true
به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم ، شاید بیشتر از تلویزیون، شهرداری دست به کار شده حتی بعضاً برخی از سریالهای خود تلویزیون هم سر از بیلبوردهای خیابانی درمیآورند. البته در میان سریالهای خانگی هم کم و بیش آثاری هستند که از شبکههای ماهوارهای تبلیغ میشوند. این اتفاق نه تنها صدمه فرهنگی به سینمای ایران و جریان آثار نمایشی کشور میزند بلکه در مقیاسی بزرگتر متوجه منافع ملی میشود.
عدم توجه به پخش آگهیها و تیزرهای تبلیغاتی فیلمهای سینمای ایران باعث شد تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کند که با مسببان این اتفاق برخورد خواهد کرد یا در گذشته بحثهایی میشد که آن دسته از عوامل سینما که فیلمهایشان یا حتی صرفاً تبلیغ فیلمهایشان از شبکههای ماهوارهای پخش شده را بازخواست کردهاند، اما پیگیریها از برخی تهیهکنندگان و صاحبان آثار سینمایی این را نشان میدهد که این شبکهها سر خود بدون دریافت پول و صرفاً برای بازارسازی تیزر این فیلمها را پخش میکردهاند. اما شاید بیشتر از این اتفاق، تعلل تلویزیون در عدم توجه به محصولات فرهنگی یا به تعبیری تمرکز بر اقتصاد فرهنگ باعثِ این صدمات و آسیبها شده باشد.
در جلسه اخیری که مدیران وزارت ارشاد با سازمان سینمایی و مدیران صنوف داشتند که از بازرگانی صداوسیما هم حضور داشت درباره تبلیغ فیلمهای سینمای ایران در تلویزیون بحث شد؛ این امیدواری وجود دارد به جای پخش آنونس و تیزرهای فیلمهای سینمای ایران در شبکههای ماهوارهای، این تلویزیون باشد که همچون تبلیغ سریالهای خانگی، این موقعیت و فرصت را در اختیار آثار سینمای ایران هم بگذارد.
بیشتر بخوانید
اما در نشست هماندیشی تقویت و رونقبخشی تبلیغات داخلی سینما چه گذشت؟
نشست هماندیشی برای تقویت و رونق بخشی تبلیغات داخلی صنعت سینما با حضور مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی، رسانه ملی و مدیران صنوف با موضوع «تبلیغات و پخش تیزر فیلمهای سینمایی در صدا و سیما» برگزار و پیرامون موانع و مشکلات موجود، وضعیت و ضرورت صدور مجوزهای لازم در این زمینه گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.
این جلسه با هدف بررسی همکاریهای مشترک بین سینماگران و صدا و سیما و راههای انجام تبلیغات فیلمهای سینمایی در سیمای جمهوری اسلامی در سالن شهید آوینی این سازمان برگزار شد، مباحث و نقطه نظرات و راهکارهای مطلوب برای دستیابی به شرایط بهتر و کارآمدتر تبلیغات محصولات سینمایی و حمایت گستردهتر از طریق بسترهای های داخلی مطرح شد.
در ابتدای این نشست، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در سخنانی کوتاه با اشاره به ماهیت حمایتی سازمان از رونق سینما گفت این جلسه برای بحث و گفتگو جهت رسیدن به راهکارهایی برای حمایت داخلی از تبلیغات محصولات سینما تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: در صدد آن هستیم تا با همکاریهای متقابل میان سازمان سینمایی، سینماگران و سازمان صدا و سیما شرایط موثرتری برای تبلیغ فیلمهای سینمایی بویژه از طریق تلویزیون مهیا شود و در این زمینه رویکرد همراهی و همکاری در مدیران صدا و سیما هم محسوس است.
در ادامه جلسه عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سینما یکی از صنایع و صنوفی است که مورد رصد و حمایت این ادارهکل قرار گرفته، گفت: امروز دور هم آمدهایم تا کمک کنیم از ظرفیتهای تبلیغات و توسعه و تقویت آن، برای رونق بخشی به صنعت سینما کمک کنیم و با مشورت و همراهی دوستان به سمت و سویی برویم که شایسته صنعت سینما در ایران است و امیدواریم بتوانیم با رفع چالشهای موجود شرایط استفاده بیشتر از سیستم رسانههای داخلی را فراهم کنیم.
در ادامه این جلسه محمدحسین فرحبخش با اشاره به جایگاه نظارتی دولت و اعتبار مجوزهای صادره از سوی سازمان سینمایی خواستار حذف نظارتهای موازی و جداگانه این تولیدات در صدا و سیما شد.
علی سرتیپی تهیهکننده و پخشکننده فیلم نیز، عنوان کرد: اگر میخواهیم سینما رونق بگیرد و سالنسازی توسعه یابد و بخشهای خصوصی در این عرصه ورود بیشتری پیدا کند باید به این صنعت کمک کنیم.
سرتیپی افزود: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی در این دوره تشکر میکنم که واقعاً به کمک سینما آمدهاند، پشت سینما ایستاده و در حوزههای مختلف همکاری میکنند، امروز، این روند مثبتی که در حال حاضر با استقبال مردم از سینما به وجود آمده است نیاز به مراقبت دارد تا ادامه پیدا کند.
بیشتر بخوانید
مرتضی شایسته رئیس کانون پخشکنندگان فیلم سینمای ایران در این جلسه با اشاره به هزینه بالای تبلیغات آثار سینمایی پیشنهاد داد: با حمایت سازمان صدا و سیما حتیالمقدور، تبلیغات برای سینما رایگان شود.
ابوالحسن داوودی دبیر شورای عالی تهیهکنندگان سینمای ایران تأکید کرد: سینما این ظرفیت را دارد که در مقابل اقبال شبکههای ماهوارهای خارجی بایستد و افزایش ارتباط مردم و صدا و سیما می تواند ابزار مناسبی برای اقبال عمومی نسبت به آن باشد.
در ادامه جلسه حامد بابایی قائم مقام معاونت اداری مالی و مدیر کل بازرگانی صدا و سیما گفت: قصد ما حمایت از سینما است و بنا به تأکید ریاست سازمان صدا و سیما روند حمایتی ما از تبلیغات فیلمهای سینمایی روندی مثبت و افزایشی خواهد بود.
بابایی با اشاره به آغوش باز صدا و سیما در پذیرش آثار ارائه شده به اداره کل بازرگانی صدا و سیما گفت: در صورت داشتن پروانه ساخت و مجوز نمایش این آثار ارزیابی و در کمترین مدت به نتیجه خواهد رسید.
مدیرکل بازرگانی صدا و سیما خاطرنشان کرد: پیرو درخواست آقای خزاعی رئیس سازمان سینمایی از رئیس سازمان صدا و سیما در مقایسه با سال گذشته آمار رکورد تبلیغی و تعداد تیزرهایمان در حوزه سینما افزایشی بوده است و مبنای ما در این خصوص رویکرد تشویقی است.
این نشست با حضور: حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، حامد بابایی مدیرکل اداره بازرگانی صدا و سیما، عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر، روح الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر نمایش فیلم، مرتضی شایسته رئیس کانون پخش کنندگان فیلم سینمای ایران، ابوالحسن داوودی، دبیر شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایرا ن، محمدحسین فرحبخش، کارگردان و تهیه کننده، علی سرتیپی تهیه کننده و پخشکننده سینما، همایون اسعدیان رئیس شورای صنفی نمایش، محمدرضا صابری،رئیس انجمن سینماداران و محمد شایسته،تهیهکننده سینما و مصطفی کمیجانی معاون مدیرکل دفتر نظارت بر نمایش حضور داشتند.
false
true
false
true