×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
حضور جوانان نخبه بوشهری در مجمع جهانی ستاره‌شناسی

به گزارش چغادک نیوز: شبکه جهانی ستاره‌شناسی دانش‌آموزان (SINA) به مدیریت مهدی رکنی و با حضور علی حاجی‌پور و پروفسور آکیهیکو تومیتا از ژاپن موفق شدند به بخش کمیسیون آموزش و توسعه مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی ستاره‌شناسی (IAU) که تحت نظارت دانشگاه آکسفورد برگزار می‌شود، راه یابند.

 

تیم SINA موفق شد طی ابتکاری جدید از سوی علی حاجی پور یکی از سبک های نوآورانه را با نام آیمار و کارتَل در زمینه تلفیق موشن گرافیک با واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و فناوری‌های روز، در این پروژه جهانی، طی مقاله‌ای با محوریت آموزش ستاره‌شناسی و گسترش روابط فرهنگی ویژه دانش‌آموزان سراسر جهان با مدیریت مهدی رکنی ارائه کند.

 

لازم به ذکر است؛ شبکه SINA فعالیت خود را از رصدخانه مهر استان بوشهر آغاز کرده و در طول یک دهه گذشته به دستاوردهای جهانی چشمگیری از جمله رویدادهای مشترک با محوریت اتفاقات نجومی، مشارکت در پروژه‌های جهانی یونسکو و NASE و همچنین برگزاری رویدادهای فرهنگی تقویم باستانی ایران نظیر نوروز و شب یلدا دست یافته است.

 

گفتنی است؛ مقاله تیم ستاره‌شناسان بوشهری با عنوان “شبکه جهانی ستاره‌شناسی دانش‌آموزان و فعالیت‌های توسعه پایدار” در روز جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ در آفریقای جنوبی ارائه شد و هم‌اکنون در سایت رسمی دانشگاه آکسفورد قابل دسترسی برای علاقمندان جهت بهره برداری است.

 

شبکه SINA پیش‌تر در کنفرانس‌های بین‌المللی متعددی از جمله مجمع عمومی جهانی کره‌جنوبی در سال ۲۰۲۲ با ارائه مهدی رکنی حضور یافته و دستاوردهای زیادی داشته و با تلاش‌های پیوسته خود توانسته است جایگاه گروه‌های ستاره‌شناسی ایرانی از جمله رصدخانه مهر را در مجامع بین‌المللی تقویت کند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false