×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
تحلیلی بر انتخابات مجلس در دشتستان/کدام کاندیدا اقبال بیشتری در انتخابات دارد؟

به گزارش چغادک نیوز:  رصدهای میدانی فضای انتخاباتی در چهار حوزه استان بوشهر نشان می دهد که شهرستان دشتستان به احتمال فراوان دارای بیشترین تعداد کاندیداها در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی باشد.

اگر چه سعادت، مختاری و دهقان فرد به دلیل داشتن بیشترین میزان رای در دوره گذشته انتخابات مجلس از حوزه دشتستان، در این دوره نیز بیشترین شانس را به خود اختصاص می دهند اما نباید از کنار چند گزینه جدید نیز به راحتی عبور کرد.

البته این بدان معنا نیست که این افراد تازه وارد دارای شانس بالایی برای شکست سه گزینه اول چهار سال گذشته انتخابات دشتستان هستند بلکه بدین معناست که در بین افراد تازه وارد چهره هایی وجود دارد که می توانند شگفتی ساز باشند.

نکته دیگر این که از سه گزینه اول انتخابات گذشته دشتستان، هر کدام در طی چهار سال گذشته شرایطی تجربه کرده اند که می تواند در بزنگاه انتخابات، یاریگر آنها باشد.

سعادت هنوز نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی است و لاجرم به عنوان رئیس ستاد روحانی در استان بوشهر، همچنان به دنبال نگاه دولتیان برای ورود به مجلس با تابلوی تدبیر و امید است.

عدم تعامل مناسب با رهبران و بدنه اصلاح طلبی در استانْ از سعادت شخصیتی ایجاد کرده که در این دوره چندان امیدوار به رای حامیان دولت نمی تواند باشد و به احتمال فراوان اصلاح طلبان دشتستان یا با یک کاندیدا دیگر وارد عرصه انتخابات می شوند و یا این که به شکل سیستماتیک سعی می کنند که در انتخابات چندان خودی نشان ندهند که در این صورت و با توجه به ریزش آراء وی، نمی توان چندان شانسی را برای ایشان برای ورود به مجلس قائل بود.

مختاری به عنوان نفر دوم حوزه دشتستان در طی چهار سال گذشته سعی کرد تا ضمن حفظ جایگاهش در بین اصول گرایان همچنان از پشتیبانی این طیف برخوردار باشد در حالی که واقعیت های میدانی چیز دیگری است و وی سعی نکرده که طی مدت پیش از انتخابات چهار سال قبل ْ با احزاب و دسته جات سیاسی اصول گرا چندان تعاملی ایجاد کند.

دهقان فرد که به عنوان یک پزشک و البته با شعار صداقت درگفتار و کردار و ازمردم برای مردم وارد کارزار انتخاباتی شده بود توانست با ۲۳ هزار رای سوم شود که البته طی چهار سال گذشته فعالیت های خوبی برای جلب توجه و اعتماد مردم انجام داده است.

در یک جمع بندی کلی به نظر می رسد که مردم از سعادت به دلیل آن چه عدم محقق نشدن خواسته شان در طی چهار سال گذشته هستند دلخور می باشند و به احتمال فراوان ریزش های در این شهرستان تجربه خواهند کرد.

مختاری نیز به دلایلی از جمله یک سری از مشکلات و گرفتاری ها، ناچار به رحل اقامت در شیراز بوده و به غیر از سه ماه گذشته چندان تحرکی برای جذب اعتماد مردمی نداشته است. این وضعیت حفظ حدود ۳۳ هزار آدمی که در چهار سال قبل به وی اعتماد کردند را دچار خدشه کرده و با احتمال زیاد شاهد ریزش هایی در این بخش خواهیم بود.

دهقان فرد که هنوز با یک برندی به نام پزشک در کل استان شناخته می شود از چند روز پس از انتخابات چهار سال پیش، اقدامات برنامه ریزی شده خود را برای حضور در انتخابات مجلس امسال آغاز و در طی این مدت نشست های وسیعی را با مردم در قالب های مختلف داشته است.

این وضعیت سبب شده تا دهقان فرد بیشتر مورد شناسایی خانواده ها قرار گیرد و هم اکنون وی نه تنها می تواند رای سیاسی دشتستان را نصیب خود کند بلکه از رای عامه مردم که هنوز وی را طبیبی حاذق می دانند و می شناسند استفاده ببرد.

با این شرایط و با وجود کاندیداهای موجود، باید بیشترین شانس ها را به دهقان فرد و مختاری داد که این روزها نامشان ورد زبان مردم است به خصوص که دهقان فرد از هر فرصتی برای خدمت به مردم دشتستان استفاده می کند و در بین مردم نیز حضور تقریبا دائمی دارد.

مهراد حسنی پور

false
true
false
true
  1. محمد

    چغادک جان بگم خوابی اشتباه کردم پس معنی دار نوشتی بابا اینجا همه دنبال دکتر اسماعیلی هستند ().

  2. ناشناس

    بیدار شوید و با کاندیدای جوان آشنا شوید
    کاندیدای جدیدی بنام دکتر ابراهیم رضایی از شهر آبپخش وارد کارزار انتخاباتی شده که همه تحلیل های شما را برباد میدهد.
    ایشان میتواند شگفتی ساز انتخابات دشتستان باشد

  3. زارعی

    ما مردم دشتستان فقط به اقای موسوی نزاد رای می دهیم که شهرمان را در کشور معرفی کرد با ان نطق های اتشین

  4. بسیجی

    دکتر دهقان فرد از نیروهای ولایی دشتستان است به امید موفقیت این نیروی ولایی در عرصه انتخابات

  5. ایرج

    ما مردم شهرستان دشتستان به دکتر اسماعیلی عضو انجمن اقتصاد دانان ایران رای می دهیم این مطلب را به یاد داشته باشید نماینده دوره بعدی دکتر اسماعیلی هست شک نکنید بعد از انتخابات جهت تبریک حضورتان می رسم

  6. حزب الله

    قطعا گزینه ی قوی تر از حاج مختاری در دشتستان و بین اصولگرا ها نیست….ایشان یادگار دوران جبهه و جنگ هست…با سوابق ۱۵ ماه در جبهه حق علیه ی باطل

    • ناشناس

      اگه راست میگین امسال به هیچکس رای ندین و پای صندوق نروید

  7. محمدی

    به امید خدا دکتر دهقانفرد پیروز انتخابات خواهد بود

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false