×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
false
true
استان بوشهر سومین تولید کننده کنجد در کشور

به گزارش چغادک نیوز: کبری توکلی با بیان اینکه کشت کنجد در استان بوشهر از اوایل تیرماه تا نیمه مردادماه انجام گرفته است، افزود: برداشت کنجد از ابتدای مهرماه آغاز شده است و تا نیمه آبان ادامه خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه کم‌ آب بودن یکی از خواص کنجد است، گفت: ارقامی به کشاورزان معرفی شده که پس از نخستین آبیاری ۳۰ تا ۴۰ روز نیاز به آب ندارد و زمان برداشت ریزش کمتری دارد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر تصریح کرد: با توجه به مقاومت کنجد در برابر خشکی و گرما، کشت تابستانه مناسبی در استان بوشهر به شمار می‌رود.

 

توکلی با اشاره به پربازده بودن محصول کنجد، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سطح ۵۵۰۰ هکتار ۶۲۰۰تن محصول کنجد از مزارع شهرستان‌های دشتستان، دشتی و تنگستان برداشت شود که بهره وری آن نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود.

 

وی با اشاره به رتبه سوم استان بوشهر در کشور عنوان کرد: بیشترین کنجد در استان‌های خوزستان، فارس و بوشهر کشت می‌شود.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر ادامه داد: کشاورزان کنجدکار با توجه به فساد پذیری کم محصول و مشتری‌هایی که گاهی محصول را پیش خرید می‌کنند برای فروش کنجد مشکلی ندارند.

 

توکلی خاطرنشان کرد: مصرف در شیرینی پزی‌ها، تولید روغن، ارده، حلوا، استفاده در لوازم آرایشی، و تهیه چسب و کاربن از جمله موارد کاربرد کنجد است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false