×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
 تبلیغات کاندیداهای تایید صلاحیت شده در شبکه های اجتماعی رصد شده و باعث رد صلاحیت خواهد شد

به گزارش چغادک نیوز: خلیل رضایی در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر، با بیان اینکه اولین انتخاباتی است که با قانون جدید مواجه می‌باشیم، اظهار کرد: در دوره گذشته ۱۹۶ نفر در انتخابات ثبت نام کرده اند و در دوره دوازدهم این رقم به ۴۹۵ نفر و در ثبت نام نهایی به ۲۶۴ نفر رسیده است که رشد ۳۵ درصدی را از دوره دوازدهم نسبت به دوره یازدهم شاهد بوده ایم.

 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان بوشهر افزود: امسال اولین انتخابات در دولت انقلابی و اولین انتخاباتی است که ثبت نام آن به صورت الکترونیکی و سامانه‌ای انجام شده و اولین بار است بررسی صلاحیت‌ها نیز از سوی هیئت نظارت استان به صورت مستقل انجام نمی شود؛ چرا که در این دوره هیات نظارت استان تصمیم ساز بوده و هیات نظارت مرکزی تصمیم گیرنده می باشد.

 

وی با بیان که ۱۲۲ نفر و به عبارتی ۵۰ و نیم درصد در انتخابات از سوی هیات نظارت، تایید صلاحیت شده اند، اظهار کرد: در دوره گذشته تعداد تایید صلاحیت‌ها از سوی هیئت نظارت ۳۲ درصد بوده است که امسال با رشد ۱۸ و نیم درصدی روبرو می باشیم.

 

رضایی  با اشاره به اینکه به ازای هر کرسی ۳۰ داوطلب نمایندگی مجلس تایید صلاحیت شده اند، اضافه کرد: در این دوره ۸۳ نفر عدم تایید شدند که معادل ۳۴ درصد و نیم بوده، عدم احراز صلاحیت ۲۷ نفر و معادل ۱۱.۳ درصد و و تعداد استعفاها به دلیل فاقد شرایط بودن ۹ نفر بوده است که در مجموع ۲۴۱ نفر می‌باشد.

 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان بوشهر، عنوان کرد: در حوزه جنوب استان ۳۴ نفر، در حوزه دشتی و تنگستان ۲۵ نفر، حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۴۱ نفر و حوزه دشتستان ۲۲ نفر مورد تایید قرار گرفته اند.

 

وی افزود: در حوزه جنوب استان۲۹ درصد، در حوزه دشتی و تنگستان ۳۴درصد، حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۳۴ درصد و حوزه دشتستان  ۳۳ درصد عدم تایید صلاحیت شده اند.

 

رضایی ادامه داد: در حوزه جنوب استان۱۲ درصد، در حوزه دشتی و تنگستان ۶ درصد، حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۱۳ درصد و حوزه دشتستان  ۱۱ درصد عدم احراز صلاحیت شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۸۵ نفر از کاندیداها به هیات نظارت استان دعوت شده اند که پس از پر کردن فرم مخصوص و ارائه توضیحات خود مبنی بر ابهامات پرونده آنها، اظهارت آنها ثبت شده و به هیات نظارت مرکزی جهت پیگیری و حصول نتیجه نهایی ارسال شده است.

 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان بوشهر با اشاره به فعالیت تبلیغاتی کاندیداها پس از اعلام نتایج صلاحیت آنها در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: بر اساس قانون هیات نظارت تا قبل از تقدیم اعتبارنامه می تواند کاندیداها را در صورت تخلف رد صلاحیت نماید، به همین منظور موارد تخلف کاندیداها در شبکه های اجتماعی رصد شده و به ستاد پیشگیری از تخلفات ارسال شده و تصمیم گیری خواهد شد.

 

خلیل رضایی با بیان اینکه به نمایندگان در خصوص فعالیت انتخاباتی و استفاده از کرسی نمایندگی، هشدارهای لازم ارائه داده شده است، در مورد برگزاری نشست های خانگی کاندیداها اعلام کرد: برای برگزاری جلسات خانگی سازوکار قانونی وجود ندارد و در این خصوص موارد مختلف برگزاری نشست‌ها که خارج از عرف باشد احصا شده و به ستاد پیشگیری از تخلفات ارجاع داده می‌شود./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false