمینه های مختلف با حضور بیش از ۲۴ هزار نفر در استان اجرا شده است که در این راستا انجام برنامه های ملی مذهبی و حفاف و حجاب نیز از دیگر برنامه های اجرا شده می باشد.

وی به اجرای طرح قرآن ۱۴۵۱ در سطح ملی اشاره کرد و افزود: به همت ۳۵ کانون فرهنگی استان با حضور ۱۰۰۰شرکت کننده ۵۰ کلاس را برگزار کرده ایم./ انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false