×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
دهیاران گناوه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات برنامه ریزی کنند

به گزارش چغادک نیوز به نقل از مهر؛ محمد تقی صفری عصر یکشنبه در نشست با دهیاران شهرستان گناوه با با تاکید بر اهمیت انتخابات اسفند سال جاری اظهار داشت: با توجه به برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال جاری در کشور، حضور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی در این انتخابات بسیار حائز اهمیت، حیاتی و سرنوشت ساز است.

فرماندار گناوه افزود: همه دهیاران شهرستان گناوه از هم اکنون با عزم جزم مردم روستاهای خود را برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ترغیب و تشویق کنند و در این زمینه برنامه زیزی داشته باشند.

لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجازدر روستاها

وی با اشاره به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها گفت: دهیاران وظیفه دارند از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها جلوگیری کنند و نظارت و پیگیری لازم را در این زمینه داشته باشند و با افراد متخلف نیز برابر قانون و مقررات برخورد شود.

وی بیان کرد: مجوز ساخت و ساز به کسانی که در محدوده روستاها خارج از طرح هادی روستا است، داده نشود تا از مشکلات پس از آن جلوگیری شود.

صفری گفت: اگر قرار است به طرح هادی اضافه شود برابر ضوابط و قوانین و مقررات، گردش کار و مکاتبات قانونی انجام شود.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن شهرستان طرح‌های هادی روستاها را پیگیری کند تا طرح‌هایی که با تأخیر زمانی روبرو شده هر چه زودتر به نتیجه برسد.

اجرای طرح‌های اشتغال زا

فرماندار گناوه ادامه داد: دهیاران در اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها زمینه اشتغال زایی جوانان در روستاها و تشویق و ترغیب آنها را فراهم کنند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های احداث پنل‌های خورشیدی در روستاها گفت: دهیاران مردم روستاها را برای راه اندازی و احداث این پنل‌های خورشیدی تشویق کنند.

فرماندار گناوه یادآور شد: تسهیلاتی برای راه اندازی اشتغال خانگی پرداخت می‌شود، که می‌توان با بهره مندی از آنها زمینه رونق و اشتغال بیشتر را در روستاها فراهم کرد.

دهیاران محور وحدت در روستاها باشند

صفری با تاکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی در روستاها ادامه داد: دهیاران در روستاها محور وحدت باشند و به عنوان بزرگ روستا در اصلاح امور روستا و مردم و منبعی برای شورای حل اختلاف روستا عمل و به حل مشکلات کمک کنند تا فضای صمیمی در روستاها هر چه بیشتر ایجاد شود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی بیان کرد: دهیاران در کنار برنامه‌های عمرانی، برنامه‌های فرهنگی و دینی، مذهبی را مدنظر قرار دهند و تنها به برنامه‌های عمرانی و مسکن خلاصه نشوند.

وی گفت: دشمن در هیچ شرایطی دست بردار نیست و از هر توطئه ای برای ضربه به نظام اسلامی استفاده می‌کند و باید برای مقابله با این توطئه‌ها در هر شرایطی آماده بود.

استفاده از ظرفیت روستاها در جذب گردشگر

فرماندار گناوه با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز و لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های روستاها برای جذب گردشگر و درآمدزایی گفت: شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های خوبی در روستاها به ویژه روستاهای ساحلی است که باید باید با تشویق سرمایه گذران و همفکری هم از این ظرفیت‌ها برای درآمدزایی و رونق روستاها استفاده شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false