×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۵ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
آغاز صید میگو در سواحل خلیج‌ فارس با مشارکت ۷۵۰۰ صیاد

به گزارش چغادک نیوز؛ بهنقل از تسنیم، عقیل امینی در گفت‌وگو، یکی از فعالیت‌های مهم اشتغال‌زایی در استان بوشهر را صید آبزیان در خلیج‌فارس دانست و اظهار داشت: براساس برآوردهای انجام شده و بررسی آمارها سالانه بیش از ۶۰ هزار تن انواع آبزیان در سواحل استان بوشهر صید می‌شود.

وی کاهش ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یکی از عوامل مهم کاهش ذخایر آبزیان در زیستگاه‌های خلیج‌فارس استفاده بی‌رویه از صید به روش ترال است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر روش صید ترال را تنها در زمان آزادسازی صید میگو دانست و بیان کرد: در صید میگو تنها قایق‌ها و لنج‌های دارای پروانه صید می‌توانند با دریافت مجوز صید میگو شرکت کنند.

امینی با اشاره به آغاز صید میگو از ۱۶ مرداد ماه در سواحل استان بوشهر گفت: از بامداد امروز قایق‌ها و لنج‌های صیادی استان بوشهر فعالیت خود را در صید میگو آغاز کرده‌اند.

وی مدت زمان صید میگو را حدود ۴۵ روز دانست و خاطرنشان کرد: از بامداد امروز ۷ هزار و ۵۰۰ صیاد با یک‌هزار و ۲۹۰ فروند قایق و لنج با دریافت مجوز صید میگو فعالیت خود را در سواحل استان بوشهر در صید میگو آغاز کردند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه مجوز صید میگو برای قایق‌ها ۲۴ ساعته و لنج‌ها نسبت به مسافت تا صیدگاه‌ها ۵ تا ۶ روز صادر می‌شود اضافه کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۳۰۰ تن میگو در سواحل استان بوشهر صید شد که امسال بر اساس برآورد پژوهشکده میگو، میزان صید میگو ۲۰ درصد کاهش دارد.

امینی مناطق ممنوعه صید میگو را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: صید میگو به روش ترال در اعماق کمتر از ۵ متر و تا شعاع نیم مایلی زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان ممنوع است.

وی صید میگو را در مناطق مُنگُف، یَروَل، جزیره خارگو  را ممنوع دانست و ادامه داد: زمان پایان صید در جلسه مدیریت صید توسط پژوهشکده میگو تعیین می‌شود.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false