×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
آیا گلوگاه مبارزه با فساد مدیران استان، توانسته است به وظایف خود به درستی عمل کند؟

به گزارش چغادک نیوز: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر به نوعی از بازوان قدرتمند نهادهای امنیتی و نظارتی  به شمار رفته و چشم بینا، معتمد و معین نماینده سیاسی دولت در استان در نظارت بر منابع مالی بوده و همچنین یکی از گلوگاه های مهم و حیاتی در کشف و مبارزه با فساد های مالی مدیران، دستگاه های اجرایی و شهرداری ها می باشد که اگر سهل انگاری در انجام وظایف قانونی آن صورت گرفته و در چینش نیروهای پاکدستی که باید به کشف فسادهای مالی بپردازند، بد سلیقگی شود، قطعا باید شاهد اپیدمی گسترده فساد در جامعه باشیم و کار را برای نهادهای امنیتی، نظارتی و قضایی در پیشگیری و برخورد با مفسدین بسیار سخت خواهد کرد.

 

در این میان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر که دارای مسئولیتی بسیار سنگین بوده و باید در تغییرات تدبر ویژه ای نماید، طی پیامی که به این پایگاه خبری ارسال کرده، اعلام کرده است: طی یکسال گذشته، پست یکی از همکاران تغییر کرده که ایشان نیز در کشف و مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی در دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان بوشهر، انجام وظیفه نمی‌نموده و به وظایف دیگر اداری مشغول بوده‌اند.

 

حال در این میان سوالات زیادی نزد مخاطبان این پایگاه خبری بوجود آمده است که با تاکید بر اصل بی طرفی و در جهت انجام رسالت اطلاع رسانی، جهت تنویر افکار عمومی این موارد را اعلام داشته و حق انتشار جوابیه این اداره کل را جهت انتشار در چغادک نیوز، محفوظ اعلام می داریم.

 

فردی که مدیرکل اعلام  کرده در طول یکسال گذشته تغییر کرده است و در کشف و مبارزه با مفاسد کلان در دستگاه های اجرایی و شهرداری ها انجام وظیفه نمی کرده است، معاون نظارت مالی ورئیس خزانه معین استان بوشهر بوده است که مسئول مستقیم اداره نظارت مالی امور دارایی و امور اقتصادی استان بوده است که در سالهای ۱۳۹۷ الی ۱۴۰۰ در یکی از شهرداری استان بعنوان بازرس مستقر شده بودند و براساس اعلام عمومی علی حسن پور دادستان مرکز استان بوشهر، ۴۳ نفر در این شهرداری به عنوان متهم دستگیر شده اند که صرفا مربوط به عملکرد یک شهرداری می باشد.

 

حال سوالی که مطرح شده این است که آیا به نظر شما این فرد نقشی در کشف فساد نداشته است؟ چرا این افراد پاکدست و انقلابی که همنوا با فرامین رهبری در برخورد با فساد پیشتاز و پیشگام می باشند، باید در پستی دیگر گماشته شوند که نتوانند نظارتی صحیحی بر فساد های دیگر دستگاه ها داشته باشند؟

 

بر اساس شنیده ها بازرس مبارزه با فساد این اداره کل (رییس اداره نظارت مالی) با وجود حکم سه ساله بعد از گذشت یک سال، از مسئولیتش در سال ۱۴۰۰ و بعد از اینکه پرونده های فساد های مالی را در دستگاه های اجرایی و شهرداری ها به سرانجام رسانیده و منجر به دستگیری عده زیادی شده است، از مسئولیت خود برکنار شده است.

 

حال سوالی که مطرح شده این است؛ آیا نباید این افراد انقلابی که تمام تلاش خود را برای برخورد با فساد انجام می دهند، براساس قانون تشویق شوند؟ آیا تاکنون کاشفان فساد، مورد تقدیر قرار گرفته اند تا باعث ایجاد انگیزه و امید بیشتری در بین آنها شوند؟ آیا نباید بجای تغییر پست آنها، از این افراد در اداره کل به عنوان کارشناس خبره و دغدغه مند و مدافع نظام سلامت اداری بهره برد؟

 

با توجه به اینکه یکی از وظایف پست سازمانی رئیس اداره ی نظارت مالی، رسیدگی به موارد اختلاس، سوء استفاده از وجوه و اموال عمومی و همکاری با مراجع صلاحیتدار می باشد؟ دلیل جابجایی این مسئول که نقش مهمی در مبارزه با فساد داشته، چه می باشد؟

 

همچنین شنیده هایی از جابجایی مسئول حسابرسی نظارت مالی این اداره، به گوش می رسد؟ علت این تغییر پس از دستگیری ۴۳ نفر چه می باشد؟

 

فارغ از مسائل یاد شده به استناد تبصره ی «۵» ماده «۷۲» قانون محاسبات عمومی « ادارات کل امور اقتصادی و دارایی در استانها مکلف می‌باشند سالیانه از شهرداری ها حسابرسی به عمل آورند »، سوال اصلی اینجاست در سال گذشته و سال جاری چند حسابرسی صورت گرفته است؟ شنیده می شود تعداد حسابرسی ها از ۴۰  به تعداد انگشتان یک دست، تقلیل یافته است، چرا این چنین است؟

 

موارد مطروحه بخشی از سوالات مردم و مخاطبان این پایگاه خبری است که لازم است دستگاه های نظارتی، امنیتی، قضایی و استاندار بوشهر نیز این موارد را مورد بررسی قرار داده و در صورت ترک فعل انجام شده، اقدامات لازم را برای اصلاح امور دراین اداره کل انجام دهند تا کما فی السابق اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر به عنوان مهمترین شریان سلامت اقتصادی به نقش تاثیر گذار خود در مبارزه با فساد، ادامه داده و محکم و استوار تر از قبل به انجام وظایف قانونی خود عمل کند.

 

با توجه به تاکیدات مکرر و همیشگی رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور شهید و فقید کشور و همچنین استاندار بوشهر مبنی بر اینکه با تمام توان و ظرفیت موجود برای مقابله با فساد سازمان یافته در ادارات و نهادها بویژه بنگاه‌های بزرگ اقتصادی اهتمام داریم و سخنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر که عنوان کرده است: شناسایی گلوگاه‌های فساد در دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و نهادهای دولتی و تمرکز بر اجرای راهکارهای اساسی جهت پیشگیری از بروز فساد امری ضروری است و سخنان سایر مسئولین استان، شایسته است، اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با استفاده از توان افراد مومن، پاکدست و خدوم نظام، شرایط را در برخورد قاطعانه با فسادها به گونه ای و با تدبیر رقم زده و اطلاع رسانی کند تا موجبات رضایتمندی عمومی حاصل شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false