×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۵ مهر - ۱۴۰۳  
false
true
شناسه qr سلامت برای عرضه محصولات کشاورزی در استان بوشهر الزامی شد

به گزارش چغادک نیوز: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد؛ کبری توکلی  با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقای سلامت و کیفیت محصولات باغی و جالیزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در راستای ارتقای سلامت محصولات باغی و جالیزی و عرضه محصولات سالم، کشاورزان را ملزم به دریافت شناسه سلامت یا کد qr دریافت کنند.

 

وی دریافت شناسه را برای عرضه محصولات کشاورزی در بازار‌های داخلی و صادرات الزامی دانست و افزود: خرما، خیارسبز، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و کرفس محصولاتی هستند که عرضه و صادرات آن‌ها به بازار‌های داخلی و یا خارجی مستلزم داشتن شناسه سلامت و یا کد qr است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات جالیزی چه گلخانه‌ای و چه مزرعه‌ای حتماً باید قبل از اقدام به کاشت به سامانه سماک مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام را جهت دریافت کد شناسه سلامت محصولات خود انجام دهند.

 

توکلی تاکید کرد: کشاورزان در زمان برداشت محصول و عرضه آن به بازار‌های داخلی و خارجی حتماً شناسه سلامت داشته باشند که در غیر اینصورت با مشکل مواجهه خواهند شد.

 

وی خاطرنشان کرد: صدور  گواهی باقیمانده سموم و فلزات سنگین برای صادرات محصولات جالیزی و گوجه فرنگی، منوط به دریافت کد شناسه سلامت از طریق سامانه سماک است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به باغداران و کشاورزان توصیه کرد: با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی، مدیریت شهرستان‌ها و سازمان نظام مهندسی راهنمایی‌های لازم را در این خصوص دریافت کنند.

 

توکلی بیان داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی، عرضه محصولات باغی و جالیزی تنها با داشتن شناسه qr ثبت شده در سامانه سماک به نشانی www.semak.maj.ir امکانپذیر خواهد بود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false