×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
مردم در انتخابات ۱۱ اسفند دشمن را مایوس خواهند کرد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران کنگان، با تبریک میلاد موعود امم، حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه گفت: شب نیمه شعبان جلوه‌ای از شب قدر و به تعبیر مرتبه‌ای از مراتب شب قدر است.

ی افزود: همانگونه که شب قدر شب نزول قرآن است، شب نیمه شعبان هم شب تولد قرآن ناطق، حجت الله و بقیه الله است.

خطیب جمعه با اشاره به اعمال و عظمت شب نیمه شعبان گفت: احیا این شب، قرائت قرآن و دعا از جمله دعای کمیل، زیارت امام حسین علیه السلام، خلوت با خدا، توبه و استغفار از مهم‌ترین اعمال شب نیمه شعبان است.

محمودی با اشاره به برخی شبهات و آسیب‌ها و برخی ادعاها در خصوص زیارت حضرت و علائم ظهور و مطالبی در حوزه مهدویت، ضمن تاکید بر مطالعه و استناد به کتب و منابع متقن و مستند بیان نمود: امروز فراهم کردن بستر برای ظهور منجی و مصلح کل و عدالت گستر جهانی وظیفه مهم منتظران است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و اهمیت آن گفت: در اهمیت خبرگان رهبری همین بس که عالی‌ترین مقام معنوی یعنی ولی فقیه در شرایط خاص را تعیین می‌کند.

امام جمعه کنگان ضمن تشویق و دعوت مردم به حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی و با بیان اینکه مخالفت با انتخابات به تعبیر رهبری مخالفت با جمهوری اسلامی و اسلام است گفت: مشارکت ضعیف باعث می‌شود نماینده با رأی حداقلی انتخاب و اقتدار لازم را نداشته باشد.

محمودی مجلس شورای اسلامی را یکی از قوای مهم کشور و به فرموده امام امت در رأس امور دانست و عنوان داشت: همه آحاد ملت حق مشارکت دارند، حضور در انتخابات حق همه مردم و تکلیفی شرعی و ملی است.

وی حضور در انتخابات را نه محکم به دشمنان انقلاب دانست و با عنوان این مسئله که قهر با صندوق‌های رأی مشکل را حل نمی‌کند بلکه خود مشکل آفرین و تهدیدی برای امنیت ملی و موجب خوشحالی دشمن است گفت: اگر فردی نسبت به قوه مجریه، سیاست‌های اقتصادی معترض و یا نسبت به نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و پروژه‌ها حرفی داشته و یا برخی قوانین را ناقص می‌داند باید دقت کند که در همه این موارد، مجلس است که می‌تواند گره گشایی کند.

خطیب جمعه افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات، مانند یک بمب بر سر استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب است. محمودی در خصوص انتخاب کاندیدای اصل نیز بیان کرد: باید راجع به افراد تحقیق شود و سوابق فردی، اصالت خانوادگی، تقوا و طهارت فردی، تعهد و تخصص، علم و دانش، مطیع ولایت و همراه نظام و مردم بودن مورد دقت و ملاک قرار گیرد.

وی خطاب به کاندیدا و هواداران آنها گفت: اخلاق محوری مد نظر و از بد اخلاقی و بازی کردن با آبروی دیگران و تبلیغات سو، اجتناب شود.

خطیب جمعه در پایان این بخش به شاخص‌های کاندیدای طراز انقلاب اشاره و عنوان نمود: قوی و کارآمد بودن برای مدیریت اجرایی کشور، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی ناپذیری و دارای همتی جهادی، حضور در بین مردم، پرهیز از بداخلاقی سیاسی و اسراف و اشرافی گری بودن و پاکدامنی و دوری از فساد، از مهمترین شاخصه‌های کاندیدای طراز انقلاب از منظر رهبری است.

محمودی با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان و تشکر از تلاش آنان در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه و انهدام چندین گروهک تروریستی گفت: اقتدار، امنیت و آرامش کشور مدیون مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام عصر ارواحنا فدا است.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات والفجر ۹، بزرگداشت روز خواجه نصیرالدین و روز مهندس، همچنین روز امور تربیتی و تربیت اسلامی و بیان مطالبی در این زمینه از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false