true
به گزارش چغادک نیوز، علی غفاری کارگردان فیلم سینمایی «تکتیرانداز» درباره این اثر به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: پرداختن به مقطعی از زندگی شهید عبدالرسول زرین ـ برترین تکتیرانداز جنگهای معاصر جهان ـ هم جذاب است، هم دشوار.
وی افزود: ساختاری که در ذهن ما برای ساخت ایم فیلم مدنظر بود؛ این بود که در قالب جذاب آن را روایت کنیم و بتوانیم تماشاچی را به سینما بکشانیم. ضمن اینکه خود عنوان «تکتیرانداز» جذاب است و میتواند مخاطب را به سالن سینما بکشاند، البته ما در جایجای فیلم اشاره کردهایم که شهید زرین، مانند «کریس کایل» آمریکایی نیست که صرفاً به هر هدفی شلیک کند.
کارگردان فیلم سینمایی «تکتیرانداز» درباره مشکلاتی که این فیلم حین ساخت با آن درگیر بود، توضیح داد: این نقیصه که در فیلم تنوع لوکشین کمتر به چشم میخورد، بخشی از آن به محدودیت و مشکلات سینمای دفاع مقدس باز میگردد. در فیلمنامه اولیه «تکتیرانداز» لوکیشنهای کردستان، منطقه هور و اصفهان را داشتیم، اما محدودیتها باعث شد ما کار را در شهرک سینمایی دفاع مقدس متمرکز کنیم. همین فیلم را هم هر کسی دید، به من گفت چطور توانستید این فیلم را با آن همه تانک و جلوههای ویژه بسازید؟
غفاری افزود: در ظاهر حرف از حمایت فیلمهای دفاع مقدسی است اما در مرحله لجستیک و سختافزاری فیلم دچار مشکل هستیم و این باید به نحوی رفع شود.
* خاطرهای از زندهیاد سلحشور
وی با ذکر خاطرهای از زندهیاد فرجالله سلحشور گفت: یک مراسمی در اصفهان دعوت بودیم و وقتی آقای سلحشور از پلههای صحنه سالن بالا میرفت، همزمان دود سفید به سن پمپاژ شد. ایشان وقتی پشت تریبون رفت، به مزاح گفت: «انگار هنرمند سینمای دفاع مقدس باید در هالهای از دود و غبار باشد.» در سینمای دفاع مقدس هم دیدیم که چقدر به ایشان کملطفی شد.
غفاری در پایان در جمعبندی گلایههای خود گفت: بحثم احیای سینمای دفاع مقدس است و باید به آن توجه شود، اصل این توجه هم در اکران باید باشد، یعنی شرایط برابر فیلمهای دیگر را برای آن مهیا کنند و همان تعداد سالن و هفته را به فیلم اختصاص دهند، نه سالنهای کوچک و تکسانس، بعد مدعی شوند سینمای دفاع مقدس نمیفروشد!/فارس
false
true
false
true