×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳  
false
true
سرمایه گذاری ۹هزارو ۴۱۰ میلیارد تومان جهت راه‌اندازی واحدهای تولیدی صنعتی بوشهر

 

به گزارش چغادک نیوز_فرخ قاسمیان: مهدی صفوی ظهر امروز در سلسله نشست های یکشنبه های پاسخگویی مدیران در جمع خبرنگاران صفوی با ذکر گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان به فعالیت‌های دولت مردمی و جهادی سیزدهم اظهارداشت: در دولت سیزدهم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی صنعتی ۹ هزار ۴۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از بهره‌برداری ۱۴۳ واحد صنعتی در استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در راه‌اندازی این واحدهای تولیدی صنعتی ۹ هزار ۴۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

 

صفوی، اشتغال ایجاد شده در این واحدهای صنعتی را دو هزار و ۶۵۰ نفر اعلام و اضافه کرد: در مدت عمر دولت سیزدهم ۴۱ واحد با اشتغال ۳۳۵ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر احیا و به چرخه تولید بازگشت.

 

وی افتتاح طرح تولید کربنات کلسیم رسوبی، آهک هیدراته، واحد تولیدی محصولات و فرآورده‌های آرایشی و فرآوری آهک و تولید فندک را از شاخص‌ترین طرح‌ها دانست.

 

وی در ادامه، پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در این واحدهای صنعتی را ۲۶ هزار و ۹۰۴ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی اشتغال در واحدهای صنعتی و تولیدی یاد شده ۱۶ هزار نفر است.

 

مدیرکل صمت استان بوشهر طرح‌های شاخص اجراشده در سه سال گذشته را مجتمع فولاد در گناوه دانست و بیان کرد: طرح‌های صنعتی ال.ان.جی در خارگ و محرک سازه دوار در جم از دیگر طرح‌های مهم در حال اجرا است.

 

صفوی، طرح‌های صنعتی در حال تکمیل را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ۳۷ طرح صنعتی استان بوشهر دارای ۲۰ تا ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی است که تا ۳ سال آینده تکمیل می‌شود.

 

وی طرح‌های صنعتی ۴۰ تا ۵۹ درصد فیزیکی را ۲۶ واحد ذکر کرد و گفت: طرح‌های صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان بوشهر ۷۵ واحد است که بخش از آنها امسال و مابقی سال آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.

 

صفوی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به سمت توسعه صادرات غیرنفتی جهت گیری کرده است افزود: در شرایط تحریم کشور با ارز حاصل از صادرات غیر نفتی اداره می‌شود که استان بوشهر نقش مهمی در این زمینه داشته است.

 

وی باتوجه  به اینکه جایگاه استان در عرصه صادرات در کشور رتبه نخست است، خاطرنشان کرد: از ۱۱۰ میلیون دلار صادرات سال گذشته از ایران به قطر بیش از ۷۰ میلیون دلار آن مربوط به استان بوشهر است.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت استان بوشهر از استقرار ۲۲ رایزن تجاری استان بوشهر در ۲۲ کشور خبر داد و بیان کرد: این رایزن‌ها تا پایان امسال به ۳۰ و تا برنامه هفتم رایزن‌های تجاری در ۶۰ کشور فعال می‌شود.

 

مدیرکل صنعت وتجارت استان بوشهر گفت: پنج هزار واحد بازرگانی استان بوشهر در حوزه تجارت خارجی فعال است.

مهدی صفوی اظهار کرد: در استان بوشهر ۷۰ هزار واحد صنفی در قالب ۱۱۰ اتحادیه فعال است که زمینه اشتغال حدود ۲۱۰ هزار نفر را در بخش بازرگانی داخلی فراهم کرده است.

 

وی با اشاره به فعالیت پنج هزار واحد بازرگانی استان بوشهر در حوزه تجارت خارجی بیان کرد: طی سه ماهه امسال ۷.۴ میلیون تن کالا به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

 

وی خاطرنشان کرد:همچنین ۱۶۶ هزار تن کالا به ارزش ۴۹۶ میلیون دلار طی این مدت وارد شده است./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false