×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۵ مهر - ۱۴۰۳  
false
true
تعلیق ۲۶ دانشجوی بوشهری در جریان اغتشاشات اخیر/ نگاه ویژه تبیینی، هدایتی و نظارتی در دانشگاه های استان وجود دارد

به گزارش چغادک نیوز: فرخ قاسمیان _ حجت الاسلام رضاجمالی رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر در نشیت با اصحاب رسانه استان بوشهر گفت: جذب اساتید معارف در دانشگاه‌های استان بوشهر انجام شده و بیش از ۹۰ درصد اساتید معارف در استان بوشهر جذب شده اند.

 

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت از جمله سردار قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله و دیگر سرداران بیان داشت: جبهه مقاومت در مقابله با رژیم اشغالگر قدس در قالب عملیات طوفان‌الاقصی ضربات مهلکی را به کودک‌کشان صهیونیستی وارد کرده است که نظر آن در تاریخ وجود ندارد و و عملیات غرور آفرین وعده صادق ۲ نیز مایه مباهات و اقتدار ایران اسلامی و جهان اسلام بود که با موفقیت به پایان رسید.

 

وی همچنین با اشاره به جمعه نصر بیان داشت: جمعه نصر نشان داد که مقام معظم رهبری و مسئولان نظام اسلامی در وسط میدان عمل هستند و اقتدار، عظمت، صلابت، امنیت، آرامش و معنویت در فضای نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبری به خوبی تجلی و نمود پیدا کرد.

 

جمالی پیام دیگر حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه را پیام ولایت، همبستگی و اتحاد و همدلی در فضای ملی و بین‌المللی دانست و اظهارداشت:  فضای همبستگی و هم‌افزایی به ویژه در دانشگاه‌های استان بوشهر تبلور دارد.

 

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر با اشاره به برگزاری جشنواره نهضت ترویج نهج‌البلاغه در دانشگاه‌های استان گفت: در این راستا تاکنون ۶۴۵ اثر علمی و پژوهشی در بخش‌های مختلف به جشنواره نهضت ترویج نهج‌البلاغه ارسال شده است.

 

جمالی با بیان اینکه ارسال آثار برای دبیرخانه جشنواره نهضت ترویج نهج‌البلاغه در دانشگاه‌های استان تا ۳۰ مهر ماه تمدید شده است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم تشکیل شورای علم رسانه‌ای در دانشگاه‌های استان بوشهر است که در دستور کار این دفتر قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای بیش از ۳۵ واحد دانشگاهی در شهرهای مختلف است و تا کنون ۶ نشست تبیینی و هم اندیشی برگزار شده است، تصریح کرد: در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر هیچ یک از اساتید و دانشجویان از دانشگاه اخراج نشده اند و تنها ۲۶ دانشجو در دانشگاه‌های استان بوشهر طی ۲ ترم تعلیق شدند و پس از آن نیز مشکلات این دانشجویان حل و فصل شد.

 

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه در دانشگاه های استان نگاه ویژه هدایتی، تبیینی و نظارتی را مورد تاکید قرار داده ایم، بیان کرد: کمیته‌های نظارتی، هدایتی و حمایتی در دانشگاه‌های استان بوشهر فضای خوب و مطلوبی را فراهم کرده‌اند و چالشی در دانشگاه‌ها وجود ندارد.

 

وی از رشد فضائل اخلاقی، معنوی و ارزش‌های اسلامی در دانشگاه‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: یکی از برنامه‌های هم در دانشگاه‌های استان بوشهر جذب استاد معارف است که در این عرصه اقدامات لازم در حال اجرا است.

 

مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با بیان اینکه اساتید گروه معارف اسلامی در خط مقدم جهاد فرهنگی و تبیین قرار دارند، گفت: در این راستا اساتید دروس انقلاب اسلامی نقش اساسی را تبین ارزشها ایفا می‌کنند که تلاش‌های آنان تاکنون درخور تحسین بوده است.

 

حجت الاسلام داستار جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاه‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این جشنواره در ۵ بخش هنری، ادبی، رسانه‌ای، معرفی و پژوهشی در قالب ۲۱ زیرمجموعه می باشد، گفت: تاکنون ۶۴۵ اثر در حوزه‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 

وی بیان کرد: چرخش و بازنشر این محتوا‌های تولیدی در بستر فضای مجازی در قالب کلیپ، پادکست، پوستر و دیگر عرصه‌ها می باشد.

 

مسئول دبیرخانه جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان استان بوشهر با اشاره به اینکه اسامی شرکت‌کنندگان در هر بخش از هر دانشگاه مشخص است، تصریح کرد: این جشنواره در سه بخش دانشگاهی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام داستار ادامه داد: دو بخش عکس نوشته با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی اعم از کتاب، مقاله و پایان‌نامه با بیش از ۱۰۰ عنوان، بالاترین علاقه‌مندی دانشجویان در جشنواره نهضت نهج‌البلاغه بوده است.

 

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر نیز از برگزاری طرح تحول دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌های این استان خبر داد و گفت: طرح تحول دروس معارف اسلامی در چهار محور صحت محتوا، کاربردی بودن مسائل دروس معارف، توجه به گرایش ها و تمایلات دانشجویی و تغییر محتوای انتزاعی ادبیات دانشجویی به روزرسانی می شود.

 

باقر گرگین افزود: کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید رشته‌های مختلف معارف برگزار می شود و امکانات خوبی برای جذب اساتید حوزه معارف در استان ایجاد شده و ۹۰ درصد فرایند جذب در استان نیز به اتمام رسیده است.

 

مشاور علمی و راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان بوشهر نیز ضمن ایراد سخن و تفسیر بخش هایی از سخنان امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه، پیرامون خدمات انجام شده در قالب جهاد تبیین در دانشگاه عنوان کرد: در این راستا خدمات زیادی صورت گرفته است که مهمترین آن پیوند دادن دانشگاه با صنعت بوده است.

 

محمد کارگر افزود: جلسات متعددی در پایتخت انرژی کشور با حضور روسای نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در قالب اردوی راهیان پیشرفت و نشست سراسری روسای نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در کل کشور برگزار شده و از نزدیک آنان از توانمندی های صنعتی کشور آگاه شده اند، همچنین بیش از ۵۰ نفر از اساتید بوشهری نیز در روز اربعین حسینی به دیدار مقام معظم رهبری شرفیاب شده اند./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false