×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳  
false
true
بیش از ۳ هزار هکتار زمین به شهرها و روستاهای استان بوشهر الحاق شد

به گزارش چغادک نیوز: سید محمود دستغیبی در نشست با شورای اداری دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی  به ارائه عملکرد دولت سیزدهم در استان پرداخت و اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن که شامل بخش‌های مختلف از جمله ۹۹ ساله، مسکن روستایی و خودمالکی می‌شود، اقدامات موثری انجام شده و در همین راستا، بسته تشویقی در ۱۹ بند توسط شورای عالی مسکن و معماری در وزارت مصوب و به استانها ابلاغ شد که عمده شاخص این بسته، افزایش طبقات در بافت فرسوده،کاهش ظرفیت پارکینگ ،درج درب اضافه برای تامین پارکینگ واحدها است.

 

وی در ادامه به اجرای طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت:  بر اساس قانون حمایت از خانواده، به خانوارهای بالای ۴ فرزند، فرزندان و همسران شاهد وجانبازان بالای ۲۵ درصد با شرایط خاص اراضی واگذار می شود که در سال جاری  در استان به جز یک شهر متقاصیان تعیین تکلیف شده و وارد مرحله قرارداد شده است.

 

دستغیبی با اشاره به ساماندهی بنگاه‌های املاک برای کنترل بازار مسکن گفت: در یکسال اخیر سامانه املاک تدوین و راه اندازی شد و مالک و مستاجر بدون مراجعه به بنگاه های املاک در این سامانه قرارداد منعقد کرده و کد رهگیری دریافت می کنند. همچنین برگه های معمولی انعقاد قرارداد در بنگاه ها حذف و انعقاد قرارداد  باید در سامانه انجام شود که این مهم یکی از اهداف اصلی وزارت خانه‌ برای ساماندهی و کنترل بازار مسکن بوده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: در بازرسی از بنگاه های املاک در استان، تعدادی از بنگاه‌های متخلف شناسایی و بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان شکایت علیه این بنگاه های متخلف تنظیم و به تعزیرات ارسال شد و تعدادی هم پلمپ شدند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به الحاق اراضی به روستاها بر اساس نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت گفت: در این راستا، در استان ۱۰۰۰ هکتار درشورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شد که در ۷ روستا الحاق انجام شده است و بر همین اساس و بر اساس مصوبه انجام شده قرار شد ۲۰۲۰ هکتار زمین شهری الحاق شود که بزرگترین الحاق در شهر با ۲۰۰۰ هکتار انجام شده است.

 

دستغیبی همچنین بیان داشت: در طرح ملی مسکن بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد عملیات آزاد سازی اراضی انجام شده که توسط پیمانکاران و بنیاد مسکن در حال اجرا است. همچنین ۱۱هزار و ۷۸۳ واحد مسکونی در بخش های مسکن ۹۹ ساله، خودمالکی،،جوانی جمعیت  و اقشار ویژه به متقاصیان تحویل داده شده و یا فرایند قرارداد در حال انعقاد قرارداد است.

 

وی افزود:  ۲هزار و ۲۹۱ واحد مسکونی در طرح جوانی جمعیت،۴هزار و ۵۵۷ واحد زمین به صورت ویلایی یا گروهی ، ۴هزار و ۹۳۴ واحد در قالب پروژه  توسط سازندگان در استان حال احداث است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که از ۴۰ شهر در استان ۱۲ شهر در محدود مطالعه شده بافت فرسوده قرار دارند و از ۱۰ شهرستان ۸ شهرستان دارای بافت است، گفت: در پروژه‌های خودمالکی بافت فرسوده نیز تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نسبت به اخذ پروانه و نوسازی واحدها اقدام شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان این که ۳هزار و ۵۰۰ واحد از بانک های عامل در حوزه خودمالکی تسهیلات اخذ کرده اند، گفت: در این مدت، متوسط واحدهای که سالانه تسهیلات اخذ شده ۱۶۵ هزار واحد بوده است.

 

وی بیان داشت: درطرح نهضت ملی مسکن که شامل بخش‌های مختلف از جمله ۹۹ ساله، مسکن روستایی و خودمالکی می‌شود تاکنون بیش از چهار هزار واحد مسکونی در استان بوشهر مورد بهره‌ برداری قرار گرفته است.

 

دستغیبی گفت: در سه سال دولت، ده هزار میلیارد تومان برای اجرا و افتتاح طرح‌های راهسازی استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده است.

 

وی تولید و نصب ۲۹ کیلومتر نیوجرسی در جاده های استان، بهره برداری از ۲۶ کیلومتر طرح چهار خطه محور بزباز بندو در شهرستان عسلویه،افتتاح کمربندی دوراهک به کنگان به طول ۱۳.۵ کیلومتر به صورت بزرگراه ، بهره برداری از بزرگراه  اهرم به برازجان به طول ۱۱ کیلومتر را از مهمترین پروژه های حوزه راه و ایمن سازی جاده ها عنوان کرد.

 

دستغیبی همچنین بهره برداری از ۶.۵ کیلومتر محور دیلم به گناوه (معروف به جاده مرگ)،آسفالت ۶کیلومتر محور کمربندی گناوه، بهره برداری محور ساحلی دیر به کنگان با نام محور شهید رئیسی به طول ۶.۲ کیلومتر و محور گناوه به گچساران به طول ۳ کیلومتر را بخشی دیگر از پروژه های حوزه راهسازی بیان کرد.

 

وی با بیان این که جاده ساحلی بوشهر به گناوه به طول ۲۵ کیلومتر با اعتبار۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر در دست اجرا است،افزود: کل محور ساحلی بوشهر به دیر ۱۹۰ کیلومتر می باشد که ۲۵ کیلومتر این محور به صورت چهار خطه آماده بهره برداری است. برای تکمیل این پروژه ۴هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ادامه داد:  جاده دالکی به کنارتخته در دو قطعه در حال انجام است،اعتبار قطعه اول ۱۵۰۰میلیارد تومان  است که تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان برای تسریع در این محور مصوب شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین قطعه دوم این محور با پیشرفت ۱۲ درصد در حال انجام است.

 

وی به راه آهن بوشهر عسلویه و شیراز اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته این پروژه به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت خوبی نداشت، با پیگیری های صورت گرفته درسال ۱۴۰۰ مصوب شده ۱.۲ میلیارد دلار از محل تهاتر نفت به این پروژه‌ اختصاص یابد که تاکنون برای ۶۶.۶ کیلومتر قرارداد منعقد شده و مبلغ اولیه یک هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false