×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳  
false
true
درآمدهای میلیاردی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالای استان بوشهر در کجا هزینه شده است؟

به گزارش چغادک نیوز: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر با وجود آنکه در ظاهر شرکتی خصوصی به نظر می‌رسد؛ اما از همان ابتدا با تخصیص اعتبار از سوی سازمان توسعه تجارت وابسته به وزارت بازرگانی وقت ایجاد شده و نظارت کامل سازمان صنعت معدن و تجارت بر آن انجام می‌شود و تقویم نمایشگاهی آن نیز سالانه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استانداری به تصویب می‌رسد و در سهامداران آن نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به عنوان مجموعه های وابسته به دولت حضور دارند.

 

هم اکنون فروش و واگذاری غرفه های نمایشگاه پاییزه برای شروع سال تحصیلی جدید آغاز شده است.

 

در سال های قبل برای برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا از قبل جلسات قیمت گذاری گرفته می‌شد و قیمت واگذاری غرفه ها با حضور نهادها و سازمان هایی همچون تعزیرات حکومتی، استانداری، فرمانداری ، سازمان صمت، اتاق اصناف  و…تعیین می شد؛ اما در چند سال اخیر نرخ گذاری غرفه ها و  قیمت گذاری کالاهای عرضه شده در نمایشگاه به امان خدا رها شده است.

 

این موضوع موجب شده است برخی به دلالی در آن بپردازند و نسبت به خرید و فروش غرفه ها اقدام نمایند و در این آشفته بازار با فروش غرفه ها به قیمت ۱۰ تا  ۱۵ میلیون تومان، مبلغی نزدیک به ۵۰ درصد از سود را از آن خود کنند.

 

با یک حساب سرانگشتی می توان براحتی دریافت که ۱۵۰ غرفه این نمایشگاه حدود ۲ میلیارد تومان درآمد دارد که گفته می شود فقط ۱۵۰ میلیون تومان آن به حساب شرکت نمایشگاه ها واریز می‌شود، در حالی که پیشرفتی در بحث کیفیت و تبلیغات نمایشگاه ایجاد نشده است، مشخص نیست بقیه این پول در چه راهی هزینه شده است.

 

در این راستا شرکت نمایشگاه ها و اتاق اصناف بوشهر که متولی اصلی این موضوع می باشند که لازم است جهت تنویر افکار عمومی پاسخگوی این موضوع بوده و مشخص نماید شرکت مجری برگزاری نمایشگاه که امسال به نام شرکت زرین تجارت توسعه گستر نیز معرفی شده است؛ چرا در سامانه ثبت شرکتها نامی از چنین شرکتی وجود خارجی ندارد؟

 

این امری طبیعی می باشد که غرفه دارانی که باید جهت گرفتن یک غرفه هزینه زیادی را پرداخت نمایند، تقاص خود را از مردم بینوایی میگیرد که با اندک اندوخته خود به دنبال خرید از نمایشگاه به اصطلاح عرضه مستقیم!!! کالا هستند.

 

گفته و شنیده می شود؛ در جلسه اخیر کمیته برگزاری نمایشگاه پاییزه ( نوشت افزار و کیف و کفش) مصوب شد است که نمایشگاه به شرکتی دارای صلاحیت واگذار شود؛ اما شنیده شده است با شرکتی به نام  زرین تجارت توسعه گستر نمایشگاهی که نام وی در سامانه ثبت شرکت ها نیز دیده نمی شود وارد شده است تا این نمایشگاه را طبق روال سالیان قبل برگزار کند.

 

این نمایشگاه که به نام نوشت افزار و لوازم التحریر برگزار  خواهد شد بیش از ۷۰ درصد آن با غرفه های غیر مرتبط مانند لواشک و پاستیل و آجیل….پر می شود که عنوان نمایشگاه را از رسالت خدمات رسانی خود خارج می کند.

 

به عبارتی متولیان امر به جای اینکه به خود زحمت دهند و تولید کننده‌های نوشت افزار را به این نمایشگاه دعوت کنند  تا با هزینه های کمتری محصولات بع مردم عرضه شود، نمایشگاه را با غرفه داران جمعه بازاری و فروشندگان تخمه، لواشک، پفک و پاستیل پر می‌کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false