×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
هوشمند سازی آب استان بوشهر رویایی فراموش شده/ باید به حال مردم استان بوشهر گریست

به گزارش چغادک نیوز: غلامرضا ابراهیمی از فعالین فرهنگی و سیاسی استان در یادداشتی نوشت: زیر ساخت حیاتی و مهمی که هیچ اراده ای برای اصلاح آن در استان وجود ندارد و اصلاح زیر ساخت های حیاتی بوشهر که برای این مردم به رویا تبدیل شده باید گریست.

 

به حال آن مسئول عالی رتبه ای که وقتی دلسوزان این استان از او در خصوص اصلاح زیرساخت استان مطالبه می نمودند عنوان نمود این تفکرات شما فقط قشنگ است؛ ولی تعبیر ندارد، باید گریست.

 

هوشمند سازی آب بوشهر رویایی است که تعبیر دارد؛ اما سالها به فراموشی سپرده شده است و اراده ای از جنس مردان با غیرت و تعصب می خواهد.

 

بوشهر سالانه ۵۰میلیون متر مکعب هدر رفت آب به واسطه عدم اصلاح برخی از شبکه های داخلی، فرسودگی لوله ها و برداشت غیر مجاز از شبکه های خود دارد.

 

آیا هزینه های گزاف ساخت آب شیرین کن و تبدیل آب دریا و  این همه هزینه برای تولید آب سالم برای شبکه آبرسانی استان باید با زیر ساخت های فرسوده شبکه توزیع  آب از بین برود؟ جواب این همه هدر رفت بیت المال را چه کسی باید بدهد؟

 

چرا مردم استان بوشهر بعد از گذشت این همه سال از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران، باید هم تحمل گرمای طاقت فرسا و هم بحران کم آبی داشته باشند که ناشی از عدم توجه مسئولان عالی رتبه استان طی سالیان متمادی است که وظیفه پیگیری سند چشم انداز استان و دریافت اعتبارات برای اصلاح زیر ساخت این شبکه ها داشته اند.

 

آیا هزینه ساخت و نگهداری و تبدیل آب توسط آب شیرین کن ها و یا ساخت سد در استان بیشتر است یا اصلاح زیر ساخت شبکه توزیع آب که اصلی ترین قسمت توزیع آب برای جمعیت قریب یک میلیون سیصد هزار نفری است؟

 

مزایای هوشمند سازی آب در استان تمام مشکلات مربوط به کمبود آب، هدر رفت آب، استفاده غیر مجاز از آب و کمبود فشار آب را به کلی از بین می برد و هزینه بسیار اندکی نسبت به ساخت آب شیرین کن و سد را دارد و الزام داشتن این دو زیر ساخت مهم و حیاتی بدون داشتن شبکه ای سالم در توزیع و انتقال آب، هدر رفت پول بیت المال است.

 

مسئله ای که پاسخی منطقی و علمی به آن داده نشده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false