×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
آئین نکو داشت حجت الاسلام سید محمد حسن نبوی +تصاویر

به گزارش چغادک نیوز: در سومین شب از هفته نکوداشت بوشهر آیین بزرگداشت عالم فرزانه حجت الاسلام نبوی در محل مدرسه ی تاریخی‌ سعادت به همت ستاد بزرگداشت هفته بوشهر با حضور دوستداران و اصحاب اهل فرهنگ علم برگزار گردید.

 مرحوم نبوی از علما و نویسندگان فرزانه و معلمین و مدیران فرهنگی استان بوشهر بودند که در سه دوره  نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم  در مجلس شورای اسلامی بودند. نبوی در بدو تاسیس بنیاد ایران  شناسی تا سال وفات شان رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر بودند ایشان صاحب ده ها تالیف و ترجمه در حوزه ی تاریخ معاصر و خلیج فارس هستند .

در ابتدای مراسم با ذکر یاد و خاطره ای از ایشان توسط رضوان نبوی دختر برومند ایشان مقدم مدعوین را گرامی داشتند و از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر نمودند. ایشان مرحوم نبوی را انسانی متواضع و کوشا خواندند که هیچ گاه از مجاهدت علمانه ی خویش در راه خدا و مردم خسته نشدند.

دکترعبد الکریم مشایخی رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه ی بوشهر با تبیین ابعاد شخصیت فرهنگی، سیاسی و علمی ایشان مرحوم نبوی را شخصیتی بزرگ و عالمی فروتن با هوش و درایت سیاسی و شجاع دانستند. و خاطراتی را در ذکر جایگاه ایشان و خدمات ارزنده شان برای استان بوشهر در ایجاد مراکز آموزش عالی، رفع مشکل آب بوشهر و جاده ارتباطی ساحلی و دیگر خدمات ایشان بیان داشتند.

عبدالرسول عمادی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سنجش کشور در ذکر شخصیت عالم فرزانه بیان را قاصر از توصیف ویژگی های ایشان خواندند. ایشان با بیان خطبه ای از مولای متقیان در وصف یکی از یارانش بیانی تمثیلی در وصف ویژگی های شخصیت دیندار، مردم دار، شجاعت و تلاش مرحوم نبوی برای استان بوشهر مطرح کردند. ایشان ساده زیستی و خدمت صادقانه و کار در راه خدا را شاخص ویژگی های مرحوم نبوی دانستند. و اخلاق و منش مرحوم نبوی را سرمش و الگویی مناسب برای مدیران و نمایندگان دانستند.

در پایان این مراسم با حضور عمادی معاون وزیر آموزش و پرورش، زرین فر معاون استاندار، اعضای شورای اسلامی شهر و قاسمی سرپرست شهرداری بوشهر  از خانواده ایشان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false