×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
مجموعه نفت در استان همکاری لازم را در حوزه تامین آب استان ندارد

به گزارش چغادک نیوز: فرخ قاسمیان -علی محمدی  در جمع اصحاب رسانه استان در بازدید از سد رئیسعلی دلواری اظهار کرد: در هفته دولت امسال سازه مؤثر بند بصری با ۴۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای افتتاح راه دسترسی سد رستمی در چهار روستایی را از دیگر طرح‌ها دانست و تصریح کرد: در راستای افزایش بهره‌ وری آبیاری نخیلات یک طرح در دشتستان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

 

محمدی همچنین درادامه بیان داشت: در هفته دولت امسال، چهار پروژه تامین آب در استان بوشهر افتتاح یا آغاز می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر از ساخت ۲ سد باهوش و خاییز در تنگستان نیز خبر داد و بیان داشت : سد خاییز به مرحله آبگیری رسیده و سد باهوش در حال تکمیل شدن است.

 

علی محمدی با اشاره به سد دشت پلنگ در دشتی با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مترمکعب گفت: با تکمیل این سد آب کشاورزی بخش بزرگی از شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر تأمین می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر سد باغان در جم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این سد در سفر شهید آیت‌الله رئیسی به مرحله آبگیری رسید و تأمین کننده آب کشاورزی، شرب و صنعت است.

 

وی همچنین از مجموعه نفت درخصوص عدم همکاری برای تامین اعتبار حوزه زیرساختی آب گلایه داشت و تصریح کرد: بخش اعظم آب بوشهر برای مناطق جنوبی استان تامین میشود و انتظار می رود که مجموعه نفت در حوزه تامین اعتبار همراهی و همکاری لازم را داشته باشد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با بیان اینکه طرح‌های مهم تأمین آب در استان بوشهر اجرایی شده است اظهار داشت: علاوه بر سد رئیس‌علی دلواری در دشتستان که آب مورد نیاز اراضی کشاورزی، نخیلات، محیط زیست و حق آب منطقه تأمین می‌کند چند سد دیگر در حال اجرا است.

 

علی محمدی سد دالکی دشتستان را یکی دیگر از پروژه‌ها دانست و با بیان اینکه این طرح ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: با تأمین منابع مالی در اولین فرصت به مرحله آبگیری می‌رسد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه سد تنگ ارم دشتستان به مرحله بهره‌برداری رسیده است، گفت: سد ارغون کلمه دشتستان آبگیری شده و خطوط انتقال آب آن در دست اجرا است. /انتهای پیام

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false