×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳  
false
true
تامین بیش از ۵۰ درصد سبد انرژی کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش چغادک نیوز: به همت سازمان بسیج رسانه استان بوشهر اردوی راهیان پیشرفت با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان در عسلویه برگزار شد و خبرنگاران استان از پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند.

حسن اسعدی در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر ضمن خیر مقدم به خبرنگاران و دعوت از اصحاب رسانه جهت همکاری در اصلاح الگوی مصرف گاز در کشور، گفت: گاز هر ده نانوایی در سطح کشور از مجتمع پارس جنوبی تامین می شود که از محصولات استراتژیک کشور بشمار می رود.

مدیرعامل پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: پلی اتیلن که از مواد اولیه تولید درب بطری های آب معدنی و محصولات پروپان و بوتان می باشد نیز از جمله محصولات مجتمع گاز و از محصولات این پالایشگاه می باشد.

وی با اشاره به اینکه ۶ محصول در این پالایشگاه تولید می شود، اضافه کرد: میعانات گازی، از جمله محصولات تولیدی مجتمع ما بشمار می رود که اکثرا صرف تامین خوراک ستاره خلیج فارس می باشد.

اسعدی افزود: یکی از مهمترین محصولات استراتژیکی که در این پالایشگاه تولید می شود موادی بودار است که در ایستگاه های سی جی اس خانگی کاربرد دارد که برای جلوگیری از خطرات ناشی از نشت گاز خانگی استفاده می شود و از خطرات بسیاری ناشی بی بو بودن گاز خانگی که موجبات خریق های بسیاری شده است، جلوگیری می کند که با وجود تحریم ها، در استان تولید می شود.

مدیرعامل پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد سبد انرژی کشور محصول فعالیت های شبانه روزی ۱۸ هزار نفر از پرسنل و تیم های راهبری این مجتمع می باشد که در گرما طاقت فرسا و زمستان به صورت ۲۴ ساعته مشغول فعالیت میباشند تا هموطنان از نعمت گاز بی بهره نباشند.

اسعدی با اشاره به فعالیت های صورت در تامین گاز کشور گفت: در بستر سه هزار متری خلیج فارس چاه هایی احداث کرده ایم تا به گاز برسیم و پس از هدایت آن به سکوها، با طی مسافت ۱۱۰ کیلومتری آن را به پالایشگاه منتقل کرده ایم و پس از فرآوری های لازم آن را به سمت ایستگاه های تقلیل فشار منتقل کرده و به آخرین نقطه کشور رسانیده ایم تا کلیه مردم از آن بهره مند شوند.

مدیرعامل پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه ما در سرانه مصرف در دنیا دو برابر سرانه جهانی داریم گاز مصرف می کنیم، اظهار داشت: رویکرد اصلی ما استفاده از شرکت های دانش بنیان داخلی است و در این راستا قراردادهای زیادی با این شرکت ها بسته شده است چراکه اولویت ما به سمت خودکفایی داخلی و استفاده از شرکت های توانمند و خروج ارز از کشور می باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false