×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
انتخابات دشتستان به کدام سو می رود؟

به گزارش چغادک نیوز: هرچند نفرات حاضر در پیش ثبت نام‌ها هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما اسامی به صورت رسمی و غیر رسمی از سوی کاندیداها و برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی استان منتشر شده است از همین رو پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز تلاش خواهد کرد تا اسفند ماه ۱۴۰۲ به تحلیل زوایای انتخابات استان بپردازد.

در گام اول به انتخابات دشتستان و شرایط پیش روی جریان‌ها و کاندیداهای انتخاباتی این حوزه خواهیم پرداخت.

چهره‌های دشتستان آمدند

وجود گزینه های سرشناسی مانند ابراهیم رضایی، امان الله شبانکاره، محمدرضا دهقان فرد، جوانشیر کدخداپور، سید مهدی موسوی نژاد، فتح الله نوروزی، محمد حسین ستوده و … نشان می دهد که در دشتستان انتخابات با استقبال خوبی از سوی چهره ها مواجه شده است، چهره‌هایی که از دو طیف سیاسی شناخته شده کشور هستند.

رقابت اصولگرا_اصولگرا نیست سال ۹۸ وقتی اصلاح طلبان کنشگری فعالی نداشتند؛ اصولگرایان یکه تاز میدان شدند.

اصولگرایان برای جدی تر شدنِ انتخابات در سال ۹۸ چهار گزینه را به دشتستانی ها معرفی کردند. اما نکته ای که از پیش ثبت نام های این دور متوجه می شویم که این دفعه موضوع فرق می کند. این بار اصلاح طلبان نه با سربازهای خود بلکه با ژنرال های قدیمی به میدان آمده اند. کدخداپور ، نوروزی، شبانکاره و … می توانند گزینه های قابلی باشند.

مجلس هشتم کداخداپور تا درب بهارستان هم رفت ولی ابطال انتخابات او را از پارلمان نشین شدن او باز داشت.

اصلاح طلبان دشتستانی سر یک میز هر چند گزینه های قابلی در اصلاح طلبان وجود دارد اما نکته‌ای که باید مد نظر داشت این است که وقتی از جریان اصلاحات سخن می گوییم با یک تکثر رفتار و نگاه مواجهیم. دفعه قبل همین اختلافات باعث شد تا عده ای از اصلاح طلبان دشتستانی به سمت مختاریِ اصولگرا غش کنند، عده ای به زیر پرچم کاندیدای اصلاح طلب یعنی احمدزاده رفتند، عده ای با انتخابات قهر کردند و … .

حال باید دید آیا اصلاح طلبان دشتستانی این دفعه واحد و متحد خواهند شد یا یک لشکر چند تکه و شکست خورده؟ هر چند بازیگری این بار آنها را باید جدی تر دید.

کدخداپور در این دور اگر در راند آخر حضور بیابد می تواند گزینه توانمندی برای اصلاح طلبان در مقابله با رقیبشان باشد، هر چند او سالهاست از عرصه سیاسی دشتستان دور مانده ولی قدیمی ها گفته اند دود از کنده بلند می شود.

اصولگرایان دشتستانی و مسئله وحدت

حال که رقیب اصلاحاتچی با توپ پر آمده است اصولگرایان آیا از کاندیدای واحدی حمایت خواهند کرد؟

آیا ابراهیم رضایی که این روزها توانسته است در فضای اصولگرایی و مردمی وجهه خود را حفظ کند از سبد ائتلاف اصولگرایان بیرون خواهد آمد؟ بازیگران اصولگرا در دوراهی تکلیف جریانی و یا منفعت شخصی کدام راه را برخواهند گزید؟ آیا این دفعه هم قرعه به نام تکثر و اختلاف خواهد افتاد؟ برای پاسخ به همه این ها باید انتخابات را رصد کرده و ببینیم کشمکش ها به کدام سمت خواهد رفت.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false