true
به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم ، بررسی آمار فروش سینماهای سراسر کشور در روز ۵ شنبه گذشته یازدهمین روز از دومین ماه پاییز ۱۴۰۲ نشان میدهد ۱۰ فیلم پرمخاطب این روز به ترتیب عبارتند از هتل، بچهزرنگ، فسیل، گیجگاه، شهرهرت، نارگیل۲، جنگل پرتقال، هولیا، اختالرضا و آهو که از میان آنها هتل با ۸۷۳۴۵ مخاطب در این روز پرمخاطبترین فیلم بودهاند.
این درحالی است که با یک حساب سرانگشتی در میان ۱۰ فیلم پرمخاطب روز مورد نظر میبینیم، مجموعاً ۱۴۶۸۶۱ نفر از هموطنان برای دیدن آنها بلیت سینما تهیه و مجموعاً رقمی معادل ۷۰ میلیارد و ۱۴۹ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال را به گیشهها واریز کردهاند که نگاه دقیقتر به این جدول بیانگر این نکته است که بچهزرنگ اگرچه نزدیک به ۴ برابر کمتر از هتل بلیت فروخته اما شلوغکاری بچهزرنگ در جلب توجه مخاطبان کاملاً محسوس بوده است.
از سوی دیگر اگر به تازه واردهای جدول اکران پاییزه یعنی فیلم جنگل پرتقال و آهو هم نیمنگاهی داشته باشیم میبینم مخاطبان جنگل پرتقال را بیشتر از آهو پسندیده و برای دیدنش دست به جیب شدهاند چون این فیلم در جدول فروش روزانه سینماهای سراسر کشور در یازدهمین روز از آبان ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۳ برابر آهو بلیت فروخته است.
اما بررسی عملکرد انفرادی ۱۰ فیلم پرمخاطب جدول فروش روزانه در تاریخ یاد شده نشان میدهد، هتل که ۳۷ روز از آغاز اکران آن سپری شده در یازدهمین روز از آبان ۱۴۰۲ توانسته نظر ۸۷۳۴۵ مخاطب را به خود جلب کند تا با واریز مبلغ ۴۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون و ۶۱۰هزار ریال به گیشهها در رتبه نخست جدول فروش روزانه قرار گیرد و نهایتاً به مجموع مخاطب یک میلیون و ۸۹۳ هزار و ۸۱۰ نفر با درآمدی معادل ۸۵۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ۳۲۱ هزار و ۵۰۰ ریال برسد.
اما انیمیشن بچهزرنگ که همزمان اکران آن همزمان با فیلم هتل آغاز شده نیز روز ۵ شنبه گذشته با جلب نظر ۲۲۱۴۴ نفر مخاطب توانست مبلغ ۸ میلیارد و ۹۰۴ میلیون و۳۳۰ هزار ریال به جیببزند تا جایگاه دوم جدول ۱۰ فیلم پرفروش روز مورد نظر را به خود اختصاص دهد.
البته این فیلم در مجموع اکرانش تا تاریخ یاد شده با جلب نظر ۷۰۲۷۹۷ مخاطب توانسته درآمدی معادل ۲۴۷ میلیارد و ۴۴۷ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال در کارنامه خود برای این دوره از اکران ثبت کند.
اما جایگاه سوم جدول پرمخاطبهای یازدهمین روز از آبان ۱۴۰۲ با فروش ۷ میلیارد و ۲۲۸ میلیون و ۹۳۰ هزارریالی برای ۱۴۴۶۶ مخاطب مربوط به فیلم فسیل است که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا کنون روی پرده بوده و تا یازدهمین روز از آبان توانسته با جلب نر ۶ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۷۴۳ مخاطب درآمدی در حدود ۲۷۷ میلیارد تومان در کارنامه خود ثبت کند.
بیشتر بخوانید
گیجگاه نیز که اکران آن دوازدهمین روز از نخستین ماه پاییز امسال آغاز شده ۵ شنبه گذشته توانست نظر ۸۶۲۷ مخاطب را به خود جلب کند تا با فروش ۴ میلیارد و ۵۹۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی در جایگاه چهارم قرار گیرد اما این فیلم از ابتدای اکران تا روز مورد نظر مجموعا ۱۴۰ هزار ۶۷۶ مخاطب با درآمدی معادل ۵۹ میلیارد ۷۳۱ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال بوده است.
این درحالی است که فیلم شهرهرت ۵ شنبه گذشته با فروش ۲ میلیارد و ۴۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی برای ۴۷۸۳ مخاطب جایگاه پنجم پرفروشهای این روز را در اختیار گرفت تا در مجموع عملکرد خود درآمدی معادل ۸۲۳ میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۱۴۵ هزار ۵۵۰ ریال برای یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۴۵۴ مخاطب داشته باشد.
اما نارگیل۲ که نیمههای تابستان گذشته اکرانش آغاز شد در روز مورد نظر ما توانست نظر ۴۹۵۷ مخاطب را به خود جلب کند تا با درآمد ۲ میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۵۲۰ هزار ریالی رتبه ششم را به نام خود کرده باشد این درحالی است که نارگیل۲ از ابتدای اکران تا پنجشنبه گذشته مجموعا ۳۹۹۰۳۰ نفر مخاطب داشته که این تعداد مخاطب مبلغ ۱۵۸ میلیارد و ۴۱۶ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۷۰۰ ریال به گیشه این فیلم واریز کردهاند.
از سوی دیگر جنگل پرتقال که اکران آن تقریبا کمیبیشتر از یک هفته قبل آغاز شده یازدهمین روز آبان ۱۴۰۲ توانست نظر ۱۶۲۶ مخاطب را به خود جلب کند تا با درآمد ۹۲۷ میلیون و ۳۵۰ هزار ریالی در جایگاه هفتم جدول پرمخاطبهای روز مورد نظر قرار گیرد البته عملکرد کلی این فیلم تا روز یاد شده مجموعاً ۱۱۸۴۱ مخاطب با درآمد ۵ میلیارد و ۶۹۲ میلیون و ۵۷۵ هزار ریال ثبت شده است.
بیشتر بخوانید
هشتیم رتبه پرمخاطبهای یازدهمین روز از دومین ماه پاییز ۱۴۰۲ نیز متعلق به محصول مشترک ایران ترکیه یعنی فیلم هولیا با ۱۳۹۴ مخاطب و درآمدی معادل ۷۳۷ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال است تا مجموع عملکرد فیلم یاد شده از بیست و نهمین روز شهریور گذشته تا ۵ شنبه قبل به ۹۹۷۸۵ مخاطب و درآمدی معادل ۴۵ میلیارد و ۳۸۴ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۰۰ ریال برسد.
نهمین جایگاه جدول مورد نظر ما نیز مربوط به فیلم اختالرا است که ۵شنبه قبل توانست ۱۳۹۲ مخاطب را به خود جلب کند تا با درآمد ۳۷۱ میلیون و ۸۲۵ هزار ریالی در این جایگاه قرار گیرد اما فیلم یاد شده در دوره ۲۲ روز اکرانش توانسته ۹۹۷۸۵ بلیت فروخته و درآمدی معادل ۷ میلیارد و ۱۷۶ میلیون و ۱۲۵ هزارریال داشته باشد.
رتبه آخر جدول پرمخاطبهای یازدهمین روز از آبان ۱۴۰۲ هم به فیلم آهو که نزدیک به هشت روز از اکران آن گشته با فروش تنها ۱۲۷ بلیت و درآمدی معادل ۶۶ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال میرسد تا به این ترتیب آهو با مجموع عملکرد ۹۴۰ میلیون ۱۷۵ هزار ریال برای فروش ۲۱۰۱ بلیت در کارنامه سینمایی ایران تا یازدهمین روز از آبان ۱۴۰۲ شناخته شود.
false
true
false
true