×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
تشکیل پرونده و تذکر برای فعالین انتخابات در سطح مدیرکل/ توزیع سکه و مواد غذایی در ایام انتخابات شایعه ای بیش نیست

به گزارش چغادک نیوز: خلیل رضایی  به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: مردم سالاری دینی، جمهوریت و اصل ولایت فقیه از نکات بسیار مهمی است که در قانون اساسی وجود دارد که در قوانین سایر کشورها وجود ندارد.

 

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر، با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های قانون اساسی ما این است که بن بست ندارد، اظهار کرد: سه نوع نظارت بر عهده نهاد شورای نگهبان گذاشته شده است که شامل نظارت شرعی یا عدم مغایرت مصوبات مجلس با شرع مقدس اسلام، نظارت قانونی شامل عدم مطابقت مصوبات با قانون اساسی و نظارت بر انتخابات به غیر از انتخابات شورا ها می باشد.

 

خلیلی رضایی با بیان اینکه شورای نگهبان همیشه مورد بی‌مهری از جانب دشمنان قرار می‌گیرد و از جانب برخی نیز متهم می شود، افزود: شورای نگهبان مهندسی  و خط‌ کشی سیاسی ندارد و براساس مصلحت نظام نیز کاری انجام نخواهد داد و همچنین هیچ گونه سلیقه جناحی، شخصی و عدم مغایرت با قوانین نیز در مرام شورا جایگاهی ندارد و بر اساس مر قانون به کار خود ادامه می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: بروز نبودن قوانین انتخابات از مشکلات جدی انتخابات بوده و مربوط به تیر ماه ۱۳۶۴ می‌باشد که اصلاح آن نیز مطالبه جدی ما می‌باشد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تبلیغ برخی از مدیران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: بر اساس نشستی که با حضور استاندار و متولیان دستگاه نظارتی صورت گرفت، اعلام شده است؛ مسئولینی که قصد ورود به انتخابات دارند باید مرخصی بگیرند و باید اعلام کنیم برخی از افرادی که در انتخابات ورود پیدا کرده اند مرخصی گرفته و برخی که اقدام به سوء استفاده نموده اند برخورد لازم با آنها صورت گرفته و پرونده آنها نیز مفتوح می باشد.

 

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر، افزود: تعدادی از متخلفین بازداشت شده برای تعدادی تشکیل پرونده قضایی داده شده و به تعدادی اعم از مسئول و غیرمسئول که در سطح مدیرکل بوده‌اند نیز تذکرات لازم را دریافت کرده و برای آنها تشکیل پرونده داده شده است.

 

خلیل رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات سکه، مواد غذایی و کارت هدیه توزیع شده است، اظهار داشت: ضمن تکذیب این موارد باید اعلام کنیم تاکنون حتی یک شکایت هم به صورت شفاهی و مکتوب به شورای نگهبان اعلام نشده است و این موارد شایعاتی بیش نبوده و بر اساس شنیده‌ها نمی‌توان اقدامی صورت داد، در این راستا پیگیری تخلفات احتمالی جلساتی را با مسئولین ستادهای پزشکیان و جلیلی در استان بوشهر داشته و اعلام کرده‌ایم در صورت وجود تخلفات، مستندات خود را ارائه دهند؛ ولی تاکنون هیچ مستندی دال بر تخلف وجود نداشته و مشاهده نشده است.

 

وی عمده موارد تخلف در انتخابات را تبلیغات زود هنگام و همچنین تبلیغات در زمان ممنوعیت تبلیغات عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای صحیح و مر قانون، در صبح روز رای گیری فردی که در هیئت اجرایی ابلاغ داشته است را به دلیل فعالیت در ستادها عزل کرده ایم و باید اعلام کنیم افرادی که در ستادهای انتخاباتی فعال بودند از چرخه نظارتی عزل شده‌اند و حتی یکی از ناظر مسئولان شورای نگهبان به دلیل وجود شائبه جانبداری از کاندیدای خاصی در حین رای گیری از سمت خود عزل شده است./ انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false