×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
محرومیت و ضرر سرمایه گذاران پردیس از سود ۲۴۰۰ میلیارد تومانی/ بجای دولت جمهوری اسلامی از ترکمنستان گاز خریداری کنیم بهتراست

به گزارش چغادک نیوز: سید محمدرضا میری لواسانی از فروردین ماه ۱۴۰۲ که به عنوان مدیرعامل پتروشیمی پردیس در عسلویه منصوب شده است، با عملکرد خود شرکت را با فراز و نشیب های زیادی روبرو ساخته و اعترافات تکان دهنده ای را داشته است.

 

وی که دانش ­آموخته دکتری مدیریت ریسک از دانشگاه لیورپول انگلیس است در سخنان خود که بارها خبر آن از سوی روابط عمومی فعال این شرکت نیز منتشر شده است، بر خلاف منویات مقام معظم رهبری که بر تولید داخلی، جهش تولید و استفاده از توان داخلی تاکید دارد، اعلام کرده  و معتقد است اگر گاز مصرفی شرکت پردیس را از ترکمنستان خریداری کنیم خیلی بهتر است تا از دولت خریداری کنیم!!!

 

سید محمد رضا میری لواسانی در طول مدت تصدی خود که در این شرکت، بارها اعترافات تکان دهنده ای از ضرر و زیان هنگفت و کاهش در تولید محصول این شرکت خبر داده است که احتمالا جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی از سوی روابط عمومی  فعال این شرکت نیز منتشر شده است.

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در نشست وضعیت ارز آوری اعتراف کرده است: در سه سال گذشته از ۹۲ روز تا ۷۴ روز قطعی گاز در سال را داشتیم که منجر شده ۳۰۰ هزار تن محصول را از دست بدهیم.

 

سید محمد رضا میری لواسانی ادامه داد: در سال گذشته ما تقریبا ۱۰۰ میلیون دلار را از دست داده ایم که با توجه به میزان سودآوری پتروشیمی پردیس که ۵۲ درصد است، ما حدود ۵۲ میلیون دلار سود خالص را از دست داده ایم و این ضرر بزرگی برای سهامداران خرد و کلان ماست.

 

مدیرعامل پتروشیمی پردیس تأکید کرد: پردیس ۱٫۵ درصد از تولید کل اوره دنیا را در اختیار دارد و به تنهایی ۴۸ درصد اوره ایران را تولید می کند و عملا سرمایه گذاران ما از سود حدودا ۲۴۰۰ میلیارد تومانی محروم می شوند.

 

وی درخصوص بدهی دولت به پردیس گفت: دولت در طی سال های ۹۸ تاکنون حدود ۲۵ همت به ما بدهی دارد و اگر بخواهیم ریال را به دلار صادراتی نیمایی در طول این سال ها در نظر بگیریم مبلغ این بدهی ۵۲۰۰۰ میلیارد تومان است. این در حالی است که دولت به ما فرصتی بیش از ۱۵ روز برای پرداخت قبض گازمان نمی دهد. از طرف دیگر دولت یک شبه تصمیم میگیرد که دو درصد عوارض بگذارد تا این بدهی را از جیب خود ما بدهد!

 

میری لواسانی بیان کرد: اگر قطعی گاز زمستان نبود ما ۳۵۰ میلیون یورو بودجه مورد نیاز برای ساخت پروژه پتروشیمی همت را ذخیره داشتیم و نیازی به مراجعه به صندوق توسعه ملی نداشتیم، ما اگر از ترکمنستان گاز پیش خرید کنیم خیلی به صرفه تر از قیمتی است که دولت به ما گاز می فروشد.

false
true
false
true
  1. خبرنگار پیشکسوت

    مدیرعامل پتروشیمی در صحبت هایش مشخص نکرده که منظورش از»دولت»کیست؟شرکت نفت است یا شرکت گاز؟
    وانگهی حداقل ۲۵پتروشیمی در عسلویه مشغول کار تولید هستندوگازمصرف می کنند چرا آنهاهیچ اعتراضئ،گلایه ای و اعتراضی ندارند،؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false