×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
برنامه های طرح آرامش بهاری در ۷۵ بقعه متبرکه استان برگزار می شود

به گزارش چغادک نیوز: حجت الاسلام محمدیان در نشست با اصحاب رسانه استان با موضوع آرامش بهاری و استقبال از زائران، اظهار کرد: برای هفتمین سال متوالی طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین در ۷۵ بقعه متبرکه و در بخش های خدماتی و رفاهی، فرهنگی و مذهبی و اطلاع رسانی برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: در حوزه خدماتی رفاهی، به نظافت و وضوخانه و جمع آوری نخاله ها در مسیر ورود زائران توجه شده و مساجد دارای ظرفیت پذیرش مسافران نوروزی همچنین برپایی مکانی برای اسکان موقت، برپایی ایستگاه های صلواتی و خیمه های معرفت از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: اقدامات امنیتی و حفاظتی را نیز لحاظ کرده ایم تا سفر خوش و مطمئنی برای زائران رخ دهد. مراسم غبار رویی، مراسم لحظه تحویل سال در ۵۳ بقعه برگزاری می شود که سرآغاز طرح سراسری آرامش بهاری خواهد بود.

وی ادامه داد: ۴۴ دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی ۱۰ نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، برپایی مسابقات فرهنگی در ۳۵ بقعه، توجه به موضوع عفاف و حجاب، سخنرانی در ۶۰ بقعه متبرکه و مراسم دعای ندبه در ۵۳ بقعه از دیگر محورهای مورد نظر هستند همچنین مسابقه آرامش بهاری به صورت کشوری واستانی برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدیان افزود: مسابقه عکاسی با محوریت آرامش بهاری در بقعه مقدس امامزاده عبدالمهیمن(ع) انجام می شود و مراسم ویژه ای در لحظه تحویل سال۱۳۹۷در این بقعه متبرکه در نظر گرفته شده است‌. کتابچه نقاشی برای کودکان و نوجوانان و حدود ۵ هزار محصول در بقاع متبرکه توزیع می شود. ۴ هزار نقشه بقاع متبرکه نیز آماده توزیع است که با کمک سازمانهای مربوطه انجام خواهد گرفت .

وی تصریح کرد: در سال ۹۶براساس آمار سازمان اوقاف وامورخیریه؛ ۷۰۰هزار بار در این طرح به زیارت بقاع متبرکه استان مشرف شدند که ۹۹ درصد ایرانی و یک درصد خارجی بودند.

در ادامه مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر گفت: امسال ۱۲خیمه معرفت برپا خواهد شد که خیمه مرکزی در شهر بوشهر در پارک ساحلی مرجان واقع در جنب میدان هوایی خواهد بود که غرفه های(بچه های بهشت،مشاوره خانواده،پاسخگویی به مسائل شرعی،تصحیح قرائت قرآن،و غیره)را میتوان اشاره کرد..

محمدیان افزود: ما یک ریال اعتبار دولتی برای اجرای طرح نداریم و هزینه های طرح هایی مانند آرامش بهاری را از عواید بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط و خیرین تامین می کنیم.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته ۹۰۰هزار نفر مسافران نوروزی از بقاع متبرکه استان طبق آمار موجود بازدید بعمل آورده اند./ انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false