×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۵ مهر - ۱۴۰۳  
false
true
برگزاری دوره آموزشی یکپارچه سازی اراضی و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد، احمد مشایخی اظهار داشت: دوره آموزشی یکپارچه سازی اراضی و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برای مسئولان امور اراضی شهرستان ها در جهت ارتقای سطح آگاهی در زمینه تجمیع و یکپارچه سازی برای مسوولان امور اراضی سازمان های جهاد کشاورزی استان بوشهر برگزار شد.

 

وی ادامه داد: پراکندگی اراضی به دلیل فاصله بین قطعات و رفت و آمدهای مکرر موجب کاهش انرژی کشاورزان و درنتیجه کاهش راندمان تولید محصولات می شود.

 

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی بوشهر افزود: دشواری عبور و مرور ماشین آلات به دلیل پراکنده بودن قطعات، مشکلاتی را برای بهره برداران به وجود آورده و اجازه استفاده بهینه از اراضی، سرمایه گذاری در زمینه تسطیح زمین و احداث شبکه های آبرسانی را نمی دهد.

 

مشایخی تصریح کرد: در صورتیکه اراضی تجمیع و یکپارچه شود، می توان با استفاده از فناوری های جدید فعالیت کشاورزان را آسان و افزایش تولید را به دنبال داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: با تجمیع و یکپارچه سازی می توان از تسطیح اراضی، احداث جاده های بین مزارع، استفاده از ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی بهره برد و شاهد افزایش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد در واحد سطح باشیم.

 

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اولین گام جهت تشویق بهره برداران و کشاورزان به تجمیع و یکپارچه سازی اراضی، اطلاع رسانی های موثر، برگزاری دوره های آموزشی متعدد، نصب بنر و پوستر، بروشور و برگزاری جلسات منظم کارگروه شهرستانی و استانی جهت تصمیم گیری برای اعطای مشوقات است.

 

مشایخی با بیان اینکه باید از ظرفیت مسئولان شهرستانی برای تحقق این اهداف استفاده شود گفت: موفقیت در این زمینه با آگاهی کامل از قوانین مربوطه حاصل می شود.

 

وی اضافه کرد: دوره آموزشی با موضوع تجمیع، یکپارچگی و قانون به الزام ثبت اموال غیر منقول برای مسئولان امور اراضی شهرستان ها با حضور کارشناسان دفتر تجمیع و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور برگزار شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false